Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

17.10.2019 @ 16:00

Assos viser styrken i deres udviklingsafdeling med nye teknologier og materialer som forener komfort og fart i en ret ultimativ pakke, for dem som er villige til at betale for luksus.

Motionsfeltet.dk's vurdering:

(9/10)

Fakta:
Producent: Assos
Produkt: S9 RSR bibshorts og Equipe RS Aero jersey
Farver: Sort (bibshorts) / Sort / hvid / rød (jersey)
Størrelse: Medium tetset - fås i XS-XLG

Pris:
Bibshorts: 2299,- kroner
Jersey: 1299,- kroner

 

Introduktion

I de flestes bevidsthed er der lighedstegn mellem ordet kvalitet og Assos i deres bevidsthed.

 

Schweizerne er kendte for især deres bibshorts, men også efterhånden for andre, teknologiske produkter som ofte lander ind på øverste hylde rent kvalitetsmæssigt.

 

I de seneste sæsoner har Assos været igennem en udvikling, hvor de også er fokus på en linje af produkter, hvor prisen er mere overkommelig og konkurrencedygtig. Her udvikles de mange produkter, men der bliver også stadig forsket i at fremstille produkter i den øverste kvalitet. Ofte sammen med de professionelle teams og atleter, som Assos sponsorerer.

 

Det er i det luftlag, de testede produkter her skal findes, hvor især SLR bibshortsene er superoptimerede til at performe.

 

Test

 

 

S9 RSR bibshorts

S9 er navnet på den helt nye platform, som Assos præsenterede tidligere i år.


Det er kort sagt en rekonstruktion af de traditionelle bibshorts, hvor Assos pillede delelementerne fra hinanden og skabte en række nye løsninger og features.

 

Udviklingen af S9-platformen er sket via inputs fra især de professionelle ryttere. Her var et kritikpunkt, at markedets nuværende shorts godt kunne have en tendens til at forskubbe sig en anelse på de dage, hvor man er rigtig meget op og ned i sadlen. Eller i løb hvor man gang på gang forcerer skarpe sving og læner sig langt til den ene side for derefter at spurte op i fart.

 

Det har Assos forsøgt komme til livs med en teknologi, som de kalder A-Lock. I RSR-modellen her betyder det, at man nye tekstiler og teknologi arbejder sammen for at stabilisere shortsene og holde indlægget på plads.

 

Materialet i RSR har således en højere grad af kompression, som er med til at holde shortsene på plads sammen med de kraftige seler. Det hele smelter sammen på lænderyggen, hvor en kvadratisk konstruktion, kaldet ergoBox, udnytter både materialekvaliteten og konstruktionen til at skabe øget stabilitet.

 

 

Kan man så mærke det i praksis?

 

Ja, det synes jeg! Der er en fin fornemmelse af struktur og ’fasthed’ hen over lænderyggen - mere end jeg er vant til.  Jeg synes, at Assos er lykkedes rigtig godt deres Ergobox-teknologi.

 

Jeg er som sådan ikke plaget af, at mine shorts flytter sig under kørsel, så man kan sige, at jeg reelt ikke er i målgruppen i forhold til det problem, som Assos har haft som mål at løse.


Men alligevel har jeg helt sikkert gavn af konstruktionen, for den giver endnu mere stabilitet og struktur i shortsene, som sidder lidt tættere, uden at genere, og en rar fornemmelse af støtte og komfort hen over den nederste del af ryggen.

 

RSR = ultimativ luksus

Den nye S9-platform findes i to versioner, hvor RSR-modellen er den mest luksuriøse.

 

Helt basalt, så har Assos kigget på alle aspekter og vurderet om de enkelte detaljer bidrog til øget komfort eller ej. 

 

RSR-modellen adskiller sig mest væsentligt fra sin lillebror ved hjælp af sit materiale, som er udviklet til at levere en anelse kompression, holdbarhed, blødhed og lav vægt. Assos kalder det for ’Type.701.kompressor’.

 

I hånden føles det en anelse anderledes end traditionel lycra.

 

For det første er det tyndere og derved lettere. Dernæst er der overfladen, som er lidt mere bastant og har mere struktur. Det føles nærmest som en ultralet udgave af den slags stof, som kan holde vandet ude og bruges i de moderne regnjakker.

 

Når man tager shortsene på, så forstår man dog godt, hvorfor Assos studier har ledt dem i denne retning.


Stoffet lægger sig sublimt om både lår, hofte og nedre ryg og skaber den ’second skin’-følelse, som alle producenter jagter.

 

Materialet har den helt rigtige dosering af elastik, så det kan sidde helt tæt, uden at man nærmest ænser at man har det på. Det er en helt unik og sjælden egenskab.


Assos har i disse shorts benyttet kun to paneler til at sy sammen til det færdige produkt. Dette lille trick ved udskæringsbordet er også med til at fremme komforten, for det eliminerer syninger, der potentielt kan genere, men som også forstyrrer materialernes egenskaber.

 

Sidst, men ikke mindst, så er indlægget i S9 også nyt. Det holder den vanlige Assos-kvalitet, men det er udviklet til race, hvilket gør det lidt tyndere, end man oplever i Assos’ udprægede komfortkollektion.


Med mindre man har en sart bagdel og i øvrigt er venner med sin saddel, så giver det dog fint med støtte - også selv om man ikke sætter nummer på ryggen i weekenden.

 

Kort sagt, så er RSR-versionen et ekstra lag af luksus i en forvejen virkelig god pakke!

 

 

Equipe RS Aero Jersey

Den nye Aero-jersey kommer fra Equipe-kollektionen, hvor Assos med Aero-verseionen har forsøgt at forbedre på den tidligere RS-model. Den samlede mængde af forbedringer, kalder Assos for ’aeroFit’.

 

Og vi er meget begejstrede for dem!

Trøjen er et overflødighedshorn af veludførte detaljer som sammen med en vanvittig god pasform giver en virkelig god pakke.

 

Pasformen er det første jeg bemærker. Trøjen sidder til, som man forventer af en aero-trøje, men der er absolut ingen ’hot sports’, hvor det bliver for stramt eller klemt. Trøjen sidder godt hen over brystet og den øvre del af ryggen og ærmerne er et sandt mesterstykke.

 

De er konstrueret i ét stykke med en laserskåret kant og en minimal elastikkant. Stoffet har masser af stretch, så de sidder limet på, men uden på nogen måde at stramme eller klemme af. Det er sjældent, at det lykkes så godt som her, at lave så tætsiddende ærmer og lukning!

 

Forsiden af trøjen er lidt mere fleksibel end bagsiden og stoffet har en høj grad af åndbarhed her. Det betyder, at man får den gode pasform krydret med masser af ’udluftning’ på varme dage.

 

Ryggen er forstærket med et lidt andet materiale, som ikke strækker så meget vertikalt. Ifølge Assos skulle det have en stabiliserende effekt.

 

Det er svært at mærke, om det er netop denne teknik, som gør det, men RS Aero-trøjen sidder rigtig stabilt og flytter sig minimalt under kørsel og bevægelse generelt, således at den indledende fine fornemmelse i pasformen forbliver - selv efter mange timer i sadlen.

 

Også lommerne er værd at nævne for deres rummelighed og lette adgang. Stoffet fungerer simpelthen perfekt hertil og giver masser af hold, så lommerne kan fyldes godt op uden at ødelægge pasformen.


Samtidig er de lette at komme til og få hænderne i.

Konklusion

Begge produkter bygger på eksisterende eller tidligere versioner, hvor Assos har søgt de marginale forbedringer for at løfte kvaliteten til nye højder. Lykkes det?

 

Ja, det synes jeg godt, at man kan argumentere for. Shortsene er virkelig lækre og stoffet tilføjer et par procenter i forhold til den eksisterende S9-model. Fordelen er især en øget lethed, som racere jo altid sætter pris på samt en fornemmelse, som for alvor kan komme til sin ret på rigtig lange dage.

 

Trøjen er en væsentlig opgradering i min bog. Pasformen er helt perfekt for en aero-jersey og Assos mestrer virkelig kombinationen af aero-features og komfort.

 

Sådan har vi testet:
Tøjet er testet på de danske landeveje i varierende terræn og på korte såvel som lange dage i sadlen.

 

Stillet til rådighed af: Assos Scandinavia

 

TESTRAPPORT

Brand: Assos

Model: S9 RSR bibshorts og Equipe RS Aero jersey

 

Hvad er produkterne lavet til?

Performance-orienteret landevejscykling for konkurrenceryttere såvel som motionister.

 

Hvad er produkternes hovedformål?

Assos har med disse produkter søgt at udvikle yderligere ved hjælp af innovative materialer og derved skabe luksusprodukter for den kræsne rytter.

 

Hvilke særlige tekniske features har produkterne?

Shortsene benytter Assos’ nye platform S9, som inkorporerer en række features, som skal hjælpe med at holde shortsene på plads under kørsel og bevægelse. Desuden er de lavet i et nyudviklet materiale.

 

Trøjen benytter sig af hele tre nye materialer, som skal sikre pasform, aerodynamik og åndbarhed.

 

Beskriv særlige materialer, nyudviklinger eller nye teknikker anvendt i produktionen

Selerne i bukserne hæfter lavere end traditionelt, hvilket giver mere stabilitet og holder shortsene bedre på plads, når rytteren bevæger sig op og ned i sadlen. Stoffet giver en anelse kompression, som øger rytterens ydeevne.

 

Bedøm produkternes konstruktion

Shortsene er lavet i Assos nye Butterfly Construction, som minimerer antallet af syninger.


Trøjen består af tre dele, forside i luftig kvalitet, en mere stabil bagside samt tætvævede ærmer i ét stykke med laserskåret kant.

 

Bedøm produktionskvaliteten og udførslen

Som man kan forvente med produkter i denne prisklasse, så er der ikke en finger at sætte på skrædderarbejder, som er helt perfekt.

 

Bedøm ydeevnen

Assos’ mål med deres shorts er først og fremmest komfort, hvilket lykkes til fulde. Indlægget er godt og yder fin support. Pasformen forbliver god selv på lange dage. Stoffet er sublimt.

 

Trøjens mål er aerodynamik, hvilket leveres til fulde med et tætsiddende fit.

 

Bedøm kvalitet/holdbarhed

Materialekvaliteten er helt i top og holder selv efter masser af vaske. Fine materialer som disse, skal dog vaskes efter anvisningerne, det er vigtigt.

 

Bedøm pasform

Pasformen er tætsiddende for begge produkter - de henvender sig mest til den seriøse rytter.

 

Trøjen er decideret aerodynamisk, hvilket understreges af et meget tæt fit, som det dog er lykkes Assos at holde komfortabel også med et godt materialevalg.

 

Bedøm størrelse

Begge er ’true to size’, men da de er lavet til at være aerodynamiske, må man forvente at de sidder tæt.


Der er ingen tendens til at trøjen stumper eller lignende.

 

Bedøm vægt

Især shortsene er lette med 160 gram.

 

Bedøm komfort

Der er masser af komfort i begge produkter. Shortsene er forsynet med et rigtig godt indlæg, som nok er minimalistisk (og derved tro mod shortsenes konstruktion) men også giver fin støtte.

 

Bedøm ’Value-for-money’

Luksusprodukter er ikke billige - heller ikke her. Dog får man ekstra meget komfort for penegen her og man kan forvente at produkterne vil holde rigtig længe, hvis man behandler dem rigtigt.


Det kan sagtens være en god investering at købe ét par RSR-shorts fremfor for to par middelmådige af slagsen.

 

Hvad kunne du især lide ved produktet?

Stoffet i shortsene er lækkert mod huden og har den helt rigtige fasthed, så de sidder til uden at lukke af.


Trøjens pasform er vanvittig god!

 

Var det noget som du ikke kunne lide?

Trøjens hvide ryg er sårbar overfor sprøjt fra vejen, som kan være svære at vaske af.

 

Hvordan er prisen sammenlignet med andre, tilsvarende produkter?

Prisen er i den høje ende, men sammenlignes umiddelbart meget godt med andre produkter i samme klasse.

 

KONKLUSION

Nød du at køre med tøjet?

 

Ja, komfort og performance går hånd i hånd her. Man både føler sig hurtigt og ser hurtig ud i tøjet, men at komforten varer ved kilometer efter kilometer.

 

Om testeren:

Alder: 36

Højde: 183 cm.

Vægt: 76 kg.

Jeg har cyklet i: 11 år

Så ofte cykler jeg: 3-4 gange om ugen

Jeg kører disse discipliner: Landevej, Cross/Gravel

Motionsfeltet.dk's vurdering: (9/10)

Danskerne vs. Top 4 i verden - se eller gense Uno-X Cup
Tirsdag den 2. juni køres 5. afdeling af Uno-X Cup powered by DCU og Feltet.dk, og her gennemgår vi rute, indlagte spurter, regler, pointsystem, favoritter og meget mere. Husk, at løbet livestreames her på Feltet.dk, på Feltet.dk´s Facebook- og Youtube-side samt på DCU e-cyklings og DBR Lives respektive Facebook-sider fra klokken 20.00.
Forhjulslir Podcast: Niklas Larsen tilbage efter skadeshelvede
I et af de seneste afsnit af den danske podcast Forhjulslir fortæller Niklas Larsen om sin genoptræning efter at have brækket anklen til ColoQuicks afslutningsfest sidste efterår. Danskeren beskriver også sine følelser fra dagene under VM på banen i marts, da han så sine holdkammerater og landsmænd smadre verdensrekorden på vejen mod guldet.
Perfekt gave til fars dag
Har du købt en gave til verdens bedste far? Hvis ikke, så har vi et par gode ideer til vores website. 
Test: Rapha Pro Team Training kit – herre og dame
En billigere og lidt mere afslappet tilføjelse til Raphas Pro team-kollektion med fokus på dyder, som vil komme de fleste motionsryttere til gode.  
Vind Tour de France præmie - Vi udlodder 10 præmier
Vind et flot Tour de France sæt til en værdi af 249 kroner. Feltet.dk udlodder i samarbejde med cykelsøgemaskinen Velomio.com 10 sæt.
På cykelferie i de danske bjerge
Downhill-nedkørsel i Pyrenæerne, alpine hårnålesving og cruise langs Comosøens bredder - Bornholm tilbyder varierede cykeloplevelser, der kommer tæt på den ægte vare, og den smukke klippeø er klar til at modtage cykelgæster hele året.
Test: Principia Evoke Carbon med Shimano XT
Evoke Carbon er Principias mountainbike i carbon, som er yderst velegnet til de danske single tracks og til en fornuftig pris. Afhængigt af de komponenter, du vælger at få monteret cyklen med, er den både interessant for motionisten, der skal have sved på panden og for rytteren, som vil prøve kræfter med løb.
Velomio.com kan hjælpe fysiske butikker
Har du en fysisk cykelforretning? Vores cykelsøgemaskine Velomio.com kan hjælpe dig til gratis eksponering!
Fusion sponsor for Uno-X Cup og dansk e-cykling
Fusion donerer masser af fede præmier til de ryttere, som deltager ved Uno-X Cup. Samlet donerer Fusion præmier for hele 16.400 kroner til de syv kommende afdelinger.

Instagram #motionsfeltet

Se eller gense 3. afdeling af Uno-X Cup
3. afdeling af Uno-X Cup powered by DCU og Feltet.dk køres i aften den 19. maj med løbsstart fra klokken 20.15, og her bringer vi dig links til tilmelding. Vi gennemgår desuden betingelserne for at kunne køre med om seriens officielle sejr. Husk, at vi livestreamer og kommenterer løbet her på Feltet.dk samt på vores Facebook-side og Youtube-kanal. Det hele begynder med optakt fra klokken 20.00.
Forhjulslir Podcast: Derfor er Giro d’Italia verdens smukkeste cykelløb
I det seneste afsnit af den danske podcast Forhjulslir sættes der fokus på Giro d’Italia. De to tidligere professionelle cykelryttere, Per Bausager og Alex Rasmussen, tager lytterne med ind under huden på Giroen samt fortæller anekdoter og røverhistorier fra den italienske Grand Tour.
Guide til cykeludstyr -Få 20% rabat på Feltet.dks webshop
Feltet.dk har siden 2010 haft en nyhedsbrev om cykler, udstyr og tilbehør, men vi har ikke serviceret vores nyhedsbrevsmodtagere specielt godt indenfor dette område...
Produktnyt: Garmin Varia RVR315 og Varia RTL516
Garmin har netop offentliggjort to nye produkter. Garmin Varia RVR315, som er en bagudvendt radar og baglygteradaren Varia RTL516. Begge produkter advarer cyklister om køretøjer, der nærmer sig - uanset, hvor eller hvornår de kører.
Produktnyt: AMP Carbon bremseklodser
Hvorfor har bremseklodserne ikke udviklet sig de sidste 10 år i takt med cyklerne? Dette spørgsmål stillede to franske ingeniører, Ben og Anthony sig selv. Som ingeniører med speciale inden for komposit materialer er svaret logisk; og derfor startede de All Mountain Project.
Se eller gense rekordsættende 2. afdeling af Uno-X Cup
I aften den 12. maj køres 2. afdeling af Uno-X Cup powered by DCU og Feltet.dk, og her gennemgår vi rute, indlagte spurter, regler, pointsystem, favoritter og meget mere. Husk, at løbet livestreames her på Feltet.dk, på Feltet´s Facebook- og Youtube-side samt på DCU e-cyklings Facebook-side fra klokken 20.00.
Produktnyt: Giro Manifest Spherical
Det vigtigste udstyr en mountainbiker skal bruge, er en god hjelm - og gennem de sidste 20 år har hjelmene udviklet sig radikalt, fra den gamle bananhjelm til de seneste nye typer med avancerede metoder til beskyttelse mod alvorlige hovedskader.
Grejsdalsløbet trodser corona: Motionister kan alligevel deltage
Der er godt nyt til de mange motionister, der havde set frem til at cykle Danmarks hårdeste motionscykelløb. Grejsdalsløbet trodser coronakrisen og afvikles alligevel - dog på en mere corona-venlig måde. Bakkerne og de høje stigningsprocenter bliver der ikke ændret på, når løbet afvikles i Danmarks hårdeste cykelterræn - online.
Se eller gense vild 1. afdeling af Uno-X Cup
Tirsdag aften den 5. maj blev 1. afdeling af Uno-X Cup powered by DCU og Feltet.dk kørt, og herunder kan du se det hæsblæsende åbningsløb.
Uno-X Cup starter 20.15 - over 800 har tilmeldt sig
Mere end 800 ryttere har nu tilmeldt sig 1. afdeling af Uno-X Cup powered by Danmarks Cykle Union og Feltet.dk. Løbet er åbent for alle, og i denne artikel bringer vi dig links til tilmelding samt betingelser for at kunne køre med om sejren. 1. afdeling af Uno-X Cuppen køres i aften klokken 20.15 på Zwift og kan ses på både Feltet.dk, Feltet.dk´s Facebook- og Youtube-side samt på DCU´s Facebook-sider.
Produktnyt: Pronghorn med facelift til populær aero-racer
Den danske cykelproducent Pronghorn har netop lanceret et helt nyt facelift til deres populære carbon aero-racercykel. Den giver nu mulighed for at få helt skjulte kabler i styret.
Alternativ måde at holde afstand på cyklen
Colin Furze har fundet en alternativ måde at holde social afstand under coronakrisen. Se den sjove video!
Pro Cycling Manager 2020 – Det kan vi forvente
Det kan være, at den internationale løbskalender er sat på pause, men den virtuelle cykelverden ruller hurtigere end nogensinde, og det gælder også for Pro Cycling Manager, der snart udkommer i 2020-versionen. Feltet.dks spilanmelder Rasmus Brandt kommer her med sit bud på, hvad vi kan forvente.
Test: Assos Equipe RS Spring Fall
Noget af det ypperste cykeltøj der kan trækkes på og potentielt en hel ny, funktionel dimension til forårs- og efterårsturene.  
Badehotel og barske passager
Fire år i træk har tv-serien ”Badehotellet” toppet listen over Danmarks mest populære tv-serier, og turistbranchen melder om konstant stigende interesse for klassisk badehotelsferie. Hvis kombinationen af cykling og afslapning lokker, kan man i Hjerting ved Esbjerg toppe et luksusophold op med vestjyske cykeludfordringer.  

Seneste indlæg i debatten

I en stjerneparade af både danske og internationale Zwift-profiler blev det Stefan Kirchmair, som tog sejren ved 5. afdeling af Uno-X Cup. På opløbsstrækningen kendt for Peter Sagans første VM-titel var østrigeren hurtigst foran Brett Boniface og Christopher McGlinchey. Anders Foldager blev bedste dansker som nummer fire, mens Mads Rahbek og Joshua Gudnitz blev henholdsvis nummer syv og otte. Samlet overtager Gudnitz føringen fra Nicklas Amdi Pedersen, der valgte ikke at køre løbet. Uno-X Cup fortsætter på tirsdag den 9. juni med 6. afdeling. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/internationale_stjerner_slog_danskerne_-_gudnitz_ny_mand_i_spidsen/ “Potentialet” til doping af mennesker med en højere naturlig hæmatokritværdi, er del lavere, inden det bliver farligt? Du tænker på sydamerikanerne i cykling? - både og...hvis de har en fordel af at have levet i højderne, skal der vel forholds mindre talent til at være lige så god som en hollænder? - når der så dukker et rigtigt stort talent op, vil de jo så naturligt være bedre? Det meste af det er jo genetik og træning, hvis vi ser bort fra doping. Man skal jo ikke kigge langt udover cykling, for at se at det er meget ensidigt hvem der ligger i toppen af de fleste sportsgrene. Hvornår har en hvid mand sidst vundet 100m sprint til vm/ol? Afrikanere der dominerer mellemdistanceløb. En del er også kulturbetinget, f.eks. derfor Danmark er relativt gode til håndbold og badminton. I princippet burde verdenseliten i alle sportsgrene være domineret af indere og kinesere. Og så ind i mellem dukker der jo en sag op som med hende 800m løberen (Semenaya?), der har en naturlig genetisk kæmpefordel, så hun er blevet bedt om at tage medicin for ikke at have fordelen. Tankevækkende at hendes fordel er så stor, men verdensrekorden der er over 2sek. bedre end hendes PR, stadig for lov at blive stående. Skal man så også tvinge columbianerne til at ryge, så deres iltoptagelse bliver dårligere? Jeg synes det er svært at vurdere hvad der er det rigtige i fht. doping, men jeg synes måden det bliver håndteret på nu er lidt for præget af politik og hvem der lige har et horn i siden på hvem. Jeg har for ganske nyligt fået en indsprøjtning med binyrebarkhormon (cortisol, tror jeg) mod allergi. Hvis jeg deltager i en eller anden form for organiseret idræt, skal jeg have en TUE - det giver heller ikke mening for mig. Tadej Pogacar er et af cykelsportens helt store talenter, og i år er han klar til at køre sit første Tour de France. Coronakrisen har udskudt den franske Grand Tour, men ifølge sloveneren har krisen hjulpet på at gøre folks ambitioner til ham mindre.  Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/pogacar_mindre_pres_paa_mine_skuldre_i_touren/I fraværet af Giro d’Italia genudsender Eurosport ægte Giro-klassikere til at stille de værste abstinenser. Dagens etape er den sidste i rækken, og her er det et tilbageblik på den afsluttende enkeltstart og Richard Carapaz samlede sejr i sidste år Giro d’Italia. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/giro-feber_carapaz_og_den_lyseroede_triumf/

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Danskerne vs. Top 4 i verden - se eller gense Uno-X Cup
Tirsdag den 2. juni køres 5. afdeling af Uno-X Cup powered by DCU og Feltet.dk, og her gennemgår vi rute, indlagte spurter, regler, pointsystem, favoritter og meget mere. Husk, at løbet livestreames her på Feltet.dk, på Feltet.dk´s Facebook- og Youtube-side samt på DCU e-cyklings og DBR Lives respektive Facebook-sider fra klokken 20.00.
Forhjulslir Podcast: Niklas Larsen tilbage efter skadeshelvede
I et af de seneste afsnit af den danske podcast Forhjulslir fortæller Niklas Larsen om sin genoptræning efter at have brækket anklen til ColoQuicks afslutningsfest sidste efterår. Danskeren beskriver også sine følelser fra dagene under VM på banen i marts, da han så sine holdkammerater og landsmænd smadre verdensrekorden på vejen mod guldet.
Perfekt gave til fars dag
Har du købt en gave til verdens bedste far? Hvis ikke, så har vi et par gode ideer til vores website. 
Test: Rapha Pro Team Training kit – herre og dame
En billigere og lidt mere afslappet tilføjelse til Raphas Pro team-kollektion med fokus på dyder, som vil komme de fleste motionsryttere til gode.  
Vind Tour de France præmie - Vi udlodder 10 præmier
Vind et flot Tour de France sæt til en værdi af 249 kroner. Feltet.dk udlodder i samarbejde med cykelsøgemaskinen Velomio.com 10 sæt.
På cykelferie i de danske bjerge
Downhill-nedkørsel i Pyrenæerne, alpine hårnålesving og cruise langs Comosøens bredder - Bornholm tilbyder varierede cykeloplevelser, der kommer tæt på den ægte vare, og den smukke klippeø er klar til at modtage cykelgæster hele året.
Test: Principia Evoke Carbon med Shimano XT
Evoke Carbon er Principias mountainbike i carbon, som er yderst velegnet til de danske single tracks og til en fornuftig pris. Afhængigt af de komponenter, du vælger at få monteret cyklen med, er den både interessant for motionisten, der skal have sved på panden og for rytteren, som vil prøve kræfter med løb.
Velomio.com kan hjælpe fysiske butikker
Har du en fysisk cykelforretning? Vores cykelsøgemaskine Velomio.com kan hjælpe dig til gratis eksponering!
Fusion sponsor for Uno-X Cup og dansk e-cykling
Fusion donerer masser af fede præmier til de ryttere, som deltager ved Uno-X Cup. Samlet donerer Fusion præmier for hele 16.400 kroner til de syv kommende afdelinger.

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Andet