Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Morten Andersen 19.01.2018 @ 19:00

Feltet.dk har haft en række hjelme til test for at se på hvordan de klarer sig på de forskellige parametre, der gør en hjelm god.

Alle hjelmene har vi gennemgået grundigt for at vurdere den overordnede performance ud fra især fire parametre:

 

Komfort: Hvor behagelig er hjelmen i brug og hvilke justeringsmuligheder tilbyder den rytteren?  

 

Kvalitet: Materialevalg og opbygning kommer under lup

 

Detaljer: Generelle og specielle features gennemgås  

 

Pris: Lever hjelmen op til sit prismærke?

 

Vi har kigget på to prisklasser - over og under 1000,- kroner.

 

Her får du fjerde del af testen af hjelme over 1000,- kroner. (Læs første del her, anden del her og tredje del her).

 

Vi ser i denne omgang på disse hjelme:

 

Rudy Project Racemaster MIPS
Bontrager Ballista MIPS
Cannondale Cypher
Bollé The One Premium

Rudy Project Racemaster MIPS

Motionsfeltet.dk's vurdering:

Fakta:
Model: Racemaster MIPS
Farver: Sort
Størrelse testet: Small/medium
Vægt: 300 gram
Pris: 1999,-

 

Stillet til rådighed af: Egedesø / Bikers Best

 

 

Intro

Racemaster er en sand allrounder, som blandt Vincenco Nibali har nydt godt i forgangne sæson. En hjelm til alle terræner – og discipliner for den sags skyld – som nu har fået tilføjet et ekstra sikkerhedselement i form af MIPS-teknologien.

 

Nøgledetaljer

 

Custom Fit
Rudy Project har igennem længere tid forfinet pasformen i sine hjelme via videnskabelige studier af menneskehovedet og ladet det være en guide for bespændingssystemet i takt med innovationen i materialer og design har kontinuerligt forbedret justerbarhed og stabilitet.

 

Garage Eyewear Doc
Hjelmens bagside indeholder et innovativt system hvor solbrillerne kan sættes, når de ikke er i brug. På den måde er de ude af vinden og brillestængerne har ikke kontakt med hovedet, når de sidder i hjelmen for optimal komfort.

 

Hexocrush Technology
Rudy Project hylder selv denne teknologi som en af sine mest avancerede til dato. Navnet dækker over en ny struktur I hjelmens opbygning, hvor inderhjelmen er formet af to forskellige skumtyper som giver bedre absorbering af stød og derved bedre beskyttelse ved styrt.  
 

Komfort

Racemaster-hjelmen yder rigtig god komfort via en række velfunderede løsninger.


Først og fremmest er der pasformen, som er rigtig god. Hjelmen sidder godt på hovedet og har fint med plads, så den glider let på plads fra første møde. Som sagt bruger Rudy Projects ressourcer på at kortlægge diverse hovedformer og det giver umiddelbart pote.

 

Indersiden er dækket af en relativt stor pudesammensætning, som består af 7 mere eller mindre selvstændige puder, som er sat sammen via en mesh-struktur, som dækker hele hjelmens front.


Puderne fordeler sig ligeledes primært fra tinding til tinding, mens oversiden af hovedet ligeledes er polstret.

 

Denne løsning giver en behagelig fornemmelse, når hjelmen sættes på hovedet og spændes ind. Den indvendige pudesammensætning er både tilpas kraftig til at give et blødt møde med hjelmens inderside, mens også tilpas veludført til at den ikke ødelægger hjelmens tætte pasform. Det fungerer rigtig godt.

 

Selve nettet imellem puderne dækker ventilationshullerne og garderer dermed rytteren imod at insekter slipper ind i hjelmen. En fin tanke, men dog aldrig noget vi har oplevet at have problemer med.

 

Endelig er der hjelmens bespænding. Udtaget har fem trin, så man kan finde en størrelse, som passer ens hoved. Det er let at betjene ved blot at hive ud eller ind.

 

Dernæst er der selve bespændingen, som virkelig fortjener ros. Først og fremmest har drejehjulet bagpå høj kvalitet, så det er let at dreje og dosere spændingen. Selve bespændingen er også i fremragende – selv for en tophjelm. Trykket kommer let bagfra og fordeler sig godt i hjelmen, så man får et tæt fit uden nogle uligheder og derved punkter, der gør ondt eller giver ubehag.

 

Det er også ret fedt, at Rudy Project har lavet en dedikeret plads til briller bagpå hjelmen, så de ikke er i vejen i pande, hvis man tager dem af.

 

Kvalitet

Det første man bemærker er, at Racemaster-hjelmen er ret robust og bastant.


Materialerne er standhaftige og man har allerede her en fornemmelse af en kraftig hjelm, som kan tage fra, skulle uheldet være ude.

 

Stort set hele det hårde skum, som er selve hjelmens støbning, er dækket af en kraftig yderskal, som både giver et gennemført look og er med til at forstærke hjelmen.

 

Det koster lidt på vægten og det kan mærkes i forhold til letvægtshjelmene, men til gengæld sidder man tilbage med en fin fornemmelse af sikkerhed og et produkt, som virkelig beskytter.

 

Bespændingssystemet holder et højt niveau kvalitetsmæssigt. Som nævnt er det let at betjene og materialerne er både kraftige og smidige, så de bevæger sig med rytteren. Drejeknappen bagpå kører perfekt og virker som en feature, som kan holde mange sæsoner uden at blive træt.

 

Slutteligt er der MIPS-systemet, som er værd at nævne og som hæver hjelmens niveau. Det er fint integreret i hjelmen og passer som fod i hose, så det ikke influerer på pasform eller fornemmelse.

 

Højdepunkter

 

Sikkerhedsfølelse
En kraftig hjelm, som giver en følelsen at af kunne tage fra.

 

Komfort
Både indvendige puder og bespændingen er en sand tophjelm værdig.

 

Konklusion

Racemaster MIPS er en storperformer på alle parametre undtagen vægten, som godt kan tilgives, når man mærker den kvalitet, som hele pakken er udført i.

Bontrager Ballista MIPS

Motionsfeltet.dk's vurdering:

Fakta:
Model: Ballista MIPS
Farver: Hvid / Team Trek Segafredo Edition
Størrelse testet: Medium (54-60 cm)
Vægt: 265 gram
Pris: Kr. 1699,-

 

Stillet til rådighed af: Trek Danmark

 

 

Intro

Bontragers Ballista er en sand aerohjelm, som blandt andet er det foretrukne våben, når Treks eget Pro Tour-hold skal køre rigtig stærkt. Udviklet i vindtunnellen for optimal aerodynamik, men samtidig med fokus på den ventilation, som er så vigtig for performance og komfort.

 

Nøgledetaljer

 

Front Center Channel
For at opveje for noget af den lukkethed, som en ægte aerohjelm nødvendigvis må have, har Bontrager tilføjet en luftkanal midt på hjelmens forside, som via sin form tager væsentligt mere luft ind og derved køler bedre.

 

NoSweat
De indvendige pads har kanaler, så sveden ledes væk og derved ikke ender i rytterens øjne.

 

Headmaster II
Bontragers high-end bespædningsystem, som kan betjenes med én hånd og samtidig skal tilbyde masser af justerbarhed i højden og i spændingen rundt om hovedet.

 

Komfort

Ballista er en ægte performance-hjelm med det ene formål at være hurtig. Det ses tydeligt på designet – mere om det senere – men mærkes ingenlunde i form af nedsat komfort.

 

Faktisk er Ballista imponerende lækker at have på, når man sammenligner med andre hjelme i den mere kompromisløse afdeling.

 

Indvendigt er pandeområdet dækket ind via en gennemgående pude på tværs, som giver et behageligt møde med kanten. Hertil går der fire puder fra panden og op midt på hovedet via hjelmens indevendige konstruktion. Alle kontaktflader oven på hovedet er således dækket ind og det giver masser af komfort.

 

Hjelmens sande mesterstykke er dog Bontragers Headmaster II-bespænding somn er blandt de bedste på markedet, når det kommer til et præcist og tæt fit.


Det indvendige skelet kan justeres i tre trin i højden og selv om systemet ikke er det letteste at betjene, så opvejes det så rigeligt, når drejeknappen bagpå drejes og hjelmen spændes.

 

Trykket fordeler sig fremragende og hjelmen bringes nærmest blidt på plads rundt om hovedet uden ’hot-spots’. Skrev vi denne test på engelsk vil det nærmeste vi kommer en passende forklaring være: ’Smooth’!

 

Ballista har MIPS-teknologien integreret. Det gør, at selve hjelmen på en måde kan bevæge sig bedre og mere frit på hovedet, da det er selve MIPS-systemet som er tættest på.


Det giver en fin fornemmelse af bevægelsesfrihed, selv når hjelmen er spændt godt til.

 

Vi har at gøre med en udpræget aerohjelm og de kompromiser, som det bringer med sig på ventilationssiden.


Dog har Bontrager klogt placeret tre store kanaler i panden, som giver et meget direkte luftindtag, som vi oplever hjælper fornuftigt med at holde hovedet koldt.

 

Kvalitet

Man forstår godt rytterne fra Trek, når man har set dem iføre sig Ballista velvilligt i de seneste sæsoner, for kvaliteten er exceptionel høj.

 

Alle detaljer og overgange er udført til UG og den blanke yderskal som dækker hele hjelmen, giver et gennemført og eksklusivt look.

 

Headmaster II-bespændingen er blandt de bedste vi har prøvet på markedet og rulleknappen, som styrer spændingen er i en klasse for sig både funktionelt og kvalitetsmæssigt.

 

Der er ikke en finger at sætte på noget – selv stropperne justeres med et kvalitetsspænde, som kan åbnes og lukkes.

 

Højdepunkter

 

’Aero-følelse’
Bontrager er lykkes vanvittigt flot med at skabe en strømlinet, minimalistisk hjelm uden komfortkompromiser, som både ser hurtigt ud og føles ligeså.

 

Overordnet kvalitet
Ikke en finger at sætte nogen steder!

 

Komfort
Der er næppe mange Por Tour-performance hjelme som giver samme komfort.

 

Konklusion

Ordet Ballista stammer fra oldtiden og dækker over en krigsmaskine som kunne sende objekter afsted i høj fart. Derfor er navnet meget passende for denne hjelm, som føles vanvittig hurtig og holder tårnhøj kvalitet.

Cannondale Cypher

Motionsfeltet.dk's vurdering:

Fakta:
Model: Cypher
Farver: Sort/grøn
Størrelse testet: S/M (52-58 cm)
Vægt: 230 gram (255 gram med aero-skal monteret).
Pris: 1380,-

 

Stillet til rådighed af: Cannondale Danmark

 

 

Intro

Cypher er Cannondales tophjelm, med den specielle feature, at den via en løs aero-skal kan laves om fra luftig allround-hjelm til en lukket, aero-hjelm.

 

Nøgledetaljer

 

3D Flow Vents
Strategisk placerede luftkanaler sørger for at styre luftstrømmen igennem hjelmen for optimal afkøling og varmeafgivelse.

 

Multi-molding Polycarbonate shell technology
Inder- og yderskal er sat sammen for at skabe et integreret og gennemført design

 

Polycarbonate Internal Cage
Broerne imellem udluftningshullerne er forstærkede for at skabe størst mulig sikkerhed ved uheld.

 

Komfort

Først og fremmest er Cypher-hjelmen i den absolut lette ende, hvilket straks bemærkes med hjelmen i hånden såvel som på hovedet. De 230 gram uden aero-skallen er en fornem vægt, som absolut placerer Cypher i et flot selskab.

 

Den indvendige side er belagt med omfattende padding, således at alle kontaktpunkter foran og oven på hovedet er dækket ind med bløde puder.


Det giver en fremragende komfort og et yderst blødt møde med Cypher-hjelmen.

 

Selve bespændingen har ikke så mange justeringsmuligheder i højden, hvor der kun er tre trin at gøre godt med. En smule usædvanligt sidder udtrækket ikke som en enkelt anordning bag i hjelmen, men som to små, selvstændige af slagsen i hjelmens sider.

 

De tre højder bør dække de fleste hovedstørrelser indenfor størrelsens spændevidde (52-58 centimeter), men man kan måske savne lidt flere finjusteringsmuligheder, som flere små trin kunne have klaret.

 

Til gengæld er selve bespændingen fremragende. Trykket leveres kraftigt og præcist, men fordeler sig jævnt om hele hovedet, så man opnår en fin fornemmelse uden trykpunkter eller problemområder.

 

En fiks lille detalje er selve rulleknappen, hvor spændet justeres, som indvendigt er belagt med et helt blødt plastikmateriale. Det er smart fordi det faktisk er den del som rammer hovedet mest og først, når man spænder til og fører hovedet frem i hjelmen, når resten af det indvendige skelet spænder til. Det bløde materiale sørger for god komfort.

 

Bruger man hjelmen uden aero-coveret, så er den luftig og behagelig og virkelig gearet til at klare alle forhold med de mange luftkanaler, som fordeler sig fint hen over hele hjelmen  

 

Kvalitet

Cypher er en tophjelm, når det kommer til udførelse og ingeniørkunst.


Det indvendige skum er belagt med en blank yderskal i en flot udførsel og med absolut upåklagelig finish.

 

Bespædningssystemet er også et højdepunkt. Indvendigt i hjelmen er det tyndt og smidigt, mens selve spændet bagpå hjelmen, med rulleknappen i, er robust og let at betjene.

 

Aero-coveret er ret tyndt og minimalistisk. Det giver mening, for så holdes vægten nede og coveret spiller ingen rolle sikkerhedsmæssigt, så det skal blot holdes så let som muligt.

 

Første indtryk er, at det kan virke lidt vakkelvornt. Men det klikker let på hjelmen og sidder overraskende godt fast. Faktisk ligner hjelmen er reel aerohjelm, når det kommer på og man kan faktisk næsten ikke se med det blotte øje, at der er en ekstern del påmonteret.

 

Det kan give lidt lyde, når man håndterer hjelmen i hånden med coveret på, da det bevæger sig mod og med hjelmen. Men på cyklen hører man intet og har således forvandlet sin allround-hjelm til en aerodynamisk af slagsen i et snuptag.

 

Højdepunkter

 

Komfort
Fremragende pasform, masser af polstring og god bespænding.

 

Alsidighed
Fra luftig til aero i et snuptag – og så beskytter coveret også i regnvejr.

 

Vægt
Så let at man knap bemærker den.

 

Konklusion

En fremragende hjelm fra allerøverste hylde på alle parametre. Alsidigheden er fed og aero-coveret overrasker positivt i brug. Fra allround til aero med lethed og uden at skulle investere i to hjelme.

Bollé The One Premium

Motionsfeltet.dk's vurdering:

Fakta:
Model: The One Premium
Farver: Hvid
Størrelse testet: Medium (54-58 cm)
Vægt: 280 gram
Pris: Kr. 1199,-

 

Stillet til rådighed af: JT Import

 

 

Intro

Bollé The One Premium dækker over en ambition om at skabe en hjelm som kan det hele: Være aerodynamisk, klare sig godt i bjergene og også være relevant for hverdagscyklisten eller pendleren.

 

Derfor er The One skabt med en række features, som kan på- og afmonteres for at ændre hjelmens performance-mæssige egenskaber til glæde for rytteren, som vil have én hjelm til alle formål.

 

Nøgledetaljer

 

Monterbar aero-skal
Premium-udgaven kommer med to aftagelige plastik-skaller, som dækker for udluftningshullerne i hjelmen, når de er påmonteret og derved skaber en lukket og aerodynamisk form.

 

Monterbar LED-lygte
På bagsiden kan der monteres en tilhørende LED-lygte, som både er bevendt for rytteren der træner hele året, men i høj grad også for dem som bruger cyklen som et redskab, når der pendles frem og tilbage.

 

Sunglasses Garage
De yderste ventilationskanaler er beregnet til at kunne huse et par solbriller på sikker vis, hvis de ikke er i brug. Der er således plads selv med aero-skallen på og indvendigt i hjelmen sørger en kant for, at brillestængerne ikke kommer i kontakt med siden af hovedet for optimal komfort.

 

Komfort

The One Premium er en komfortabel hjelm, som gør det godt på stort set alle parametre.

 

Komforten på hjelmens inderside er god og det kan til dels tilskrives den generøse brug af padding. Bollé har nemlig forsynet hele den indvendige, forreste del med en stor pude, som dækker fra tinding til tinding og derved giver god polstring henover det kritiske pandestykke.

 

Puderne fortsætter til op midt på hovedet og oplevelsen er, at de dækker alle de vigtige punkter og alle de områder, som er i direkte kontakt med hovedet. Det giver en blød og behagelig fornemmelse fra start og hjelmen behøver ikke at blive kørt til for at være lækker at have på.

 

Som en fin detalje har den bageste del af bespændingssystemet også en pude tilføjet, da det også er et vigtigt kontaktpunkt. Fin og veludført detalje.

 

Selve bespændingen har ikke mange indstillinger i højden, da man kun kan vælge mellem to trin. I praksis har det ikke betydet noget negativt for komforten i denne test, men der vil måske være hovedstørrelser og -former, som kan savne flere trin og dermed valgmuligheder.

 

Måden man indstiller højden på, er også lidt anderledes. Hvor man normalt ser et form for trinvist udtræk, så er skelettet her fastgjort i hjelmen via en lille knap, som trykkes ind i et hul i det indvendige skum og derved sidder fast. Det kræver lidt knofedt at løsne den og også at trykke den på plads igen, hvis man vil skifte position.

 

I praksis er dette faktisk både godt og skidt: Det er ikke ligeså let som med et udtræk og ej heller lige så hurtigt. Til gengæld sidder det godt fast og indstillingen rykker sig ikke, når først man har sat den. Retfærdigvis skal det siges, at det ikke er en indstilling man bruger ofte – faktisk en man mere eller mindre sætter første gang.

 

Selve spændingen – og derved finjusteringen – er rigtig god. Den er let at dosere og trykket fordeler sig godt. Man får gavn af puden på hjelmens bagside, som giver et blødt kontaktpunkt, når bespændingen skubber hovedet frem i hjelmen indtil den ønskede spænding opnås.

 

The One Premium kommer med et eksternt vinterindlæg, som faktisk er en vinterhue, som har huller til stropperne, så de er med til at lukke huen tæt til om ørene og nærmest integrerer huen i hjelmen, når man bruger hjelmen til vinterkørsel.


Særdeles kreativt og det virker ret fornuftigt! Fed og anderledes detalje som understreger hjelmens innovative tilgang.

 

The One Premium er jo en hybrid imellem en traditionel hjem og en aerohjelm. Uden aero-panelerne påsat er der masser af udluftning og køling via omfattende luftkanaler.   

 

Kvalitet

Hjelmen er på mange måder en ny skabning, som man lige skal vænne sig til. Aero-covers er set før, men sjældent som en så integreret del af konstruktionen som her.

 

Når man første gang står med hjelmen i hånden, så kan man godt være lidt skeptisk i forhold til om det hele kommer til at virke ’for plastik-agtigt’ og om aero-skallerne nu vil føles som en integreret del eller om de kommer til at larme under kørsel og så videre.

 

Faktisk synes vi, at Bollé gør langt de fleste bekymringer til skamme. Skallerne er godt integreret og hvis man ikke vidste det, så er det ikke umiddelbart til at se, at de kan fjernes. De sidder godt og stabilt fast i hjelmen og vigtigst af alt, så er de både lette og hurtige at på- og afmontere.

 

Eller er kvaliteten nøjagtig, som man vil forvente af en hjelm fra de højere kvalitets- og prislag.


Inderskallen er fint udført og på ydersiden benytter Bollé sig af et miks af blanke og matte materialer, som både giver et fornuftigt look, men som også forstærker hjelmen, da stort set alle områder er dækkede.

 

Finishen er flot og gennemført og de specielle features, såsom ’garagen’ til solbrillerne er veludførte, så de bliver en integreret del af hjelmen.

 

Stropperne er også lidt anderledes end man oftest ser. De hæfter nemlig meget langt tilbage i hjelmen, helt tilbage i baghovedet, og giver derved en bred åbning over ørene. De er lette at justere og sidder som de skal, så man ikke bemærker dem, når først man har fået justeret alting på plads.

 

Konklusion

En anderledes hybrid af en hjelm, som med sit aero-modul giver en spændende mulighed til rytteren som vil have det hele fra én hjelm.

 

Pasformen er lækker og komforten i top og Bólle har lavet en kvalitetshjelm, som faktisk imponerer med den flotte integration af sine aero-paneler.


Meget sæsonaktuelt så kommer hjelmen med en vinterhue som mere eller mindre kan integreres i hjelmen og som fungerer rigtig fint.

GOOD VIBES ONLY – Long Slow Distance - Fra ØV-morgen til supertur
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner…
Oplevelsen af et bikefit
Ekstraordinær bikefit-oplevelse hos Frank Institute of Sports, hvis motto om kompromisløs kvalitet gennemsyrer hele seancen.    
En forårsdag i Hell-singør - godkendt af Cancellara
I år er det 10. gang, CK Kronborg, afvikler "En Forårsdag i Hell-singør". Det sker søndag den 14. april og med sådan et arrangement lige om hjørnet er det naturligvis rart at få et klap på skulderen af en af forårsklassikernes konger, Fabian Cancellara, der i weekenden gæstede Copenhagen Bike Show i Øksnehallen.
Produktnyt: Ny hjelmteknologi fra Trek og Bontrager
Amerikanerne lancerer ny hjelmteknologi, der revolutionerer standarderne for sikkerhed og beskytter mod de farlige skråvinklede slag. Navnet er WaveCel og materialet er op mod 48 gange mere effektiv end almindelige hjelme til at forhindre hjernerystelser.
Øksnehallen skabte den perfekte kulisse for cykelfest
Der var mødt rekord mange udstillere fra ind- og udland op til Copenhagen Bike Show i weekenden, og det samme var Fabian Cancellara. Det var et godt mix, som trak mange besøgende til messen.
Bliv inspireret af Team Motionsfeltet.dk - Touren til Gardsøen uge 6
Som medlem af Team Motionsfeltet.dk PREMIUM har jeg fået mulighed for at køre TransAlp i sommeren 2019. Min tanke er derfor, at jeg løbende vil opdatere på mit lille projekt, om at blive klar til Tour TransAlp her til sommer.  
GOOD VIBES ONLY – Fra cykelmoster til Queen of Mountain?! (Part 1)
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner…
Team Motionsfeltet åbner sæsonen i Jennum
Søndag den 31. marts åbner den danske landevejssæson for alvo, med motionsløbet Gran Fondo Jennum ved Vejle. Det største deltagende hold hedder Team Motionsfeltet.dk.
Jakob Fuglsang medejer af tøjmærke
Cykeltøj-iværksættere får den danske cykelrytter Jakob Fuglsang med på holdet. 

Instagram #motionsfeltet

Cancellara kommer til dansk cykelmesse
Nordic Bike Shows A/S er firmaet bag Copenhagen Bike Show, der siden 2015 har arrangeret Skandinaviens største cykelmesse i København med mere end 100 udstillere fra ind- og udland og over 15.000 besøgende.
Test: Bkool Smart Air
Tiden hvor hjemmetrænere var forbeholdt vinteren er forbi. Nye og smart teknologi gør, at man kan få underholdende træning hele året, men måske vigtigst af alt, så er hjemmetræneren blevet et vigtigt våben for dem som træner seriøst og struktureret. Her kan man nemlig træne særdeles effektivt og målrettet og derved få maksimalt udbytte af sin tid.
Produktnyt: Rapha Custom – teamtøj designet af dig
Nu kan flere af Raphas populære kollektioner fås som teamtøj, som let kan designes af alle med Raphas revolutionerende designmodul.
Aalborg MTB Marathon 2019 giver garanti for gåsehud
27. april 2019 er datoen, hvor det traditionsrige Aalborg MTB Marathon holder sit indtog i Aalborg - og byen fyldes med 3000 MTB-ryttere til en oplevelse, der sætter sig på nethinden.  
Test: Vittoria Barzo 29x2.35
Mange cykelmotionister kender Vittoria for deres landevejsdæk, men faktisk har Vittoria en bred palette af dæk til mountainbike, lige fra de lette XC-dæk til de tunge downhill-dæk. Vi har testet et godt bud på et allround dæk til XC-brug.
Årets største cykeldyst starter klokken 15 i dag
Feltet.dks helårlige spil, Feltet.dk Tour, starter på lørdag, når forårsklassikerne starter med Omloop Het Nieuwsblad. 
Bliv inspireret af Team Motionsfeltet.dk - Touren til Gardasøen uge 4
Som medlem af Team Motionsfeltet.dk PREMIUM har jeg fået mulighed for at køre TransAlp i sommeren 2019. Min tanke er derfor, at jeg løbende vil opdatere på mit lille projekt, om at blive klar til Tour TransAlp her til sommer.  
Cykeloplevelse i Verdensklasse i Odense
Frank Institute of Sports tilbyder nytænkende cykeloplevelse, hvor alt fra bikefit til kaffe gennemsyres af kompromisløs kvalitet.
MTB soloryttere i 2019-udgaven af Bike Transalp
Ruten for 2019-udgaven af mountainbikeløbet Bike Transalp er blevet offentliggjort, og ud over en ny målby kunne arrangørerne også afsløre, at det i år bliver muligt at stille op alene. Der er 1000 startpladser, så vent ikke for længe, hvis du vil prøve kræfter med løbet.
Produktnyt: S-Works EXOS
Specialized har lanceret en ny highend cykelsko, som er den letteste og mest revolutionerende, som den amerikanske gigant nogensinde har skabet. Navnet på skoen er S-Works EXOS. 
Jyllands største cykelmesse har vokseværk
De trange rammer i Ridehuset er skiftet ud med mere end 1.700 m2 i Centralværkstedet og Smedien, når Aarhus Bike Show afholdes den 9.-10. marts 2019. Dermed er Jyllands største cykelmesse blevet endnu større.
Kombinér cykeldrømme med skoleophold
Det pibler frem med talenter på den danske cykelscene. Sejre i både Grand Tours, forårsklassikere, OL, VM og EM vidner om den enorme kvalitet, de danske ryttere besidder. Har du eller en du kender drømme om at opnå det samme, eller er det lysten til socialt samvær i et læringspræget miljø, der trækker i dig, så kunne et efterskole- eller højskoleophold måske være noget for dig.  
Tre cykler på højkant i Feltet.dks Tour
Feltet.dk har startet vores store sæsonmanagerspil kaldet Feltet.dk Tour. Managerspillet starter den 2. marts og kan du køre dig til en podieplacering i spillet, så er du sikker på at vinde en cykel!
Produktfokus: ”Der er en grund til, at aerocyklerne ligner hinanden”
Cannondale SystemSix, det amerikanske mærkes aero-topracer, blev sendt på markedet i 2018, og modellen opnåede hen over efterår og vinter et utal af positive, internationaler anmeldelser samt topresultat i en uafhængig vindtunneltest af aerocykler: som den hurtigste på markedet. Feltet.dk har talt med Cannondale om modellen - og om aerocykler som ny, etableret modeltype.
Cykelbageren i Nørre Aaby har solgt over en halv million romkugler på under et år
Nørre Aaby Bageri har siden marts 2018, hvor de vandt prisen for Danmarks bedste romkugler ved FoodExpo i Herning, solgt over 500.000 romkugler. En stor del af dem er solgt til cykelturister, for det vestfynske bageri har en ganske særlig placering, der gør det nemt at nå på cykel fra flere af områdets større byer.

Seneste indlæg i debatten

Cykelsæsonen har været i gang i to måneder, men for feltets største endagesspecialister har alt indtil nu haft en karakter af forberedelse. Det slutter brat på lørdag, hvor rytterne giver sig i kast med årets første monument, Milano-Sarnremo. Kalenderens længste løb er på én gang det nemmeste af de store klassikere og samtidig det sværeste løb at vinde og signalerer for alvor forårets komme. Lørdag fra klokken 14.25 kan du følge slagets gang på Feltet.dk samt undervejs stille spørgsmål til vores ekspert, Emil Axelgaard Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/foelg_milano-sanremo_paa_feltetdk_1/Omloop Het Nieuwsblad og Strade Bianche fungerede som små teasere, men den rigtige klassikersæson starter først lørdag, når Milano-Sanremo afvikles. Som et af bare fem monumenter og det længste løb på hele kalenderen er den italienske klassiker blandt de allermest prestigefulde løb, og med dets helt unikke rute er det et af de mest åbne, hvor både sprintere og klassikerryttere kan gå efter sejren. Efter mange års forsøg på at gøre ruten hårdere er der igen i år tale om helt klassisk udgave af La Primavera, hvor det skal afgøres i den spændingsmættede finale på de berømte stigninger Cipressa og Poggio, inden det hele afsluttes på Via Roma i Sanremo. Enhver cykelrytter drømmer om at hæve armene i triumf på en af cykelsportens mest berømte opløbsstrækninger og at fejre sejren i klassikeren, der har ry for at være den nemmeste at gennemføre, men samtidig den sværeste at vinde. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/optakt_milano-sanremo_2019/Hvis man har svært ved at opnå makspulsen, så er det som regel fordi man ikke gør det rigtigt, eller fordi man ikke er ordentligt restitueret. For mig er letheden ved at få pulsen op den bedste indikation på, hvor meget jeg skal presse mig selv netop den dag. God fornøjelse:) Jeg kan anbefale at lave en lille krog af en gammel eger e.lign. Det gør det en del nemmere at fiske yder-kablet ud af styret igen.

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

GOOD VIBES ONLY – Long Slow Distance - Fra ØV-morgen til supertur
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner…
Oplevelsen af et bikefit
Ekstraordinær bikefit-oplevelse hos Frank Institute of Sports, hvis motto om kompromisløs kvalitet gennemsyrer hele seancen.    
En forårsdag i Hell-singør - godkendt af Cancellara
I år er det 10. gang, CK Kronborg, afvikler "En Forårsdag i Hell-singør". Det sker søndag den 14. april og med sådan et arrangement lige om hjørnet er det naturligvis rart at få et klap på skulderen af en af forårsklassikernes konger, Fabian Cancellara, der i weekenden gæstede Copenhagen Bike Show i Øksnehallen.
Produktnyt: Ny hjelmteknologi fra Trek og Bontrager
Amerikanerne lancerer ny hjelmteknologi, der revolutionerer standarderne for sikkerhed og beskytter mod de farlige skråvinklede slag. Navnet er WaveCel og materialet er op mod 48 gange mere effektiv end almindelige hjelme til at forhindre hjernerystelser.
Øksnehallen skabte den perfekte kulisse for cykelfest
Der var mødt rekord mange udstillere fra ind- og udland op til Copenhagen Bike Show i weekenden, og det samme var Fabian Cancellara. Det var et godt mix, som trak mange besøgende til messen.
Bliv inspireret af Team Motionsfeltet.dk - Touren til Gardsøen uge 6
Som medlem af Team Motionsfeltet.dk PREMIUM har jeg fået mulighed for at køre TransAlp i sommeren 2019. Min tanke er derfor, at jeg løbende vil opdatere på mit lille projekt, om at blive klar til Tour TransAlp her til sommer.  
GOOD VIBES ONLY – Fra cykelmoster til Queen of Mountain?! (Part 1)
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner…
Team Motionsfeltet åbner sæsonen i Jennum
Søndag den 31. marts åbner den danske landevejssæson for alvo, med motionsløbet Gran Fondo Jennum ved Vejle. Det største deltagende hold hedder Team Motionsfeltet.dk.
Jakob Fuglsang medejer af tøjmærke
Cykeltøj-iværksættere får den danske cykelrytter Jakob Fuglsang med på holdet. 

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

AndetBoligadvokat