Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Jesper Johannesen 09.02.2018 @ 08:42

Specialized har i dag lanceret en helt ny hjelm, som kaldes S-Works Evade. 

En hjelm har i mange år været karakteriseret af lav vægt, ventilation eller aerodynamisk. Det kræver ofte to hjelme, hvis du vil have begge dele, men Specialized har gået andre veje. 

"Det er ikke en regel, som vi arbejder efter - faktisk arbejder vi ikke efter nogle regler," lyder det i en pressemeddelelse fra Specialized.

"Vi vender reglerne og standarden på hovedet for at skabe en hjelm, der overgår din vildeste fantasi - den er her nu. Byd vores S-Works Evade II-velkommen. Evade-hjelmen er den hurtigste hjelm, vi har skabt. Vi boede i vores vindtunnel, da vi udviklede Evade-hjelmen, for at skabe den optimale aerodynamiske profil." 

Specialized har analyseret mulige design for at leve op til vores krav om performance, komfort og aerodynamik.

"Vi har vendt hver en sten og kommet frem til det optimale design. Vi har gjort hjelmen lettere - uden det går på kompromis med din sikkerhed. Vi har endda øget sikkerheden ved at implementere Energy Optimized Multidensity EPS-skum, der forbedrer sikkerheden og kan moduleres for at skabe den bedste ventilation. Alt i alt har turen gennem vores vindtunnel skabt en hjelm mindre drag og mere ventilation." 

Specialized oplyser, at du i følge deres målinger på Evade-hjelmen vil spare 50 sekunder på 40 kilometer i forhold til en traditionel hjelm og seks sekunder i forhold til forgængeren. Kølingen og aerodynamikken er ligegyldig, hvis pasformen ikke lever op til samme strenge krav.

"Vi har testet vores nye S-Works Evade i vores vindtunnel. På denne måde har vi skabt den hurtigste landevejshjelm, og den er ikke kun seks sekunder hurtigere i gennemsnit end vores originale Evade hjelm, men næsten ligeså hurtig som vores S-Works enkeltstartshjelm. Vigtigst af alt, så besvarede vi spørgsmålet; hvorfor spare watt, hvis man dør af hedeslag på vejen? Den nye Evade er ikke kun mere kølende end dens forgænger, den er testet til at være ligeså kølende, som hvis du har ikke har hjelm på. 

Kvaliteter du forventer fra en tophjelm er selvfølgelig til stede, Mindset HairPort 2 Fit sikrer dig mikrojusteringsmuligheder, Soft Webbing-skal der ikke giver sig over tid og Gutter Action-puder, der holder sveden fra dine øjne.

De nye hjelme fra Speciazlied er allerede i butikkerne fra i dag. 



Facts om S-Works Evade
• Gennem mange timers udvikling i Specializeds vindtunnel er den hurtigste hjelm producenten nogensinde har testet blevet født; S-Works Evade II.

• 4th Dimension Cooling system med dybe, store og interne kanaler med strømlinede udluftningskanaler.

• Patenteret Energy Optimized Multi-Density EPS-konstruktion

• Patenteret Aramid-Reinforced Skeleton der sikrer bedre stødabsorbering

• Ultralet Mindset HairPort II med mikrojusteringsmulighed

• Gutter Action brow pad design, der holder sveden væk fra øjnene

• 4X Drylite-stropper der ikke påvirkes af vand eller sved

• Instrap webbing-system, der er en letvægts konstruktion, der forbedrer sikkerheden 

Feltet.dk har fået hjelmen til test, og vi vil teste den indenfor de næste par uger. 

Test: Bontrager Ballista cykelsko
Ultrakomfortabel racersko i høj kvalitet i minimalistisk design og med alternativ placering af BOA-spændet.
Produktnyt: QM Sportscare produkter
Ny serie af belgisk udviklede og producerede produkter er landet i Danmark. Produkterne tilbyder cykelrytteren komfort og pleje i alverdens afskygninger.  
Se verdensmester Valverdes nye cykel og udstyr
Man er ikke i tvivl om, at det er verdensmesteren, der kører rundt på denne cykel.
Elcykler stormer - ny klub og UCI arrangerer VM
Elcykler boomer på verdensplan, men indtil videre er salget ikke eksploderet i Danmark, men det stiger dog hvert år. Men producenterne og grossisterne i Danmark forventer, at de næste to år slå elcykler for alvor igennem i Danmark også. 
CykelSportMesse i Aarhus med gratis adgang
Efter 10 års succes i Roskilde, gør CykelSportMessen nu sit indtog i Aarhus. Messen slår dørene op lørdag den 26. og søndag den 27. oktober - og der er gratis adgang.
Mecklenburg Vorpommern åbner op for spændende cykelmuligheder
Mecklenburg Vorpommern er på mange måder en uopdaget perle for cyklister. Som delstat i det gamle Østtyskland har området ligget i mølpose adskillige år, og man er nu i fuld gang med at modernisere, så alt kommer op på vestligt niveau.
Job: Bjarne Egedesø A/S søger Servicetekniker/Intern sælger
Egedesø søger en ny medarbejder, og det kunne måske være dig? Se nedenstående stillingsopslag.
Test: Roeckl Ibros cykelhandsker
Roeckl er specialister i cykelhandsker og ses jævnligt på flere topatleter - tidligere har blandt andet vores egen Lasse Norman Hansen brugt handskerne flittigt under hans banetriumfer.
Smukke panoramaudsigter og udfordrende nedkørsler
Hohe Salve i Kitzbüheler Alpen er stedet, hvor du finder et stort net af brede grusstier velegnede til gravel-bikes eller hardtail-mountainbikes samt tekniske og udfordrende nedkørsler, der er perfekte til brede dæk og fuldt affjedrede trial-bikes.

Instagram #motionsfeltet

Seneste indlæg i debatten

Der der med tøj/sko/klamper kommer vist an på hvor meget man går op idet. Mind pedaler og sko forbliver det samme til dette formål. Mht. tøj, hvis du kan klare vinteren på landevejen, så fryser du i hvert fald ikke i skoven (lavere fart og mindre vind). Min cykel, vil jo grundlæggende være et cx setup, så det skal nok gå, kender dog ikke sporet og hvor svært det er. Ellers må jeg jo stå og og trække😅😅Nu har jeg modtaget og monteret hjulene, men har endnu ikke prøvet en tur på dem, da jeg kører på den anden cykel for tiden. Men kan da lige komme med de indtryk jeg fik. Da jeg kører med 10 speed Tiagra 4700 gruppe, var jeg glad for at afstands ringen til kassetten fulgte med. Det sted jeg købte dem står der 10/11 speed, men afstands ringen er til 9 og 10 speed, så formoder der burde stå 9/10/11 speed. Samtidig er det 35 mm profil, så godt jeg køber slanger med 60 mm ventil, selvom de er lidt lange :) Da jeg normalt monterer hastigheds magneten pegeende udad opdagede jeg at egerne sidder længere ude for den stødte på min "indbyggede" sensor, som Trek cykler har plads til i deres stel, vendte den bare om. Så det ser ud til at egerne sidder lidt længere ude på navet end jeg er vant til. Jeg måtte sætte mit øre helt ned til kassetten for at køre "klik" lydende når hjulet drejer i friløb :O Det er utrolig lydløst. Mål efter om længderne på ledningerne passer. Læg ca. 10% til det du måler dig frem til. Da jeg er på jagt efter en mere komfortabel cross/gravel--cykel, vil jeg gerne høre om der er nogen der har erfaringer med Superx eller eventuelt GIANT tcx advanced, som de vil dele

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Boligadvokat