17.05.2019 @ 19:20

Som medlem af Team Motionsfeltet.dk PREMIUM har jeg fået mulighed for at køre TransAlp i sommeren 2019. Min tanke er derfor, at jeg løbende vil opdatere på mit lille projekt, om at blive klar til Tour TransAlp her til sommer.

Fem uger tilbage - Ny cykel købt - Grejsdalsløbet gennemført

Så er der kun fem uger tilbage, og jeg glæder mig som en sindssyg!

Og det er der mange årsager til - lad os starte med den første.

Min nye cykel er landet, jeg fik et tilbud fra Børkop Cykler, som jeg ikke kunne stå for. Så nu er jeg den nye ejer af, en Bianchi Oltre XR4 Disc! Og hold nu kæft, den spiller max.

Den er så ny, at jeg kun  har nået tre ture på den, to træningsture og så Grejsdalsløbet på 140 kilometer.

Min makker, min far - er pt. nede i Calpe (Spanien), for at finpudse formen til TransAlp, og dette er også en tur han har fået tilskud til via sit medlemskab ved Motionsfeltet.

Og det kan godt misunde mig lidt, da jeg ved at det er nu, det spidser til, og det er nu benene snart skal tale. Men jeg må nøjes med de vejlensiske alper, som bestemt også kan være udfordrende, og det skulle jeg få at mærke til Grejsdalsløbet.

Min plan for Grejsdalsløbet, var meget klart defineret for mig.

Jeg havde gennemgået ruten meget nøje. Jeg havde sagt til mig selv, at jeg skulle hænge med rytterne fra teamet, i den startgruppe vi havde, indtil vi ramte Munkebjerg efter cirka 40 kilometer. Og efter der, ville jeg køre løbet i eget tempo.

Jeg vidste at flere bakker inden da, ville blive en udfordring. Men jeg vidste også, at efter Hornstrup, kom der et langt stykke med flad vej, og hvor jeg kunne hente det eventuelle tabte. Og netop bakken ved Hornstrup, viste sig at være bakken, hvor jeg måtte slippe gruppen, heldigvis kunne jeg se min far, sidde med samme ”problem” - og vi kunne så hjælpe hinanden tilbage til feltet, som vi opsnappede, da vi kom til Bredal.

Da vi var kommet op til feltet, forsøgte jeg at lave en lille ”sniger”. Jeg vidste der kom et lyskryds i Assendrup, lige efter Bredal - Og jeg vælger at stikke lidt før, i et lille håb om at jeg kunne komme forbi med grønt lys, og feltet så ville holde for rødt. Og jeg derfor, måske kunne give mig et lille forspring, inden vi ramte Vejle. Men planen lykkedes ikke - og jeg måtte holde for rødt sammen med feltet.

Da vi så ramte Stampesvej i Vejle, måtte jeg slippe feltet igen, men det var heldigvis med far ved min side, så vi kunne følges til Munkebjerg, hvor jeg kørte i depot, og vi skiltes der.

Resten af løbet, kørte jeg i forskellige grupper, og i mit eget tempo. Jeg moste på når det gik lige ud, og tog bakkerne på det niveau, som jeg også skal tage bjergene med om fem uger - helt stille og roligt, uden at forcere!

Efter 80 kilometer, får jeg en lille krise, og det var lige da vi rammer Jennumbakken. Jeg kunne mærke at krop og ben, ikke helt kunne det, som hovedet gerne ville.

Så depotet efter 100 kilometer, kom meget belejligt. Jeg valgte at stige af cyklen, og få fyldt lidt på tanken, og så var jeg klar til de sidste 40 kilometer.

Søren og Rene fra holdet, som også skal med til TransAlp som par, kom rullende ind i depotet lige lidt efter. Det var selvfølgelig en kærkommen mulighed for mig, at følges med dem, det sidste stykke vej.

Men efter depotet følte jeg mig igen rigtig godt tilpas, og jeg havde igen fået lidt power tilbage.

Så da vi kommer derud, og vi kommer på flad vej, så viser jeg mig lidt hurtigere end Søren og Rene. Jeg moser bare på, da jeg tænker, at de vil hente mig så snart den første bakke vil komme.

Men til min overraskelse, kørte jeg alene til mål. Med en absolut god fornemmelse!

Fedt løb!

Næste løb i kalenderen er Vadehavsløbet 75 kilometer…. Og målsætningen er meget ambitiøs, men dette kan I læse mere om næste gang.

Træningen

De sidste tre uger, har jeg haft to udfordringer, som har gjort træningen lidt mere udfordrende end normalt. Og med udfordringer, mener jeg dårlige undskyldninger.

Vejret har ikke altid spillet max, og når det står ned i stænger, så er mine stænger at finde indendørs!

Udover det, så har jeg været velsignet med en lille dreng, som i løbet af vinteren, har sovet fra klokken 19.00 - hvilket har gjort man kunne lægge sin træning om aftenen. Men han er inde i en periode, hvor han først lægger sig mellem klokken 20-21, og så er det svært at nå en tur inden det bliver mørkt.

Så indtil nu ser ”regnestykket” således ud:

Kilometer kørt i 2019:

2.058,1 kilometer / 3.000 kilometer - Hvor 479,4 kilometer er kørt de sidste tre uger.

Hvilket lige nu betyder at jeg i gennemsnit, skal kører 188,4 kilometer pr. uge, for at nå mit mål.

Højdemeter kørt i 2019:

22.533 m / 30.000 m - Hvor 5.120 m er kørt de sidste tre uger.

Hvilket lige nu betyder at jeg i gennemsnit skal køre 1493,4 m pr. uge, for at nå mit mål.

Vægten & kosten

Jeg er igen kommet på sporet med kosten, og mon jeg ikke kan holde mig til de rigtige ting de sidste fem uger.

Havregryn om morgenen - og drop alt sukker og stivelse! Dette er reglerne i min kost. Jo færre ting jeg skal forholde mig til, jo nemmere er det for mig.

Det skal dog siges, at på løbsdage, og hvor jeg skal presse mig selv, ryger der lige lidt flere kalorier indenbords! Men ellers ikke!

Jeg er lige nu på 85,3 kilo, hvilket lige er 400 gram over de 84,9, jeg gerne skulle være på. Så jeg mangler stadig at tabe 5,4 kilo i løbet af de sidste fem uger. Så det er presset, men ikke umulig!

Husk at I kan læse om de tidligere beretninger i forløbet, i linksene nedenfor.

Steffan Wichmann, 16 april 2019

Læs mere om Team Motionsfeltet.dk og de forskellige medlemsskaber på Motionsfeltet.dk

Læs de øvrige beretninger om Touren til Gardasøen :

Bliv inspireret af Team Motionsfeltet.dk - Touren til Gardasøen

Bliv inspireret af Team Motionsfeltet.dk - Touren til Gardasøen uge 4

Bliv inspireret af Team Motionsfeltet.dk - Touren til Gardasøen uge 6

Bliv inspireret af Team Motionsfeltet.dk - Touren til Gardasøen uge 8

Bliv inspireret af Team Motionsfeltet.dk - Touren til Gardasøen uge 12

Giro-spillet åbnet for tilmelding
Første cykelmagasin på gaden
Første udgave af Motionsfeltet.dk's nye magasin er landet på gaden! Læs det nu og få også adgang til 7 tidligere magasinet, som er udgivet af Bikemania Magazine.
Følg Romandiet Rundt på Feltet.dk's app
Følg Kasper Asgreen, Michael Valgren, Andreas Kron, Johan Price-Pejtersen samt Christopher Juul-Jensen i Romandiet Rundt.
Produktnyt: Cannondales nye Scalpel er bygget til at begejstre
I dag lancerer Cannondale en helt ny model af deres ikoniske Scalpel. Cannondales ultra lette nye cross-country mountainbike er på vej på markedet.
Cykelsportens Myter: Oplev Rolf, Holm og Bastian Emil
Den 11. juni gæster Brian Holm, Rolf Sørensen og Bastian Emil Goldschmidt Det Ny Teater til en snak om cykelsportens barske storhed og varmer op til Tour de France 2024.
Test: Ekoi Gara MIPS Air
EKOI Gara MIPS Air er en let, velventileret og komfortabel hjelm.
Hør dansk MTB-stjerne sætte ord på triumf
Simon Andreassen tog i går en af karrierens største sejre, da han vandt mountainbike World-Cuppen i Araxá i Brasilien. Efter sejren var han overvældet, men prøvede at sætte ord på triumfen.
Se Simon Andreassen vinde stor World Cup-sejr
Simon Andreassen vandt anden afdeling af World Cuppen - se hele den dramatiske sidste omgang.
Simon Andreassen vinder i World Cuppen
Danske Simon Andreassen vandt sensationelt anden afdeling af World Cuppen.

Instagram #motionsfeltet

ANNONCE

Vi vil lave Danmarks bedste cykelmagasin - hjælp os!
Nu inviterer vi dig til at være med til at præge, hvilken retning Motionsfeltet.dk's nye digitale cykelmagasin skal have.
Skovbrand hærger kendt stigning
Senest i marts satte en 18-årige dansker ny rekord på Coll de Rates.
Andreassen åbner World Cuppen med top 10-placering
I weekenden blev der i Brasilien taget hul på årets World Cup-sæson.
Amstel-fadæse: Se supersprinter juble for tidligt
Lorena Wiebes begik en enorm fejl, da hun jublede for tidligt i spurten i Amstel Gold Race. Det gjorde, at Marianne Vos kunne spurte forbi hende på stregen i en forkortet udgave af løbet.
Test: Elves Vanyar Pro Disc 2024
Vanyar-modellen fra Elves er et stærkt bud på en landevejs-racer til den performance-orienterede rytter, som er på jagt efter en sjov og hurtig cykel, hvor den samlede pakke står stærkt i billedet.
Køb eller bytte? Mulighederne er mange hos Bike4Sport - valget er dit!
Står du og mangler en kvalitetscykel til billige penge? Så har Bike4Sport helt sikkert den rette cykel til dig.
Danskere vinder VM med sammensat hold: Det var meget overraskende
Simon Nielsen og Aleksej Calmann sammensatte i starten af marts et hold bestående af otte ryttere uden nogen erfaring sammen. En måned senere havde de kørt ét løb - og var verdensmestre.
Kvinden bag kasket-kast identificeret
Det lignende en bevidst handling, men det var en uheldig episode, der næsten forårsagede et styrt for Mathieu van der Poel i Paris-Roubaix, fortæller hovedpersonens advokat.
Skuffet Albert Philipsen reagerer på Paris-Roubaix
Juniorverdensmesteren var blandt favoritterne til det prestigefulde løb, men et brostensstyrt gjorde løbet sværere for ham.
Dansk endagsløb præsenterer ny finale: Giver holdene noget at tænke over
Grand Prix Herning har præsenteret en spændende ny rute til årets løb, som vil udfordre rytterne på de karakteristiske grusveje helt ind i finalen og forhåbentlig skabe endnu mere spænding i det danske UCI-løb.
Positiv opdatering på Vingegaard-operation
”Jonas har gennemgået vellykket operation” sådan skriver Team Visma Lease a Bike via mediet X.
Test: ABUS Gamechanger 2.0
Aerodynamik, ventilation og komfort er i højsædet i den nyeste udgave af ABUS’ populære landevejshjelm Gamechanger. Hjelmen har store ventilationskanaler, flere aerodynamiske features, gode indstillingsmuligheder og er strippet for overflødige elementer, som er med til at holde hjelmens vægt godt nede. Feltet.dk har testet hjelmen - læs med her og find ud af hvordan hjelmen klarer sig i testen.
Startlisten til kvindernes Paris-Roubaix - 3 danskere med
I dag køres kvindernes Paris-Roubaix, og der er tre danskere blandt de deltagende.
Flere brosten end i 30 år: Her er pavéerne i Paris-Roubaix 2024
Pavéerne til årets Paris-Roubaix er blevet præsenteret.
Tour des Stations et cykelløb for motionister med gode bjergben
Er du til højdemeter og stigninger, så er Tour des Stations præcis et løb for dig! Prøv kræfter med en benbrækker.

Seneste indlæg i debatten

Frank van den Broek fortsatte DSMs helt ustoppelige succes med sejr på kongeetapen, og nu skal meget gå galt, hvis ikke også det hollandske hold skal vinde samlet. De kan endda fortsætte succesen lørdag, hvor der venter en af de to helt lette etaper, når der skal sluttes i sprinterbyen Izmir, hvor de rene sprintere kan se frem til deres første opgør siden 1. etape. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/optakt_7_etape_af_presidential_tour_of_trkiye_2024/Brandon McNulty rejste sig efter en skuffende start på løbet og tog en ganske suveræn sejr på den vigtige enkeltstart, der samtidig sendte Juan Ayuso i trøjen. Den store spanier har derfor nu kurs mod sin anden sejr i et WorldTour-etapeløb, men forinden skal han overleve den vigtigste bjergtest, når løbet lørdag fortsætter med sin kongeetape, der dog byder på en relativt blød målstigning og en del modvind i finalen. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/optakt_4_etape_af_tour_de_romandie_2024/Juan Ayuso kan stadig mærke, at kroppen ikke er helt på toppen efter oplevelsen i Fleche Wallonne. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/ayuso_er_stadig_maerket_af_kuldechok/I disse dage køres Tour de Romandie, som vi dækker intenst. Hver dag skriver vores ekspert, Emil Axelgaard, optakter til etaperne, og som led heri analyserer han den foregående dags begivenheder. Vi bringer her hans analyse af 3. etape. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/tour_de_romandie-analyse_da_det_arabiske_tempomirakel_fortsatte/

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Giro-spillet åbnet for tilmelding
Første cykelmagasin på gaden
Følg Romandiet Rundt på Feltet.dk's app
Produktnyt: Cannondales nye Scalpel er bygget til at begejstre
Cykelsportens Myter: Oplev Rolf, Holm og Bastian Emil
Test: Ekoi Gara MIPS Air
EKOI Gara MIPS Air er en let, velventileret og komfortabel hjelm.
Hør dansk MTB-stjerne sætte ord på triumf
Se Simon Andreassen vinde stor World Cup-sejr
Simon Andreassen vinder i World Cuppen
Danske Simon Andreassen vandt sensationelt anden afdeling af World Cuppen.

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk   •   Cookieindstillinger