09.11.2022 @ 17:00

Vintersæsonen er i gang og rigtig mange ryttere rykker lige nu deres træning - eller i hvert fald noget af den - indenfor. Vi er også rykket delvist indenfor og har i den forbindelse kørt lidt på den stationære, indendørscykel fra Stages kaldet SB20.

Har du endnu ikke læst vores optakt til testen og cyklens baggrund, så kan du læse den her.

SB20 fra Stages er en robust men sofistikeret cykel til indendørs træning.
 

Fra rullere til smartbikes

Indendørs træning har rykket sig helt enormt de seneste år. Sammen med gravel-trenden, så er det vel nærmest den disciplin, som har rykket sig mest. Ja, faktisk var indendørs cykling strengt taget ikke en disciplin blot få år tilbage, mens det nu nærmest er en industri i sig selv. Det fortæller noget om, hvor stærkt det er gået. 

Tiden med de ældre hjemmetrænere, hvor hele cyklen var spændt op og man sled sit bagdæk i stykker på en rulle er heldigvis ovre. Den første udvikling inkluderede de nye smart-trænere, hvor man får det såkaldte direct-drive. Disse modeller dominerer markedet, men nu skyller anden bølge så ind og tilbyder stationære trænere, som i virkeligheden er deciderede cykler, som man hidtil ellers mest har stiftet bekendtskab med i fitnesscentrene.

Fordelen er, at man slipper for at spænde sin racer op i en hjemmetræner og man slipper også for at skulle sætte det hele op, hver gang man vil træne. En stationær cykel har kun ét formål, så den står altid klar.

Men hvordan føles træningen så på en Smart Bike?

 

Robust konstruktion

Vi modtog Stages-cyklen på en palle, hvor den næsten var fuldstændig samlet. Der var nogle få ledninger som skulle sluttes til og så var cyklen ellers køreklar. Det er - surprise - virkelig let!

Køber man cyklen hos en forhandler, så kan det godt være, at der er et par trin mere i processen, men konstruktionen og designet fremstår ret logisk, uden at der er noget, som er gjort sværere, end det behøver at være, så det handler mest om at montere nogle få dele.

Stages-cyklen er i sagens natur meget anderledes end en racercykel og den minder egentlig ret meget om en af de cykler, man finder i spinninglokalet i det lokale fitnesscenter. Skelettet er præget af store, kraftige rør og et sæt robuste, brede fødder, så cyklen forbliver plantet i jorden, når man smider alle sine kræfter i pedalerne.


Generelt giver cyklen en god fornemmelse af kvalitet. Der er noget industrielt over designet og man kommer i hvert fald ikke til at slide selve cyklen ned, det er helt sikkert.


SB20 er virkelig tung og derfor flytter man rundt på den, ved at tippe den forover, hvor der sidder to små hjul, så men relativt ubesværet kan manøvrere den rundt. En stor del af vægten kommer fra svinghjulet, som er det største i branchen - i hvert fald så vidt jeg kunne researche mig frem til - med sine lidt mere end 22 kilo. Vægten på svinghjulet tjener et formål, mere om det senere.

Cyklen justeres let ved at løsne de runde håndtag omrking sadel, sadelpind og cockpit. 


SB20 kan indstilles i alle de gængse retninger og højder. Man kan således justere sin position via sadelhøjde, sadel setback, hældning på sadel, styrhøjde og styrets reach (Oversat til en landevejscykel så svarer det til længden på cyklen og frempinden).

Alle justeringer foretages ved at løsne de robuste håndtag ved at dreje på dem. Herefter kan der justeres enten i højde eller længde.
Håndtagene er kraftige og kan øjensynligt holde til en del. Selve justeringen kan godt føles lidt rustik, men det er til dels også fordi, der er satset på tunge, kvalitetsmaterialer.

Der er givetvis et par konkurrerende cykler derude, som justeres mere elegant. Til gengæld så kan SB20’s kraftige materialer godt gå hen og spille en positiv rolle i forhold til holdbarhed og slitage.

Opsætning af SB20

Som sagt er cyklen let at indstille. Dog er den jo ikke opbygget som en racercykel, så det kræver lidt nørkleri at opnå de præcise mål fra ens racer. Det kan dog lade sig gøre, hvis man lige bruger ti minutter med tommestokken i hånden og finjusterer positionen.

Et vigtigt parameter i at få SB20 til at føles så meget som ens egen cykel som muligt, er at opnå den samme længde på pedalarmen. Har Stages så smidt flere forskellige pedalarme i kassen? Nej, for det er ikke nødvendigt. Den monterede pedalarm har fire gevindhuller i bunden, som hver især er placeret, så de modsvarer en bestemt længde, hvis man monterer pedalen der.


Så kan man kan opnå alle de gængse pedalarmslængder: 160 mm., 170 mm., 172.5 mm eller 175 mm.


Styret er et klassisk landevejsstyr og det føles fantastisk på en stationær cykel! Jeg har kørt min del af spinningtimer tidligere og der er bare et eller andet, som føles forkert, når styret er markant anderledes end på landevejscyklen. På SB20 får man også to virkelighedstro gear-/bremsehuse, så man kan sidde med hænderne, som man plejer.


Tilsammen gør det, at man får samme fornemmelse som udenfor og jeg synes også, at det hjælper på positionen, at man kan sidde præcist, som man plejer med sine hænder. Vi har alle vores foretrukne positioner og måder at bevæge os på, alt efter om kadencen er høj eller lav, når der klatres eller alt efter intensiteten.


Lige foran styret er der en flad holder, hvor man kan lægge sin telefon. Desuden kan man montere den medfølgende tabletholder, som gør det muligt at sætte sin iPad eller lignende fast foran cyklen. Ved hjælp af et fjederspænde, kan man fiksere sin enhed og man kan endda spænde en mindre device som sin telefon helt fast.


Foran styret er det plads til en telefon, mens tabletholderen kan tage imod de fleste enheder. Her med L200 Dash fra Stages.

Jeg har naturligvis installeret holderen, for den giver den absolut bedste placering, der hvor øjnene naturligt søger hen under kørsel.

Med den flade telefonholder og tabletholderen, så har man masser af plads til sine elektroniske følgesvende, når man træner. Det gør også, at man kan kombinere to platforme på én gang.
Man kan eksempelvis have Zwift kørende på sin iPad og samtidig have sin telefon liggende med ens træningssoftware åben, hvis man for eksempel kører TrainerRoad eller bruger en af Stages egne apps til at tracke sin træning.


Har man tilmed sin cykel stående foran et fjernsyn, så kan man gå amok med træningsplatforme, virtuelle løb og Netflix eller cykelløb i fjerneren. Så er der i hvert fald ingen, som kan påstå at indendørs træning er kedeligt i 2022!


Teknisk sofistikeret
Rigtig mange vil kende Stages primært for deres wattmålere og derfor er det ikke overraskende, at der er dobbeltsidede målere i SB20 - én i hver pedalarm.
Stages har godt styr på sine ting og giver pålidelige målinger og mulighed for også at holde øje med højre/venstre-balancen.


Men det mest fascinerende, tekniske element i cyklen er i min optik gearingen.
Der er nemlig sket virkelig meget her og skiftet er fuld elektronisk med trin, som man kender det fra landevejen. Man skifter gear på gearvælgerne på styret via to knapper, som findes i begge sider. Desuden er den samme type knapper installeret nede i bukningerne, så man også kan skifte fra den position. Det er det som populært kaldes ’sprinterknapper’ på landevejen, da de er lavet til at sprinterne kan skifte gear midt i en spurt nede i bukningerne.

Derudover byder SB20 på et væld af muligheder for at indstille sine gear, præcist som man kan lide det.

Opsætningen foregår i appen ’Stages Link’, hvor man kan sætte en eller flere profiler op med personlige data, både gængs info som højde og vægt, men altså også fintuningen af sine gear.

Først vælger man om systemet skal skifte som et landevejs-setup eller det specifikke ’Dream Drive’ til virtuel træning. Vælger man et traditionelt setup så skal man bestemme sig for om det skal skifte som en gruppe fra Shimano eller Campanolo (SRAM er endnu ikke i softwaren).


Gearingen kan sættes op som en landevejsgruppe eller med det virtuelle Dream Drive (her oversat til 'Drøm').

 

Hernæst skal man vælge imellem indstillingerne for det system, man kører med.

Vælger man at være tro mod landevejen, så får man to fiktive klinger, som betjenes af venstre gearvælger samt en kassette bagpå, så betjenes af den højre gearvælger. Lyder det bekendt? Det er præcis som på landevejen.

Landevejsmodellen kan så indstilles i et hav af konfigurationer, hvor man kan få set klinge-/kassette setup, som man ønsker det.

Har man valgt ’Dream Drive’, som er en indendørs gearing, kan man få op til 50 kontinuerlige gear. Lige fra et vanvittigt let gear til den største mølle, man kan forestille sig. Og med 50 gear, så er springene mellem hvert gear selvsagt små, så man virkelig kan finjustere.
 

Dream Drive kan man så igen fintune yderligere, så man skifter ét gear op eller ned med knapperne i den ene side, mens man kan skifte i større intervaller i modsatte side. Her kan man indstille gearet, så ét tryk skifter op til fem gear på én gang.

Det kan være en fordel i et Zwift-løb, hvor der pludselig rykkes og man har accelereret hurtigt, så man skal bruge større gear meget hurtigt. Med de små spring imellem hvert gear, så kan det være en fordel at kune springe de enkelte trin over.



Til venstre ses mulighederne for 'landevejs-setuppet', mens Dream Drive til højre kan konfigureres med op til 50 gear.
 

Hvis man bruger Stages appen, når man træner, så kan man se præcis hvilket gear, man kører og hvad man har til rådighed.

 

Til venstre ses klinge + kassette, mens Dream Drive ses til højre. Den blå streg indikerer det aktuelle gear.

Connected features
SB20 kan naturligvis kommunikere via de gængse ANT+-protokoller og Bluetooth. Det skal gøre det let at tilslutte cyklen til diverse enheder og software, som jo er essensen af en smart bike.

At SB20 netop er en moderne cykel er meget godt demonstreret ved, at der er to USB-porte ved telefonholderen ved styret. Man kan altså lade sine enheder, mens man kører, direkte via cyklen uden at man behøver at jonglere med forlængerledninger eller andre kreative løsninger.


SB20’eren skal blot tilsluttes med et enkelt strømstik, og så kan man tilslutte sine enheder direkte i cyklen. Det er både smart og gennemtænkt.


Forbindelsen til eksterne enheder og software gør også, at SB20 kan køre i de forskellige virtuelle indstillinger, som er så vigtige for træningsoplevelsen. Den kan således styres af ekstern software, så man kan træne i SIM og ERG-mode. Absolut nødvendigt for en moderne, indendørs cykel.


Køreoplevelsen

Grunden til at rigtig mange sidder på deres landevejscykel indenfor er, at det giver den mest realistiske følelse af at være ude på landevejen. Især i forhold til tidligere generationers indendørs cykler.


Landevejsfornemmelsen har Stages arbejdet med og en del af løsningen er det føromtalte, tunge svinghjul på over 22 kilo. Den høje vægt giver mere inerti - hvilket bedst kan oversættes til, at det yder modstand i forhold til hjulets bevægelser, så trådet føles mere realistisk.

Man kan aldrig fremkalde landevejsfornemmelsen helt indendørs, men jeg synes, at Stages er kommet et langt stykke af vejen. Trådet føles rigtig godt og meget realistisk, men der er selvfølgelig stadig en lille forskel i forhold til at køre på sin egen cykel.


Men generelt klarer SB20 alle faser af træningen godt og der er ikke nogen situationer, hvor fornemmelsen ’falder ud’ eller det føles kunstigt. Cyklen behagelig i jævn fart og det tunge svinghjul kræver at man træder kontinuerligt, hvilket er med til at øge landevejsfornemmelsen.

Accelerationer fungerer også upåklageligt og uden at man føler, at man laver ’hjulspin’, hvis man spurter fra lav fart eller at man har et efterslæb, fordi svinghjulet er for tungt. Der er god balance i tingene her.


Fornemmelsen af at køre opad er rigtig god og er endog meget realistisk. Svinghjulet og modstanden giver mulighed for at levere den tyngde, som er nødvendig for at det føles rigtigt og man sidder langt hen ad vejen med samme fornemmelse, som når man sidder med hjertet i halsen på en alpestigning.
 

Stages Dash L200 cykelcomputer og pulsbælte

Som den sidste del af den samlede pakke, har jeg haft Stages egen cykelcomputer til rådighed sammen med det kompatible pulsbælte.

Markedet for cykelcomputere er jo som bekendt domineret af nogle få, store brands og Stages har ikke for alvor gjort sig gældende i Danmark endnu.


Men Dash L200 er en enhed, som har alle de ønskede features til performance-orienteret cykling.

Man betjener den relativt store farveskærm med fire trykknapper og kan sætte diverse profiler op, som tager udgangspunkt i ens data for at levere brugbare informationer.


Jeg har kun benyttet computeren indendørs, så jeg har sat den op med et stort datafelt, hvor mine wattzoner vises i en cirkel med forskellige farvekoder, så jeg hele tiden kan se mine aktuelle watt samt hvilken zone, det så placerer mig i. Man kan selv vælge sine datafelter og jeg har desuden tilføjet kadence og puls for at få de performance-parametre, som man som oftest benytter i struktureret træning eller på Zwift.

L200 Dash kan benyttes i bredformat - her dog vist på en landevejscykel.


Jeg har desuden vendt skærmen til bredformat, da jeg synes, at cykelcomputeren passer bedre i tabletholderen på den måde. Det er en ret cool feature, som man også kan bruge på landevejen, hvis man hellere vil have sin skærm i bredformat.

Dash L200 er egentlig ret intuitiv at betjene, og kræver lige de obligatoriske 20 minutters læretid, når man stifter bekendtskab med en ny gadget. Men selv om menuerne er okay at betjene, så savner jeg en touchskærm, så man ikke skal bladre igennem alting med trykknapper, som tager længere tid og er mere besværligt. Retfærdigvis skal detdog siges, at computeren mest effektivt sættes op via Stages’ app, men det opdagede jeg for sent.


Computeren tilbyder alt det, den skal i brug. Skærmen er i god kvalitet og der er masser af datafelter at vælge imellem, så man kan få præcis den info, man har brug for. Den fungerer rigtig fint med SB20-cyklen om end det er mere oplagt at benytte en af Stages apps til at få sine informationer i min optik. Eller sin fortrukne træningsplatform naturligvis.


Er smart bikes fremtiden?

Hvordan lyder konklusionen så?


Jeg tror, at de stationære smart-bikes har en god chance for succes i fremtiden. Indendørs cykling kommer kun til at vokse og derfor vil der være flere forbrugere, som vil se efter en dedikeret cykel til ’indendørssæsonen’.

Jeg synes personligt, at en dedikeret cykel til indendørs træning kan være en kæmpe fordel.

For mig er det en klar fordel, at en stationær cykel kun bruges til én ting. Der er ingen nørkleri frem og tilbage, hvis man samtidig bruger cyklen til at træne udenfor. Det er simpelthen lettere at gå til, og i længden giver det mulighed for flere træningspas.
Jeg er bare mere tilbøjelig til at hoppe på cyklen, når det hele står klar og jeg kan sagtens få noget ud af det, hvis jeg kun har 30-40 minutter til rådighed. Det kan jeg ikke, hvis jeg først skal stille hjemmetræner og cykel op, kalibrere og connecte.

Og det tager endnu længere tid, hvis cyklen ikke er rengjort i bund fra sidste træningstur udenfor.


Omvendt kræver det, at man har en permanent plads til cyklen - og så kunne raceren måske lige så godt stå i en smart-træner, vil nogen måske sige. Det eliminerer dog ikke udfordringen, der kan opstå hvis man stadig kører ture på sin cykel udenfor i sæsonen for indendørs træning.


En anden praktisk fordel er, at Stages-cyklen ikke døjer med en fedtet kæde, som sviner på gulvet og der er intet slid på kæde, krans og kassette, som ellers godt kan få nogle klø indenfor.


Det er også min vurdering, at den stationære cykel er lidt mere støjsvag end et setup med en racercykel. SB20 er støjsvag og har en fordel over en racercykel - især hvis drivlinjen larmer lidt grundet snavs efter gentagne træninger. Så er SB20 mere stille.

Der er ikke meget ved cyklen, som ikke fungerer godt. Den er nem at indstille og så er den tung og robust, så den står fast, når man spurter om sejren i Zwift.

Cockpittet er optimeret til indendørs brug og tabletholderen er ret suveræn til at holde ens primære enhed sikkert fast lige i synsfeltet. Der er to dunkholdere under styret, så man let kan have to store dunke ved hånden.

Og så synes jeg, at køreoplevelsen er virkelig fornuftig. Det tunge svinghjul er med til at gøre trådet og fornemmelsen af landevej mere realistisk og så er gearskiftet og -mulighederne imponerende.

Hvis man bruger Stages app, så kan se en oversigt over ens gear og hvor man er henne. Selve skiftene fungerer fint, selvom man ind imellem godt kan savne det sprøde ’klonk’ fra landevejscyklens gearskifte, når man sætter fra land og skifter op.

Omvendt er Dream Drive-setuppet helt ideelt til indendørs træning og det er en sand fornøjelse at kunne finjustere med så lille margin, når der er 50 gear til rådighed. Jeg vil vove at påstå, at de fleste ville foretrække Dream Drive indendørs, hvis de havde en tilsvarende mulighed på deres smart trainer og racer kombination.

 

Stillet til rådighed af: Stages Cycling

 

 

 

Grand Tour-etape slutter i Slovenien ifølge medie
Skal man tro det slovenske medie Siol, får Slovenien en etapeafslutning i næste års Giro d’Italia. 
Stor VM-oversigt: Få alt det bedste fra danskernes magi i Ballerup
En stor uge ved VM i banecykling i Ballerup er slut, og der har været danske succesoplevelser på stribe. Feltet.dk har her samlet alle reaktionerne fra danskerne hele ugen.
Vingegaard-beslutning revses af Bruyneel: Ikke en grund
Jonas Vingegaards beslutning om at afslutte sin sæson tidligt undrer Johan Bruyneel.
Følg Lombardiet Rundt på Feltet.dk's app
Kom helt tæt på Lombardiet på Feltet.dk's app. Følg danskernes kamp imod Tadej Pogacar og co. 
Verdensstjerne har besluttet sig om fremtiden
38-årige Nino Schurter har taget en beslutning, om han vil fortsætte eller stoppe karrieren.
Officielt: Her afholdes EM i Gravel
Det er lige blevet annonceret at Finland bliver værtsnation for Europamesterskaberne i Gravel i 2027. 
Nyt cykelmagasin på gaden
Motionsfeltet.dk har sendt et nyt efterårsmagasin på gade. 160 sider med masser lækkert stof til motionisten eller pendleren.
Mørkøv vil have fingrene i Vingegaard: Jeg håber selvfølgelig utrolig meget
Den kommende landstræner i landevejscykling, Michael Mørkøv, vil have Jonas Vingegaard med til diverse mesterskaber.
Læserbrev: Pokal eller kiste?
Den teknologiske udvikling har gjort cykelsporten langt farligere, argumenterer Jan Louis Svenningsen i dette læserbrev. Han kræver derfor handling for at øge sikkerheden. 

Instagram #motionsfeltet

ANNONCE

Danmark får ny landstræner
DCU har skiftet landstræner.
Simon Andreassen bliver verdensmester
Simon Andreassen vinder VM i mountainbike på marathondistancen.
Konkurrence: Vind en letvægts-børnecykel fra woom
Vind en børnecykel med Motionsfeltet.dk. 
Vild træningstur: Evenepoel er klar til VM
Remco Evenepoel ligger ikke på den lade side her halvanden uge før VM.
”Det var så grotesk” – store sikkerhedsproblemer til dansk licensløb
Sikkerheden var ikke i orden til licensløbet i Lejre i weekenden, melder flere sportsdirektører.
Som en gazelle på savannen – testkørsel af Gazelle Eclipse T11
Feltet har prøvekørt en elcykel fra hollandske Gazelle. En ”neutral” indstilling til elcykler fra testerens side blev vendt til decideret begejstring.
Test: Envy Light sommertøj fra Re-Behave
Et lækkert sommersæt med fine features og med en holdning til miljøet.
Dansker snupper anden medalje ved MTB-VM
Tobias Lillelund har vundet sin anden medalje ved mountainbike VM i Andorra. 
Ny bog: Cykelsportens historie
Bogen "Cykelsportens historie" udkommer den 13. september 2024. 
Asgreen afslører sjov Roglic-historie
Kasper Asgreen har en sjov fortid med stjernen Primoz Roglic, som igen blusede op på gårdagens etape af Vuelta a España.
Kæmpe dansk triumf ved VM: Guld og bronze!
Det danske multitalent, Albert Withen Philipsen, har genvundet sin VM-titel i mountainbike. 
Test: Garmin EDGE 1050
Den nye Garmin EDGE 1050 har hævet barren for, hvad en cykelcomputer kan. En blanding af eksisterende og nye funktioner pakket ind i den sædvanlige Garmin kvalitet - den bliver et sikker hit.
Test: Reform Seymour sadel
Reform Seymour sadlen er et godt bud på at optimere både komfort og effektivitet i trådet med sin individuelle tilpasning til siddelejet.
Produktnyt: BMC URS gravelcykler
BMC lancerer en ny kollektion af gravelcykler optimeret til at give ubegrænset adgang til al slags grus- og terrænkørsel med mottoet: Ride. Unrestrcited.  
VUELTA-SPILLET STARTER KL. 17.30 - TILMELD DIG NU!
Deltag i årets Vuelta a España managerspil, som starter lørdag den 17. august 2024 klokken 16.30 med en 12 km enkeltstart. Spillet slutter søndag den 8. september 2024.

ANNONCE

Seneste indlæg i debatten

uanset hvor mange gange man skriver det samme sluder bliver det ikke rigtigt af den grund men det er din mening og fred være med det og med hensyn til historiebøgerne kommer der ikke til at gå 50 år før de udkommer den dag han stopper står alt i dem dagen efter Jeg interesserer mig egentlig ikke voldsom meget for banecykling. Når jeg kommenterede på det under OL, var det fordi der var så voldsomt meget fokus på de på det tidspunkt få tilbageværende guldhåb. Man skal derfor ikke tage flg som udtryk for at jeg har megen føling med det, men alligevel vil jeg udtrykke tvivl om DK nu er verdens bedste banecyklingsnation, for andre nationer har dels brændt krudtet af under OL, og stiller måske ikke helt med de samme supernavne som ved foregående VM'er og OL i særdeleshed. Så det er ligesom år 0, hvor mange halvnye ryttere har deres første erfaringer med et VM. Dels så spiller hemmebanefordelen altid en rolle, selv om der måske ikke har været voldsom stor bevågenhed i befolkningen, så er der alligevel lidt at hente på den konto. Cykelbaner er som bekendt også forskellige, og der har danskerne kendt banen bedre. Men flotte resultater er det da.37-årige Wout Poels blev i Lombardiet Rundt mindet om, at han formentlig ikke har mange år tilbage af sin karriere. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/poels_saa_pogacars_dominans_og_overvejede_at_stoppe_karrieren/Eli Iserbyt får alligevel lov til at køre cross Exact Cross Heerderstrand på lørdag, selvom han egentlig var blevet suspenderet for en batalje med Ryan Kamp. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/trods_suspendering_belgisk_stjerne_faar_alligevel_lov_at_koere/

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

ANNONCE

Grand Tour-etape slutter i Slovenien ifølge medie
Skal man tro det slovenske medie Siol, får Slovenien en etapeafslutning i næste års Giro d’Italia. 
Stor VM-oversigt: Få alt det bedste fra danskernes magi i Ballerup
En stor uge ved VM i banecykling i Ballerup er slut, og der har været danske succesoplevelser på stribe. Feltet.dk har her samlet alle reaktionerne fra danskerne hele ugen.
Vingegaard-beslutning revses af Bruyneel: Ikke en grund
Jonas Vingegaards beslutning om at afslutte sin sæson tidligt undrer Johan Bruyneel.
Følg Lombardiet Rundt på Feltet.dk's app
Kom helt tæt på Lombardiet på Feltet.dk's app. Følg danskernes kamp imod Tadej Pogacar og co. 
Verdensstjerne har besluttet sig om fremtiden
38-årige Nino Schurter har taget en beslutning, om han vil fortsætte eller stoppe karrieren.
Officielt: Her afholdes EM i Gravel
Det er lige blevet annonceret at Finland bliver værtsnation for Europamesterskaberne i Gravel i 2027. 
Nyt cykelmagasin på gaden
Motionsfeltet.dk har sendt et nyt efterårsmagasin på gade. 160 sider med masser lækkert stof til motionisten eller pendleren.
Mørkøv vil have fingrene i Vingegaard: Jeg håber selvfølgelig utrolig meget
Den kommende landstræner i landevejscykling, Michael Mørkøv, vil have Jonas Vingegaard med til diverse mesterskaber.
Læserbrev: Pokal eller kiste?
Den teknologiske udvikling har gjort cykelsporten langt farligere, argumenterer Jan Louis Svenningsen i dette læserbrev. Han kræver derfor handling for at øge sikkerheden. 

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk   •   Cookieindstillinger

Andet