De Rosa - det kan nærmest ikke klinge mere italiensk. Og mærket har da også en lang tradition med cykler designet i den sydlandske ånd med masser af finesse og karakter.
66 år efter sin fødsel, gør De Rosa sig nu klar til den næste fase i firmaets historie, hvilket symboliseres meget markant med et helt nyt logo og den største nyhedspakke nogensinde.
Hjertet har altid været centrum for De Rosa og helt centralt i logoet, som præder skrårøret på cykler, som har båret professionelle ryttere først over stregen i de store løb, såvel som motionister der nyder deres sport.
Således er det nye logo, fra mesterdesigneren Pininfarinas hånd, som med respekt for fortidens bedrifter genbruger hjertet i en mere moderne fortolkning som skal ledsage cykelprojekterne i fremtiden.
Gamle kendinge - opdateret performance
Men det er ikke kun den visuelle identitet, der har fået en overhaling frem mod 2020-sæsonen.
For De Rosa er klar med en opdateret kollektion af rammer, hvor gamle kendinge og eksisterende modeller får en opdatering og udvikles yderligere.
Opdateringerne finder man både på nogle af toprammerne samt en af modellerne, som har mere fokus på value-for-money.
Merak - tilbage på toppen
Merak vender i 2020 tilbage på markedet. Cyklen vandt tilbage i 2000 VM i landevejscykling og gør altså comeback her 20 år efter.
Rammen er en sand topramme med fokus på performance til alle slags løb og forhold - lige fra professionelle væddeløb til Gran Fondos.
Samtidig sætter den sig på tronen som De Rosas letteste ramme takket være en ny produktionsteknologi kaldet EPS. Således vejer rammen ind på 800 gram i størrelse 56, hvilket placerer den i elitefeltet og i drømmene hos enhver klatrer.
Rammen er også opdateret, så al kabelføring er indvending uden nogle synlige kabler.
Ny SK Pininfarina
Siden lanceringen i 2015 har SK Pininfarina-modellen om nogen tegnet De Rosa på landevejen. De æstetiske linjer fra Ferrari-designeren Pininfarina og de aerodynamiske kvaliteter har vundet mange fans verden over.
De pæne linjer bibeholdes, mens overrøret er gjort helt fladt og den karakteristiske vinge på saddelrøret er ændret i størrelse for at optimere de aerodynamiske kvaliteter.
Rammevægten for en størrelse medium er 950 gram, men det er værd at bemærke, at det er en ramme som har et udpræget fokus på aerodynamik.
Som Merak’en kommer den nye SK Pininfarina med komplet indvendig kabelføring.
Idol - en sand favorit
Idol er De Rosas prisvenlige ramme, uden at performance eller komfort kompromiteres.
I den nye version tager dens tekniske kvaliteter et skridt op og nærmer sig topmodellerne endnu mere.
Modellen beholder sit karakteristiske buede overrør, som igennem lang tid har været det designmæssige kendetegn.
Rammen er lavet af high-modulus carbonfibre og vejer ind på lige godt ét kilo.
Som resten af nyhederne, har De Rosa også sørget for total integration af kablerne på Idol-modellen.
Se mere om Derosa på www.derosa.dk
ANNONCE
ANNONCE
Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig
Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?
ANNONCE
Motionsfeltet.dk • Åsvinget 5 • 9800 Hjørring • Tlf. 5155 8966 • info@motionsfeltet.dk • Cookieindstillinger