23.03.2017 @ 13:08

”Hvis vores produkt ikke kommer med den bedste løsning, vil vi simpelthen ikke lancere det," sådan lyder det fra Douchebags, som har sendt nogle helt nye produkter på markedet.

"Hvis vores produkt ikke kommer med den bedste løsning, vil vi simpelthen ikke lancere det. Dette var den eneste forudsætning, vi havde sat for os selv, før vi indledte vores nyeste og største udfordring til dato - at designe den mest badass cykeltaske verden nogensinde har set. Og så gik vi i gang," forklarer Co-founder hos Douchebags Equipment Jon Olsson. 
 

Når man ønsker at udvikle det allerbedste produkt, hvad gør man så?

"Man arbejder med de absolut bedste. Derfor er Douchebags stolte af at afsløre, at vores cykeltaske er resultatet af et tæt samarbejde med Team Sky - verdens mest professionelle team," forklarer Olsson. 

 

"At lave en rejsetaske til et hold, der konstant rejser rundt og transporterer cykler mellem løb og træningslejre i hele verden, er ikke en let opgave. Cykler på det her niveau er finjusteret ned til mindste millimeter og at arbejde med sådan en vild performance-teknologi gjorde det til intet mindre end den ultimative taske udfordring, det bliver vi nødt til at indrømme."

 

Det hører med til historien, at Team Sky allerede i årevis havde forsøgt at arbejde sammen med flere store aktører i rejsetaske branchen, men ingen af ​​de cykeltasker lykkedes med at opfylde Team Skys høje krav. Det skete, at Team Skys chefmekaniker, Allan Williams, bemærkede Douchebags’ innovative tilgang til at udvikle ski og snowboard tasker, og han mente, at måske denne norske taskeproducent kunne klare udfordringen.

 

Allan tog ideen videre til danske Carsten Jeppesen, chef for Teknisk udvikling hos Team Sky. De to indså, at intet sammenligneligt med Douchebags’ ski og snowboardtasker, eksisterede i cykelverdenen, og det at anvende en lignende innovativ tilgang til cykeltasker kunne være en game changer for deres hold, der rejser med over 30 cykler i udlandet.


Kærlighed ved første blik

Og således mødtes Douchebags CEO Truls Brataas med Alan og Carsten på National Cycling Centre i Manchester, England. Mødet var en øjeblikkeligt kærlighedserklæring mellem de to virksomheder, da Team Sky og Douchebags indså, at deres grundlæggende forretningsfilosofi matchede perfekt. Udfordringen blev accepteret.

 

En kompleks udviklingsproces startede. Team Sky krævede ikke blot usammenlignelig produktfunktionalitet; beskyttelse, let vægt, funktionalitet og bekvemmelighed på et helt nyt niveau var også i toppen af ​​listen med krav. Samtidig skulle både styr og saddelpind være i stand til at blive på cyklen under transport. Ved at tilføje faktorer som størrelsen af ​​x-ray maskiner og stabiliteten af ​​cykeltasker, blev det hele kogt ned til en kritisk tilgang af kerneproduktet, der redefinerede cykeltasken.

 

Efter mere end to års non-stop hårdt arbejde sammen med Team Sky samt mountainbike atleter som de tre Atherton søskende og mange flere, lykkedes det endelig at designe en hybrid, med fordelene fra både en hard case og en soft case. En PCT-patenteret løsning der opfylder den eneste forudsætning vi satte os selv.

 

Tiden er kommet til at lancere de to cykelkufferter: "The Tour" og "The Trail". Priserne er henholdsvis 6.499 for "The Tour", mens "The Trail" koster 4.599. Begge fås i en blå og sort udgave.




Douchebags The Tour - The open road awaits

Cykeltasken, der virkelig er ligeså eventyrlysten, som du er. The Tour er din billet til den åbne landevej. Fuldt beskyttende, er The Tour en let, funktionel cykel taske der nemt kan pakkes helt ned, designet til at du stressfrit kan favne friheden og bare nyde turen!

 

Komprimerbar, letvægt og med revolutionerende design er The Tour den måske bedste cykeltaske, du kan finde. Douchebags har løftet cykeltasken til et helt nyt niveau. Ved at inkorporere Douchebags unikke ribbenskonstruktion i det simple 3-panels design, kan du rejse med saddel- og styrposition, som du har den på landevejen uden at gå på kompromis med beskyttelsen.


Se videoen nedenunder om hvordan Douchebags The Tour er blevet til i samarbejde med cykelholdet Team Sky.


The Tour tekniske specifikationer

The Tour passer en vej cykel, triathlon cykel, XC, FR, downhill cykel og 29" cykler

 

Ydre dimensioner

Dybde: 9,3 cm / 3,6”

Bredde: 25 cm / 9.8”

Højde: 131 cm / 51.5”

 

Indre volumen:

350 liter

 

Vægt

8,4 kg / 18,5 lbs.

 

Materiale

Ydre skal: Polyester 1680D - Neo / polyester 500D ikke-PVC presenning

 

Innerfoer: Polyester 750D

PE & Honeycomb board + PE skum

 

Inklusive

3D EVA side bælg

2D EVA sidepaneler

Aluminiumsramme

Stelstøtte og beskyttelse


Se mere om produktet hos BlackSnow.dk

Sæt holdet til Baskerlandet Rundt - Satser du på Vingegaard?
Managersæsonen fortsætter med Baskerlandt Rundt (Itzulia Basque Country), som starter den 3. april og slutter den 8. april. Du har mulighed for at sætte dit eget managerhold til det stjernespækket etapeløb.
Fra regnjakker til Vingegaards uniform
Hollandske AGU er på vej frem i Danmark efter at have været en del af cykelsporten i mere end fire årtier. I dag nyder Jonas Vingegaard og Wout van Aert godt af mærket, der breder sig over langt mere end udstyr til professionelle.
Bag på sadlen af Feltet.dk’s historie
Du er måske en af dem, som har fulgt Feltet.dk igennem de seneste mange år, men kender du egentligt historien bag og bagmanden? 
Test: WTB Nano 700 graveldæk og TCS tubeless væske
WTB Nano 700 har efterhånden været på markedet i en del år, men det er stadig et virkelig godt gravel dæk. Vi har testet det sammen med WTB’s TCS tubeless væske, og det har bestemt været et positivt bekendtskab.
Feltet.dk fylder 20 år - det skal fejres!
Onsdag den 22. marts fyldte Feltet.dk 20 år - og det fejrer vi med en lille konkurrence og ekstraordinære gode tilbud!
Tour de Frances Grand Depart sætter fokus på Baskerlandet i 2023
Hvor Danmark og ikke mindst danske ryttere satte et stort præg på Tour de France i 2022, er det nu Spaniens tur. Hele tre etaper starter på den iberiske halvø og lokationerne er ikke tilfældigt valgt.
Test: Moon Nebula lygtesæt
  Et helt igennem lækkert sæt lygter med overvældende features, høj kvalitet og gode monteringsmuligheder.
Discovery+ udvider dækningen med studieprogrammer
Discovery+ udvider dækningen af deres enorme cykeldækning. Flere rettigheder og nu satser Discovery også på studieprogrammer fra de store klassikere startende med lørdagens Milano-Sanremo. 
Highend brand tilbyder 25% rabat på cykelsko
Spar 25% på italienske topcykelsko i flotte designs. Benyt dette tilbud og få cykelsko med en unik historie.

Instagram #motionsfeltet

ANNONCE

Seneste indlæg i debatten

Der er ingen etapeløb på 3. niveau, hvor superstjerner er et problem. Men det er et problem, når det er så svært at tiltrække hold, at enkelte hold bliver meget dominerende. Sådan var det også i Team Saxo Banks tid. Det er helt fint med angreb, således at den større forfølgergruppe tvinges til at enes om at optage forfølgelsen, hvis angrebet skal indhentes. Det er en del af dynamikken og psykologien i cykling. Men det må kunne forlanges, at rytterne i forfølgergruppen de fleste gange bliver desperate og slår pjalterne sammen for at ændre udviklingen i løbet. Der synes jeg, at kvindecykling ofte har de forkerte mekanismer, hvilket nok er udløst af, at især Benelux-rytterne længe har været et niveau bedre end de andre - det medførte en udbredt opgivenhed blandt forfølgerne i mange løb og ikke mindst en overdreven fokus på sekundære placeringer. Nu ser vi også dette hos herrerne, og jeg bemærkede det også i Mads Pedersens kommentar efter søndagens løb. Han lagde vægt på, at han ikke kunne følge med på Kemmelberg, hvilket hos mig efterlader det indtryk, at Pedersen har tænkt: "Nå, men når jeg ikke kan følge med på denne stigning, så er der ikke noget at gøre." Men der var faktisk 40 flade km at gøre godt med efter bakken, og der var kun to mand ude foran. Det vil normalt kunne hentes, når forfølgergruppen er så stor. Alligevel kørte de så langsomt, at enkeltryttere forsøgte sig med udbrud fra forfølgergruppen. Fuldstændig uhørt, når situationen var, som den var. Vildt at give op og gå efter sekundære placeringer med mere end en halv time tilbage af løbet. Man fristes til at sige: Hvorfor køre holdtidskørsler, hvis visse ryttere kan køre lige så stærkt som 5-6 mand? Der er noget naturstridigt i alt det her, og det giver en skæv psykologi i løbene. Som da Armstrong dominerede Tour de France i 00'erne. Tadej Pogacar ser frem til endnu et hårdt løb mellem ham og cross-duellanterne Wout van Aert og Mathieu van der Poel, når de søndag kører Flanderen Rundt.  Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/pogacar_er_klar_til_vildt_loeb_igen/Onsdag skulle Julius Johansen have kørt Dwars door Vlaanderen, men på grund af sygdom tidligere i marts til andre ryttere er han blevet skiftet ud. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/julius_johansen_haaber_paa_roubaix_jeg_staar_et_godt_sted/Den flamske cykelsæson når sit klimaks i denne uge, når det på søndag går løs med Flandern Rundt, der som årets andet monument er et af årets allervigtigste løb. Det er dog kun højdepunktet i en uge, der også tæller onsdagens opvarmningsløb Dwars door Vlaanderen, lørdagens GP Miguel Indurain, der er en helt anden affære med et helt andet felt og er den sidste formtest inden næste uges Baskerlandet Rundt, samt Volta Limburg Classic, der er opvarmningsløbet til Amstel Gold Race. Du kan følge alle fire løb på Feltet.dk, hvor du også undervejs kan stille spørgsmål til vores ekspert, Emil Axelgaard. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/foelg_mads_ps_jagt_paa_sejr_i_den_sidste_flandern-test/

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

ANNONCE

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk   •   Cookieindstillinger

Andet

x