23.03.2021 @ 16:29

Specialized har lavet en tredje generation af deres populære Levo Gen 3.

40 år har den været undervejs.

En mountainbike med de bedst mulige køreegenskaber - og så endda med en motor og et batteri. Den nye Levo Gen 3 fra Specialized sætter med sine stabile og naturlige køreegenskaber standarden i kategorien e-MTB.

"Udviklet ud fra sit carbon stel, udstyret med 150 mm vandring bag i, en progressiv geometri, sofistikeret og præcis motorsupport og en nyt avanceret MasterMindTurbo Control Unit. Alt sammen med målet om at give dig en køreoplevelse - som ingen anden," skriver Specialized i forbindelse med produktlanceringen.

 

Udnyt teknologien, styrk indtrykket, få mere fart, kør længere distancer, få større frihed, kør flere spor, ren glæde, uendeligt med uforglemmelige oplevelser… Det er mange argumenter fra producenterne, når den kommer til at vælge en e-MTB.

"Den nye Levo vil give dig muligheden for at køre længere, hurtigere og mere aggressivt. En fuldendt kombination af hidtil uset power, rækkevidde, naturligt boost og sikre styreegenskaber, der i sidste ende er det, som det hele handler om. Den ultimative køreoplevelse," lyder det var producenten.


Mindre baghjul end forhjul

Den nye Levo er sammensmeltningen af alt, vi ved om mountainbikes. 

"Vores 40 år lange opbygning af viden, forståelse og udvikling. Alt sammen puttet ned i én cykel. En potent blanding af selve rammen, suspension designet, geometrien og motorassistancen. Kombineret og komplimenterende med et resultat, som vil give vores kommende Levo ryttere deres bedste trail-oplevelse. Nogensinde." lyder det fra Specialized. 
 

"Helt ydmygt mener vi, at det et et godt bud på den mest livlige, alsidige og agile e-MTB til dato."

 

Udviklingen af den nye Levo er i høj grad præget af et ønske om at tilføre livlige styreegenskaber til cyklen. Altså målet om, at den skulle føles adræt og livlig, når man kastede den ned af sporet. Svaret blev et dedikeret ’Mullet setup’ med et 27.5” baghjul og et 29” forhjul.
 

"Det er en udfordring at udvikle en full-powered e-MTB med livlige styreegenskaber. Grunden er motoren og dens placering, som kræver, at man benytter længere kædestræbere. Derfor blev løsningen altså et mindre baghjul, som derfor muliggjorde, at den nye Levo kunne udstyres med kortere kædestræbere," påpeger Specialized.

 

Geometri skabt for kontrol

Rammens geometri er som nyskabt og udviklet med stort fokus på kontrol og alsidighed. Sadelrøret er gjort stejlere, som gør, at du får nemmere betingelser ved opkørsler.

Fronten er gjort længere, hvilket betyder, at du både får en mere central position på cyklen og samtidig optimerer dit greb og kontrol i skarpe sving. Kronrørsvinklen er gjort fladere, og off-set ved forgaflen er reduceret ud fra en udviklingsmæssige tanke om, at gøre tingene en smule mere stabile ved højere hastigheder og i udfordrende terræn. Dertil skal man også huske at nævne, at Specialized har gjort geometrien justerbar - som altså betyder, at du kan tilpasse den til det terræn, du kører i.
 

Den nye Levo har seks forskellige geometri-indstillinger, som gør, at du nemt og hurtigt kan justere din Levo, så den passer til de udfordinger, som du har forud.

Hvad end det er tekniske singletracks eller storslåede oplevelsesture, så kan du nemt finde den tilpasning, som passer dit behov. Vælg imellem tre kronrørsvinkler, fra 63 til 65.5 grader. Højden på krankboksen kan også finjusteres med 7mm, takket være den flip-chip, som er placeret ved horst pivot-linket. 

 

Affjedring
Den nye Levo er udstyret med 150mm bagvandring / 160mm forvandring (150mm på en S1). Generelt set er vandringen yderst livlig og reagerer hurtigt på blødere, såvel som hårde hits. Den klarer nemt ’G-Outs’, yder stadig stor pedaleringsrespons og giver dig stor effektivitet på jorden.



 

RxTUNE
Specializeds produktingeniører og teknikere har arbejdet dag og nat for at forbedre affjedringen. Her udviklede de specifikke affjedringsventiler, for at optimere fart og power. De skræddersyede alle aspekter af affjedringen - Kinematikken, vandringskurve, dæmping og fjederkraft til at arbejde sammen og levere kontrolleret, responsiv og præcis affjedring, der kan kontrollere bump, som var det en cykel med meget mere vandring.

 

"Den nye Levo er Turbo-udgaven af vores anmelderroste Stumpjumper EVO. Den progressive vandringskurve på den nye Levo er derved inspireret af den tilgang, som vi kender fra vores Stumpjumper Evo. Nøglen er at levere en vandring, som både er følsom overfor små bump, giver støtte på mellemhårde stød, men som også fremstår fuldkommen kontrolleret, når du har brug for den fulde vandring," skriver Specialized.

Den justerede vandringskurve gør det også nemmere at finjustere affjedringen, så den matcher kinematikken. Sagt på en anden måde: Dæmperen gør det, du har brug for, at den skal gøre, så du i stedet kan fokusere på at gøre det, som du vil: At kaste cyklen rundt i svingende.  

 

Bagudgående akselbane

Akselbanen på den nye Levo har hentet sin kinematik fra Specializeds Stumpjumper Evo og er skræddersyet til at opretholde høj fart over alt terræn. Akselbanen bevæger sig bagud i den første tredjedel af vandringen, og derefter vertikalt i midten af vandringen, hvor den til sidst buer fremover mod slutningen af sin vandring.


 

Det betyder altså, at den bagudgående akselbane i den første del af vandringen medvirker til, at hjulet ikke 'hænger fast', når man rammer et bump, men i stedet sikrer forøget fart. Når cyklen bevæger sig længere ned i sin vandring, hvor man typisk ikke træder i pedalerne, går akselbanen fremad. Det minimerer samtidig den kraft, som tilføres kæden, som gør, at bagdæmperen helt uafhængigt kan komprimere responsen fra underlaget.
 

Maksimal batteriudnyttelse

Den nye Levo giver dig mulighed for at køre, hvor end du vil - og hvornår du vil. Har du kun en time? Go for it.

Levo giver supermandskræfter! Den integrerede controller responderer dit eget input, hvilket resulterer i et intuitivt boost til dit eget tråd. Helt op til fire gang - med et naturligt boost.

"Det er i sandhed vores mest kraftfulde motorsystem, som er i stand til at tilføre op til 565 watt og 90Nm. Du har kontrollen. Spørgsmålet er kun, hvornår du ønsker at slippe den. Vores Turbo Full Power System motor er udstyret med et mere robust bælte, som giver dig længere holdbarhed. Dertil kommer den også med et nyt firmware, der vil optimere effektiviteten og power outputtet. Denne motor bruges på alle nye Levo modeller," fastslår producenten. 

 

Den nye Levo tilsidesætter næsten alle begrænsninger, når det kommer til rækkevidde. Hele fem timers support er det, du har i vente. Nu kan du nemt køre længere og opleve mere end tidligere. Med "Smart Control" i Mission Control appen behøver du slet ikke at bruge tid på at bekymre dig om dit batteriniveau. I denne kan du nemlig indtaste, hvor langt du vil gøre, så sørger Mission Control for, at du har batteri til hele turen.

 

En rækkevidde på hele fem timer er kun muligt med integrering af Specializeds 700Wh Turbo Technology batteri, der sammen med Specialized nye MasterMind Turbo Control Unit vil sikre dig maksimal effektivitet.



 

Mastermind TCU 

MasterMind Turbo Control Unit (TCU) kan bedst beskrives som cyklens hjerne. Det er her alt hardware og software udspringer, og det er denne, som kontrollerer, hvordan motoren, batteriet, cyklen og dig selv interagerer.

Med din TCU lige ved hånden kan tilpasse din support, mens du sidder på cyklen. Du kan få indblik i alt relevant data fra din tur. MasterMind TCU sikrer også over-the-air opdateringer, så din nye Levo bliver bedre over tid. Derudover er den nye MasterMind også tilkoblet Specialized Mission Control app, så du nemt kan tilpasse og fintune din Turbo-oplevelse.

 

- Over-the-air updates sikrer, at din Levo bliver bedre med tiden.
 

- MasterMind TCU viser den tilbageværende procentdel af batteriet, som er tilbage - nemt at læse.
 

- MicroTune featuren gør, at du kan finjustere din peak power og support level med 10%, når du sidder på cyklen. Det betyder, at du nemt kan tilpasse dit eget input, så det passer med dem, du kører med, og samtidig opnå længere rækkevidde ved kun at bruge den power, som du har brug for.
 

- Personliggør dit display, så du selv kan bestemme, hvad der vises (4 forskellige valg) og 30 forskellige data enheder.


- Viser tiden
 

- “Live Consumption” viser kilometer per watt-time, som du kan bruge til at opnå størst mulig pedalleringseffektivitet


- Rider Power Value viser, hvor meget power du selv yder


- Heart rate pairing gør, at du kan tage din træning til næste niveau
 

- Præcis tracking af højdemeter

Priser

SW LEVO - 111.999,00 kroner
PRO LEVO - 89.999,00 kroner
SW LEVO ramme - 55.499,00 kroner

Feltet.dk fylder 20 år - det skal fejres!
I dag fylder Feltet.dk 20 år - og det fejrer vi med en lille konkurrence og ekstraordinære gode tilbud!
Tour de Frances Grand Depart sætter fokus på Baskerlandet i 2023
Hvor Danmark og ikke mindst danske ryttere satte et stort præg på Tour de France i 2022, er det nu Spaniens tur. Hele tre etaper starter på den iberiske halvø og lokationerne er ikke tilfældigt valgt.
Test: Moon Nebula lygtesæt
  Et helt igennem lækkert sæt lygter med overvældende features, høj kvalitet og gode monteringsmuligheder.
Discovery+ udvider dækningen med studieprogrammer
Discovery+ udvider dækningen af deres enorme cykeldækning. Flere rettigheder og nu satser Discovery også på studieprogrammer fra de store klassikere startende med lørdagens Milano-Sanremo. 
Highend brand tilbyder 25% rabat på cykelsko
Spar 25% på italienske topcykelsko i flotte designs. Benyt dette tilbud og få cykelsko med en unik historie.
First Ride: Cannondale SuperSix EVO 4
Feltet.dk har eksklusivt testet den nye Cannondale SuperSix EVO i spanske Girona og vores høje forventninger blev indfriet til fulde!
I Mojn-land med flot udsigt til Fyn, Jylland og Tyskland
Als kom for alvor på cykelverdenskortet, da Tourens tredje etape i løbets 2022-udgave sluttede i Sønderborg. Den bølge af interesse, begivenheden kastede af sig, har turistmyndigheder fulgt op på ved at etablere en række cykelruter gennem det smukke landskab.
Jobannonce: Scott søger ny medarbejder
SCOTT Sports SA er en international sportsudstyrsvirksomhed. Vi udvikler, producerer og markedsfører cykel-, vintersport-, motorsport- og løbeprodukter på verdensplan. Er du vores nye medarbejder?
Twelve.Sixteen melder klar til forårsklassikerne: Spænd hjelmen og kør med
Vi kan mærke det. Det er i luften og det sniger sig tættere og tættere på. Foråret - og med det forårsklassikerne, hvor familiefrokoster og fuglefløjt søndag efter søndag behændigt må vige, når cykelsportens fremmeste kamphaner klikker ind til højspændte dramaer som Paris-Roubaix og alle de andre forårsklasikere, der nærmest ceremonielt hvert år blæser sæsonen i gang...

Instagram #motionsfeltet

ANNONCE

Live Podcast og Social Ride med Dan Martin på Copenhagen Bike Show
Når Skandinaviens største cykelmesse løber af stablen i weekenden lørdag den 25. marts og søndag den 26. marts kan du opleve én af cykelsportens mest vellidte topryttere på tætteste hold, når Argon 18 inviterer sin ambassadør, tidligere professionelle cykelrytter, dobbelte monumentvinder og etapevinder i alle tre grand tours, Dan Martin, til Copenhagen Bike Show til både live podcast med Forhjulslir og social ride med Mikkeller Cycling Club.
Produktnyhed: Cannondale SuperSix EVO 4
Cannondale lancerer den nyeste version af den ikoniske SuperSix EVO, som nu er nået til 4. generation. Kodeordene er mere aerodynamik og endnu større integration, mens de velkendte køreegenskaber skal bibeholdes.
Sæt dine managerhold til Paris-Nice og Tirreno-Adriatico
Kan du forudsige, hvem der vinder Paris-Nice? Bliver det Jonas Vingegaard, Tadej Pogacar, Mattias Skjelmose eller? 
SIDSTE CHANCE: Tilmeld dig Feltet.dk's store sæsonspil
Er du klar til cykelsæsonen 2023? Nu er Feltet.dk's to store sæsonmanagerspil åbnet for tilmelding! Vi har puttet 20.000 kroner samlet i startpuljen, så hvis du vil sætte de andre manager af, så er det kontant afregning!
Test: Scott Shield (Light Sensitive) briller
SCOTT Shield er en stor, markant brille, som med det helt rigtige look og høj kvalitet er en sikker vinder.
Test: Scott Aqua GTX LF vinterhandsker
Få ting kan ødelægge fornøjelsen ved en cykeltur som våde og gennemfrosne fingre. Men med et par Aqua GTX LF, der er Scotts bud på en solid vinterhandske, er man godt rustet til den del af vinteren, hvor vejret er værst. Regnen kan bare komme an!
Test: Assos Equipe R Habu S9 vinterjakke
En virkelig lækker vinterjakke, med en lækker pasform og masser af teknisk formåen cementerer Assos som kongerne af vinterjakker.
Masterclass: Imponerende palmarès og kronen på værket
Kristian Jensen har noget, som kun de færreste i managerspillere kan matche: Et pokalskab med 3 x guld, 2 x sølv og 2 x bronze. Den sidste af fineste karat vundet i Feltet.dk's helårsspil 2022 uden kaptajn eller i daglig tale kaldet Manager Classic. Nok det spil man allerhelst vil vinde, hvis man er inkarneret virtuel cykelmanager!
Det danske landshold udtaget til cross-VM
Den 4.-5. februar er der VM i cross i hollandske Hoogerheide, hvor et ungt dansk landshold stiller til start. 
Fini og Degns hold med store nyheder
Malene Degn og Sebastian Finis hold skifter sponsorer, får nyt navn og et helt nyt cykelmærke.
Spilstart rykket til Tour Down Under-managerspillet
Er du klar til WorldTouren? Sæt dit managerhold inden tirsdag klokken 08.30!
Test: Mavic Crossmax SL Ultimate 25 / Conway RLC FS 7.9
Hvor stor forskel gør det for en god cykel at få skiftet standardhjulene ud med et sæt i topklasse? Det prøver vi at give et bud på med denne test, hvor vi tester Conways full suspension MTB med en seriøs opgradering på hjulfronten.
Kom til Tysklands største cykelfestival BEMER Cyclassics
Kom til Tysklands største cykelfestival BEMER Cyclassics i Hamborg søndag den 20. august 2023. Cykl selv med og se WorldTour-løbet.
Løbsberetning: BEMER Cyclassics Hamburg 2022
Tine Mathiesen fortæller her om sin oplevelse ved motionsløbet Bemer Cyclassics i Hamborg.
Test: Canyon Lux WC CFR team
Den konstante udvikling af materialer og teknologi, giver os motionister bedre og hurtige cykler. Og Canyon har med deres topmodel af deres lagt endnu et lag på når det gælder om at komme først til stregen.

ANNONCE

Seneste indlæg i debatten

Efter appetizeren Classic Brugge-De Panne bliver det på fredag rigtigt alvor i den belgiske klassikersæson. Med en rute, der er nært beslægtet med den, der en uge senere benyttes i Flandern Rundt, har E3 Saxo Classic opbygget et ry som den helt store test for de største klassikerspecialister, der er klar til at grave dybt en sidste gang inden det helt stor slag i Vlaanderen’s Mooiste. Det er med andre ord tid til den store generalprøve og tid til at finde ud af, hvem vi kan vente at se øverst på podiet i Oudenaarde om lidt over en uge! Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/optakt_e3_saxo_classic_2023/I denne uge køres det lille og stærkt kuperede Settimana Internazionale Coppi e Bartali, der i år har en uhyre stjernebesat startliste. Tidspres gør det umuligt at bringe store, forkromede etapeoptakter, men hver dag giver vi en ganske kort favoritvurdering af den kommende dags begivenheder. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/lynoptakt_3_etape_af_settimana_internazionale_coppi_e_bartali_2023/Olav Kooij leverede en sublim indsats i det sjaskvåde Brugge-De Panne løb, men han var tæt på at opgive undervejs. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/kooij_taet_paa_stor_triumf_jeg_troede_at_mit_loeb_var_slut/Kommer til at tænke på om grunden til at du hellere vil have skivebremser har noget at gøre med at raceren har fiberhjul. Har du prøvet et aluhjul eller et Shimano fiberhjul med alu bremseflade?

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

ANNONCE

Feltet.dk fylder 20 år - det skal fejres!
I dag fylder Feltet.dk 20 år - og det fejrer vi med en lille konkurrence og ekstraordinære gode tilbud!
Tour de Frances Grand Depart sætter fokus på Baskerlandet i 2023
Hvor Danmark og ikke mindst danske ryttere satte et stort præg på Tour de France i 2022, er det nu Spaniens tur. Hele tre etaper starter på den iberiske halvø og lokationerne er ikke tilfældigt valgt.
Test: Moon Nebula lygtesæt
  Et helt igennem lækkert sæt lygter med overvældende features, høj kvalitet og gode monteringsmuligheder.
Discovery+ udvider dækningen med studieprogrammer
Discovery+ udvider dækningen af deres enorme cykeldækning. Flere rettigheder og nu satser Discovery også på studieprogrammer fra de store klassikere startende med lørdagens Milano-Sanremo. 
Highend brand tilbyder 25% rabat på cykelsko
Spar 25% på italienske topcykelsko i flotte designs. Benyt dette tilbud og få cykelsko med en unik historie.
First Ride: Cannondale SuperSix EVO 4
Feltet.dk har eksklusivt testet den nye Cannondale SuperSix EVO i spanske Girona og vores høje forventninger blev indfriet til fulde!
I Mojn-land med flot udsigt til Fyn, Jylland og Tyskland
Als kom for alvor på cykelverdenskortet, da Tourens tredje etape i løbets 2022-udgave sluttede i Sønderborg. Den bølge af interesse, begivenheden kastede af sig, har turistmyndigheder fulgt op på ved at etablere en række cykelruter gennem det smukke landskab.
Jobannonce: Scott søger ny medarbejder
SCOTT Sports SA er en international sportsudstyrsvirksomhed. Vi udvikler, producerer og markedsfører cykel-, vintersport-, motorsport- og løbeprodukter på verdensplan. Er du vores nye medarbejder?
Twelve.Sixteen melder klar til forårsklassikerne: Spænd hjelmen og kør med
Vi kan mærke det. Det er i luften og det sniger sig tættere og tættere på. Foråret - og med det forårsklassikerne, hvor familiefrokoster og fuglefløjt søndag efter søndag behændigt må vige, når cykelsportens fremmeste kamphaner klikker ind til højspændte dramaer som Paris-Roubaix og alle de andre forårsklasikere, der nærmest ceremonielt hvert år blæser sæsonen i gang...

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk   •   Cookieindstillinger

Andet

x