Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

17.10.2019 @ 16:00

Assos viser styrken i deres udviklingsafdeling med nye teknologier og materialer som forener komfort og fart i en ret ultimativ pakke, for dem som er villige til at betale for luksus.

Motionsfeltet.dk's vurdering:

(9/10)

Fakta:
Producent: Assos
Produkt: S9 RSR bibshorts og Equipe RS Aero jersey
Farver: Sort (bibshorts) / Sort / hvid / rød (jersey)
Størrelse: Medium tetset - fås i XS-XLG

Pris:
Bibshorts: 2299,- kroner
Jersey: 1299,- kroner

 

Introduktion

I de flestes bevidsthed er der lighedstegn mellem ordet kvalitet og Assos i deres bevidsthed.

 

Schweizerne er kendte for især deres bibshorts, men også efterhånden for andre, teknologiske produkter som ofte lander ind på øverste hylde rent kvalitetsmæssigt.

 

I de seneste sæsoner har Assos været igennem en udvikling, hvor de også er fokus på en linje af produkter, hvor prisen er mere overkommelig og konkurrencedygtig. Her udvikles de mange produkter, men der bliver også stadig forsket i at fremstille produkter i den øverste kvalitet. Ofte sammen med de professionelle teams og atleter, som Assos sponsorerer.

 

Det er i det luftlag, de testede produkter her skal findes, hvor især SLR bibshortsene er superoptimerede til at performe.

 

Test

 

 

S9 RSR bibshorts

S9 er navnet på den helt nye platform, som Assos præsenterede tidligere i år.


Det er kort sagt en rekonstruktion af de traditionelle bibshorts, hvor Assos pillede delelementerne fra hinanden og skabte en række nye løsninger og features.

 

Udviklingen af S9-platformen er sket via inputs fra især de professionelle ryttere. Her var et kritikpunkt, at markedets nuværende shorts godt kunne have en tendens til at forskubbe sig en anelse på de dage, hvor man er rigtig meget op og ned i sadlen. Eller i løb hvor man gang på gang forcerer skarpe sving og læner sig langt til den ene side for derefter at spurte op i fart.

 

Det har Assos forsøgt komme til livs med en teknologi, som de kalder A-Lock. I RSR-modellen her betyder det, at man nye tekstiler og teknologi arbejder sammen for at stabilisere shortsene og holde indlægget på plads.

 

Materialet i RSR har således en højere grad af kompression, som er med til at holde shortsene på plads sammen med de kraftige seler. Det hele smelter sammen på lænderyggen, hvor en kvadratisk konstruktion, kaldet ergoBox, udnytter både materialekvaliteten og konstruktionen til at skabe øget stabilitet.

 

 

Kan man så mærke det i praksis?

 

Ja, det synes jeg! Der er en fin fornemmelse af struktur og ’fasthed’ hen over lænderyggen - mere end jeg er vant til.  Jeg synes, at Assos er lykkedes rigtig godt deres Ergobox-teknologi.

 

Jeg er som sådan ikke plaget af, at mine shorts flytter sig under kørsel, så man kan sige, at jeg reelt ikke er i målgruppen i forhold til det problem, som Assos har haft som mål at løse.


Men alligevel har jeg helt sikkert gavn af konstruktionen, for den giver endnu mere stabilitet og struktur i shortsene, som sidder lidt tættere, uden at genere, og en rar fornemmelse af støtte og komfort hen over den nederste del af ryggen.

 

RSR = ultimativ luksus

Den nye S9-platform findes i to versioner, hvor RSR-modellen er den mest luksuriøse.

 

Helt basalt, så har Assos kigget på alle aspekter og vurderet om de enkelte detaljer bidrog til øget komfort eller ej. 

 

RSR-modellen adskiller sig mest væsentligt fra sin lillebror ved hjælp af sit materiale, som er udviklet til at levere en anelse kompression, holdbarhed, blødhed og lav vægt. Assos kalder det for ’Type.701.kompressor’.

 

I hånden føles det en anelse anderledes end traditionel lycra.

 

For det første er det tyndere og derved lettere. Dernæst er der overfladen, som er lidt mere bastant og har mere struktur. Det føles nærmest som en ultralet udgave af den slags stof, som kan holde vandet ude og bruges i de moderne regnjakker.

 

Når man tager shortsene på, så forstår man dog godt, hvorfor Assos studier har ledt dem i denne retning.


Stoffet lægger sig sublimt om både lår, hofte og nedre ryg og skaber den ’second skin’-følelse, som alle producenter jagter.

 

Materialet har den helt rigtige dosering af elastik, så det kan sidde helt tæt, uden at man nærmest ænser at man har det på. Det er en helt unik og sjælden egenskab.


Assos har i disse shorts benyttet kun to paneler til at sy sammen til det færdige produkt. Dette lille trick ved udskæringsbordet er også med til at fremme komforten, for det eliminerer syninger, der potentielt kan genere, men som også forstyrrer materialernes egenskaber.

 

Sidst, men ikke mindst, så er indlægget i S9 også nyt. Det holder den vanlige Assos-kvalitet, men det er udviklet til race, hvilket gør det lidt tyndere, end man oplever i Assos’ udprægede komfortkollektion.


Med mindre man har en sart bagdel og i øvrigt er venner med sin saddel, så giver det dog fint med støtte - også selv om man ikke sætter nummer på ryggen i weekenden.

 

Kort sagt, så er RSR-versionen et ekstra lag af luksus i en forvejen virkelig god pakke!

 

 

Equipe RS Aero Jersey

Den nye Aero-jersey kommer fra Equipe-kollektionen, hvor Assos med Aero-verseionen har forsøgt at forbedre på den tidligere RS-model. Den samlede mængde af forbedringer, kalder Assos for ’aeroFit’.

 

Og vi er meget begejstrede for dem!

Trøjen er et overflødighedshorn af veludførte detaljer som sammen med en vanvittig god pasform giver en virkelig god pakke.

 

Pasformen er det første jeg bemærker. Trøjen sidder til, som man forventer af en aero-trøje, men der er absolut ingen ’hot sports’, hvor det bliver for stramt eller klemt. Trøjen sidder godt hen over brystet og den øvre del af ryggen og ærmerne er et sandt mesterstykke.

 

De er konstrueret i ét stykke med en laserskåret kant og en minimal elastikkant. Stoffet har masser af stretch, så de sidder limet på, men uden på nogen måde at stramme eller klemme af. Det er sjældent, at det lykkes så godt som her, at lave så tætsiddende ærmer og lukning!

 

Forsiden af trøjen er lidt mere fleksibel end bagsiden og stoffet har en høj grad af åndbarhed her. Det betyder, at man får den gode pasform krydret med masser af ’udluftning’ på varme dage.

 

Ryggen er forstærket med et lidt andet materiale, som ikke strækker så meget vertikalt. Ifølge Assos skulle det have en stabiliserende effekt.

 

Det er svært at mærke, om det er netop denne teknik, som gør det, men RS Aero-trøjen sidder rigtig stabilt og flytter sig minimalt under kørsel og bevægelse generelt, således at den indledende fine fornemmelse i pasformen forbliver - selv efter mange timer i sadlen.

 

Også lommerne er værd at nævne for deres rummelighed og lette adgang. Stoffet fungerer simpelthen perfekt hertil og giver masser af hold, så lommerne kan fyldes godt op uden at ødelægge pasformen.


Samtidig er de lette at komme til og få hænderne i.

Konklusion

Begge produkter bygger på eksisterende eller tidligere versioner, hvor Assos har søgt de marginale forbedringer for at løfte kvaliteten til nye højder. Lykkes det?

 

Ja, det synes jeg godt, at man kan argumentere for. Shortsene er virkelig lækre og stoffet tilføjer et par procenter i forhold til den eksisterende S9-model. Fordelen er især en øget lethed, som racere jo altid sætter pris på samt en fornemmelse, som for alvor kan komme til sin ret på rigtig lange dage.

 

Trøjen er en væsentlig opgradering i min bog. Pasformen er helt perfekt for en aero-jersey og Assos mestrer virkelig kombinationen af aero-features og komfort.

 

Sådan har vi testet:
Tøjet er testet på de danske landeveje i varierende terræn og på korte såvel som lange dage i sadlen.

 

Stillet til rådighed af: Assos Scandinavia

 

TESTRAPPORT

Brand: Assos

Model: S9 RSR bibshorts og Equipe RS Aero jersey

 

Hvad er produkterne lavet til?

Performance-orienteret landevejscykling for konkurrenceryttere såvel som motionister.

 

Hvad er produkternes hovedformål?

Assos har med disse produkter søgt at udvikle yderligere ved hjælp af innovative materialer og derved skabe luksusprodukter for den kræsne rytter.

 

Hvilke særlige tekniske features har produkterne?

Shortsene benytter Assos’ nye platform S9, som inkorporerer en række features, som skal hjælpe med at holde shortsene på plads under kørsel og bevægelse. Desuden er de lavet i et nyudviklet materiale.

 

Trøjen benytter sig af hele tre nye materialer, som skal sikre pasform, aerodynamik og åndbarhed.

 

Beskriv særlige materialer, nyudviklinger eller nye teknikker anvendt i produktionen

Selerne i bukserne hæfter lavere end traditionelt, hvilket giver mere stabilitet og holder shortsene bedre på plads, når rytteren bevæger sig op og ned i sadlen. Stoffet giver en anelse kompression, som øger rytterens ydeevne.

 

Bedøm produkternes konstruktion

Shortsene er lavet i Assos nye Butterfly Construction, som minimerer antallet af syninger.


Trøjen består af tre dele, forside i luftig kvalitet, en mere stabil bagside samt tætvævede ærmer i ét stykke med laserskåret kant.

 

Bedøm produktionskvaliteten og udførslen

Som man kan forvente med produkter i denne prisklasse, så er der ikke en finger at sætte på skrædderarbejder, som er helt perfekt.

 

Bedøm ydeevnen

Assos’ mål med deres shorts er først og fremmest komfort, hvilket lykkes til fulde. Indlægget er godt og yder fin support. Pasformen forbliver god selv på lange dage. Stoffet er sublimt.

 

Trøjens mål er aerodynamik, hvilket leveres til fulde med et tætsiddende fit.

 

Bedøm kvalitet/holdbarhed

Materialekvaliteten er helt i top og holder selv efter masser af vaske. Fine materialer som disse, skal dog vaskes efter anvisningerne, det er vigtigt.

 

Bedøm pasform

Pasformen er tætsiddende for begge produkter - de henvender sig mest til den seriøse rytter.

 

Trøjen er decideret aerodynamisk, hvilket understreges af et meget tæt fit, som det dog er lykkes Assos at holde komfortabel også med et godt materialevalg.

 

Bedøm størrelse

Begge er ’true to size’, men da de er lavet til at være aerodynamiske, må man forvente at de sidder tæt.


Der er ingen tendens til at trøjen stumper eller lignende.

 

Bedøm vægt

Især shortsene er lette med 160 gram.

 

Bedøm komfort

Der er masser af komfort i begge produkter. Shortsene er forsynet med et rigtig godt indlæg, som nok er minimalistisk (og derved tro mod shortsenes konstruktion) men også giver fin støtte.

 

Bedøm ’Value-for-money’

Luksusprodukter er ikke billige - heller ikke her. Dog får man ekstra meget komfort for penegen her og man kan forvente at produkterne vil holde rigtig længe, hvis man behandler dem rigtigt.


Det kan sagtens være en god investering at købe ét par RSR-shorts fremfor for to par middelmådige af slagsen.

 

Hvad kunne du især lide ved produktet?

Stoffet i shortsene er lækkert mod huden og har den helt rigtige fasthed, så de sidder til uden at lukke af.


Trøjens pasform er vanvittig god!

 

Var det noget som du ikke kunne lide?

Trøjens hvide ryg er sårbar overfor sprøjt fra vejen, som kan være svære at vaske af.

 

Hvordan er prisen sammenlignet med andre, tilsvarende produkter?

Prisen er i den høje ende, men sammenlignes umiddelbart meget godt med andre produkter i samme klasse.

 

KONKLUSION

Nød du at køre med tøjet?

 

Ja, komfort og performance går hånd i hånd her. Man både føler sig hurtigt og ser hurtig ud i tøjet, men at komforten varer ved kilometer efter kilometer.

 

Om testeren:

Alder: 36

Højde: 183 cm.

Vægt: 76 kg.

Jeg har cyklet i: 11 år

Så ofte cykler jeg: 3-4 gange om ugen

Jeg kører disse discipliner: Landevej, Cross/Gravel

Motionsfeltet.dk's vurdering: (9/10)

Kombinér cykeldrømme med skoleophold
Det pibler frem med talenter på den danske cykelscene. Sejre i både Grand Tours, forårsklassikere, OL, VM og EM vidner om den enorme kvalitet, de danske ryttere besidder. Har du eller en du kender drømme om at opnå det samme, eller er det lysten til socialt samvær i et læringspræget miljø, der trækker i dig, så kunne et efterskole- eller højskoleophold måske være noget for dig.  
Produktnyt: Specialized Tarmac SL7
Specialized gør op med filosofien om at have flere landevejscykler til forskelligt terræn og præsenterer en cykel der kombinerer lav vægt og aerodynamik i hidtil uset grad.
Test: Rapha Outdoor Voices – trøje og bibshorts
En rigtig veldesignet og spændende kvindekollektion til kvinder med nogle unikke designs og features.  
Pro Cycling Manager 2020 anmeldelse
Sommer betyder som regel Tour de France og Pro Cycling Manager, men i år må vi dog nøjes med sidstnævnte. Feltet.dks spilanmelder Rasmus Brandt har fået fat i årets udgave af cykelsimulatoren. Læs hans gennemgang af de nye elementer og hans dom lige her.
DKBIKE - Carbon hjul med 900 dages garanti
DKBIKE har specialiseret sig i carbon cykelhjul, og det har de stor succes med. 
First ride: Canyon Grail:ON
El cyklerne stormer frem, og det er ikke kun Hr. og Fru Danmarks dagligdags cykler, der bliver solgt. I det dyre segment findes der både el-racer og MTB’er, og nu kommer Canyon med en elektrificeret udgave af deres gravel cykel, Grail.
Vind et par fede cykelsko - værdi 1.599 kroner
Nu kan du vinde et par lækre hvide cykelsko fra Fizik til en værdi af 1.599 kroner. Vinderen findes ultimo juli.
Beskyt din cykel - imod vind og vejr
Det danske firma, Skjoldet.dk, har udviklet en special nano coating til cykler, som beskytter dem imod vind og vejr. 
Test: Garmin Varia RTL516
Garmin Varia RTL516 er en kombineret radar og baglygte, som gør dig synlig på vejen og giver dig besked på din Garmin-kompatible enhed (cykelcomputer, mobil) om bagfrakommende trafik. Uanset om du er motionist, løbsrytter eller blot kører til og fra arbejde på din cykel, vil du kunne få glæde af Garmin Varia RTL516.

Instagram #motionsfeltet

Gravelcykling - det nye sort?
Flere og flere motionister og cykelløb begynder at inkludere grusveje i deres cykelture og løb. Er gravelcykling ved at blive det "nye sort"?
Test: Rapha Outdoor Voices – vindjakke og taske
To anderledes, spændende og vanvittigt fede produkter i Raphas spændende samarbejde med Outdoor Voices.  
Test: Rapha Outdoor Voices – jersey og shorts
En rigtig veldesignet og spændende kvindekollektion til kvinder med nogle unikke designs og features.  
10 skarpe tilbud på cykelprodukter
Vi har i samarbejde med cykelsøgemaskinen Velomio.com fundet 10 skarpe tilbud / populære produkter netop nu.
Boganmeldelse: Iltgæld
Det kan på forhånd virke som et umuligt projekt. At tage en forfatter, der aldrig selv har dyrket cykelløb, og supplere med en illustrator, som med egne ord udtaler: ”Det er udfordrende ad Helvede til, men det holder jo en væk fra gadehjørnerne. Haha.” Alligevel har de to - forfatteren Brian Nygaard og maleren Erik A. Frandsen - tilsammen lavet en cykelbog, der både er nyskabende og værd at læse.
Test: Specialized Torch 3.0 cykelsko
En rigtig arbejdshest af en sko, som appellerer bredt, tilbyder en lidt mere afslappet pasform og som med garanti kan holde til en masse.
IT-system hjælper over 100 cykelklubber
IT er smart - især når det hjælper cykelklubber med at løse udfordringer og sparer tid i dagligdagen.
GOOD VIBES ONLY – Forår 2020 – ”Hvor ska’ vi hen, du?”
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner...
Flere seniorer cykler - og cykelhjelmen bliver mere populær
Stadig flere cyklister vælger at køre med cykelhjelm, viser den årlige cykelhjelmstælling fra Rådet for Sikker Trafik. Der er især sket en stigning blandt cyklister over 60 år.
Test: Carbon hjulsæt fra DKBIKE
Et godt rullende, stift og stilrent hjulsæt fra en af de nyere spillere på det danske marked.  
Produktnyt: Rapha lancerer solbrille-kollektion
Rapha lancerer hele fire nye briller til ethvert behov på cyklen.
Har du en fysisk cykelbutik? Så lad os hjælpe dig gratis!
Kan du holde humøret oppe trods corona-krisen? Hvis du ikke kan, så er en tur på cyklen i det gode sommervejr.
Cykelforretning fylder 100 år - fejres med stor bogudgivelse
Cykelforretningen Schrøder Cykler fylder 100 år den 1. juli, og det bliver fejret med receptioner og bogudgivelse.
First Ride: Specialized Epic 2021
I dag præsenterer Specialized næste generation af deres ikoniske Epic-model.
Fusion sponsor for Uno-X Cup og dansk e-cykling
Fusion donerer masser af fede præmier til de ryttere, som deltager ved Uno-X Cup. Samlet donerer Fusion præmier for hele 16.400 kroner til de syv kommende afdelinger.

Seneste indlæg i debatten

Selvf kan 40-11-40 køre landevej men det bliver aldrig rigtigt sjovet med 1x frem for to tandhjul og en gearskifter foran. Spørg bare Mads P, Degenkolb, Normand (og retsen af det irske hold der trak stikket igen efter de havde skrevet under med 3T om at de KUN ville køre på en cykel der kun kunne monteres op med 1x) Hver mand sin smag, de meget få gange jeg har kørt med Campagnolo og lidt flere gange jeg har kørt med sram (det er enddog ret mange gange, hvis man tæller indvendige gear med), har jeg ikke syntes om det. Men det er nok mest af alt bare vane. Hvis drivlinjen larmer, kan det være man i det mindste ikke kan høre knirken fra mere eller mindre arbitrere pressfit krankbokssystemer (synes bsa fungerer så glimrende og er også lettere at skifte). Men igen, det er jo en smagssag hvad man bedst kan lide. I fht. Garmin, så er de vel egentlig bare deres egen værste fjende, hvis de lavede softwaren ordentligt til at starte med, ville 80% af problemer være irrelevante, Vector 3 er så en anden historie, men den slags problemer løber de fleste jo ind i på et tidspunkt. Jeg har så heldigvis aldrig rigtigt haft nogle problemer med mine garmin produkter Jeg må erkende at jeg ikke finder et par RC901 eller RC701 i wide udgaven i min størrelse. Jeg har kigget på Sidi, Northwave, Bont, Bontrager og Lake. Valget ligger på Lake cx 238 (nyeste version af cx 237) af de reviews jeg har kigget på appellere de til mig med mine en bredde fødder :)Stillingen 2. april 2020: 1. Biniyam Ghirmay, Nippo Delko Provence - 98 point. 2. Giacomo Nizzolo, NTT-Pro Cycling - 79,1 point. 3. Youcef Reguigui, Terengganu Cycling - 76 point. 4. Pascal Ackermann, Bora-Hansgrohe - 75 point. 5. Sam Bennett, Quick-Step - 71,2 point. 6. Jonathan Restrepo, Androni Giocattoli - 70,0 point. 7. Nacer Bouhanni, Arkéa Samsic - 67,1 point. 8. Caleb Ewan, Lotto-Soudal - 66,0 point. 9. Natnael Tesfatsion, NTT-Continental Team - 63,0 point. 10. Remco Evenepoel, Quick-Step - 63,0 point. Biniyam Ghirmay fik endnu en top 10-placering i sprinterafslutningen på 4. etape af Vuelta a Burgos og er nu endnu tættere ved at være den første der passerer 100 point på SSS-ranglisten i år. Den genopstandne Giacomo Nizzolo, som jeg også nævnte ved sidste opdatering kommer dog flyvende bagfra, og har for alvor genfundet sprinterbenene efter den fænomenale sæson i 2016 hvor han endte som nr. 3 efter Peter Sagan og Alexander Kristoff og de efterfølende sæson i 2017, hvor alt gik i vasken https://www.feltet.dk/nyheder/nizzolo_endelig_klar_til_saesonstart/ og han endte som nr. 230 på SSS-ranglisten. Med to sejre i Sibiu Cycling Tour fortsætter Pascal Ackermann også med at vise sin sprinterdominans, og umiddelbart er tyskeren min farvorit til at tage hele den samlede sejr på ranglisten, men det vilde efterår kan jo byde på alle overraskelser. De største udfordrere vil i hvert fald uden tvivl være den tidligere holdkammerat Sam Bennett der med skiftet til Quick-Step ikke har mistet farten i benene og Caleb Ewan der med sidste års andenplads og flotte resultater hele året viste, at han kunne sidde med og spurte når terrænet gik mere opad end man lige umiddelbart havde troet til at starte med. Men som det ser ud nu skal vi også kigge efter en anden genopstanden rytter, nemlig Nacer Bouhanni der endelig er kommet væk fra Cofidis og allerede nu ser ud til at have fundet en bedre mental styrke frem igen. Og top 10 denne måned rundes af af manden alle har talt om siden han trådte ud af juniorrækken sidste år, Remco Evenepoel, som har vundet alle tre etapeløb han er stillet til start i i år, og ser ud til at fortsætte i mange år fremadrettet. Hvad kan det føre til i år. Og kan han blive den første klassementsrytter til at vinde SSS-ranglisten. En bedrift der aldrig er lykkedes for Valverde. Og hvad med sidste års vinder Matteo Trentin, som i øjeblikket er kravlet op på en 51. plads og den slagne mester fra sidste år Peter Sagan der lige nu ligger nr. 21 eller netop Alejandro Valverde der er at finde på 42. pladsen. Hvad kan de udnytte resten af året til? Bedst placerede dansker er i øvrigt i øjeblikket Jakob Fuglsang på en 22. plads, som jo kørte et forrygende Vuelta a Andalucia i februar, som han jo som bekendt vandt, og yderligere fik 6 point mere med femtepladsen i hedeudgaven af Strade-Bianche i weekenden. Også Magnus Cort ligger fint til med en 36. plads efter sin flotte kørsel i Etoile de Bességes og Tour de La Provence i februar.

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Kombinér cykeldrømme med skoleophold
Det pibler frem med talenter på den danske cykelscene. Sejre i både Grand Tours, forårsklassikere, OL, VM og EM vidner om den enorme kvalitet, de danske ryttere besidder. Har du eller en du kender drømme om at opnå det samme, eller er det lysten til socialt samvær i et læringspræget miljø, der trækker i dig, så kunne et efterskole- eller højskoleophold måske være noget for dig.  
Produktnyt: Specialized Tarmac SL7
Specialized gør op med filosofien om at have flere landevejscykler til forskelligt terræn og præsenterer en cykel der kombinerer lav vægt og aerodynamik i hidtil uset grad.
Test: Rapha Outdoor Voices – trøje og bibshorts
En rigtig veldesignet og spændende kvindekollektion til kvinder med nogle unikke designs og features.  
Pro Cycling Manager 2020 anmeldelse
Sommer betyder som regel Tour de France og Pro Cycling Manager, men i år må vi dog nøjes med sidstnævnte. Feltet.dks spilanmelder Rasmus Brandt har fået fat i årets udgave af cykelsimulatoren. Læs hans gennemgang af de nye elementer og hans dom lige her.
DKBIKE - Carbon hjul med 900 dages garanti
DKBIKE har specialiseret sig i carbon cykelhjul, og det har de stor succes med. 
First ride: Canyon Grail:ON
El cyklerne stormer frem, og det er ikke kun Hr. og Fru Danmarks dagligdags cykler, der bliver solgt. I det dyre segment findes der både el-racer og MTB’er, og nu kommer Canyon med en elektrificeret udgave af deres gravel cykel, Grail.
Vind et par fede cykelsko - værdi 1.599 kroner
Nu kan du vinde et par lækre hvide cykelsko fra Fizik til en værdi af 1.599 kroner. Vinderen findes ultimo juli.
Beskyt din cykel - imod vind og vejr
Det danske firma, Skjoldet.dk, har udviklet en special nano coating til cykler, som beskytter dem imod vind og vejr. 
Test: Garmin Varia RTL516
Garmin Varia RTL516 er en kombineret radar og baglygte, som gør dig synlig på vejen og giver dig besked på din Garmin-kompatible enhed (cykelcomputer, mobil) om bagfrakommende trafik. Uanset om du er motionist, løbsrytter eller blot kører til og fra arbejde på din cykel, vil du kunne få glæde af Garmin Varia RTL516.

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Livetipsportal.com   •   Andet