Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Christina Faber Sørensen 30.05.2019 @ 17:00

Den bedst-til-prisen kvalitetsgruppe bliver nu 12-speed. Ved at benytte sig af erfaringerne fra de bedste mountainbikeryttere i verden har Shimano givet deres teknologi videre til MTB.

Den nye DEORE XT M8100 serie, som er den seneste opgradering af den originale MTB-gruppe, bygger videre på sit solide eftermæle om at levere den holdbarhed og kvalitet, som de moderne mountainbike-ryttere i dag har brug for. Gruppen er i handlen fra midten af juni 2019.

 

Allerede i juli 2019 er den nye SLX M7100 serie også klar til at blive solgt. Den er støbt ud fra samme DNA som både XTR og Deore XT og er designet til at give høj kvalitet til alle, der leder efter gode oplevelser på deres mountainbike.

 

DEORE XT - holdbarhed og kvalitet til moderne mountainbikeryttere

Den nye DEORE XT M8100 serie gemmer på nyheder som Shimanos banebrydende 12-speed MICRO SPLINE kassetter med enten 10-45 eller 10-51 kombinationer, 1x12 or 2x12 HOLLOWTECH II kranksæt, kraftfulde 2- eller 4-stemplers bremser, fuldt justerbare ISPEC-EV skiftere, 12-speed præcisionsskift på både for- og bagskifter, hurtigtkølende ICE TECHNOLOgIES FREEZA rotorer og komplette XC eller Enduro hjulsæt.

 

Alt sammen skabt med den moderne mountainbikerytter for øje.

 

Kranksæt

Det nye DEORE XT 1x12 kranksæt er designet med HOLLOWTECH II pedalarme med integreret krankaksel og hul pedalarm.

 

Klingerne kommer med Dynamic Chain Engagement+ profil på tænderne. De er lavet narrow/wide og er nøglen til den forbedrede kædefæstning, og det friktionsminimerede og næsten lydløse gearsystem.

 

For at sikre at klingen sidder sikkert fast og nemt kan monteres, er kranken skabt med et direct mount-system, som gør det simpelt at skifte klinge. Kranksættet fås med klinger i 28T, 30T, 32T, 34T og kan skiftes frit mellem XTR og SLX-klinger. Pedalarmene fås i 165mm, 170mm, 175mm og 180mm.

 

DEORE XT kranksæt fås med tre kædelinjer:

 

 - 52mm (FC-M8100-1) til en Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.) på 142mm eller 148mm. Den giver den smalleste Q-Faktor på 172mm
 - 55mm (FC-M8120-1) til en O.L.D. på 148mm til brede dæk og mere frirum mellem ramme og dæk (Q-factor 178mm)
 - 56.5mm (FC-M8130-1) til en O.L.D. på 157mm og en bred Q-factor på 181mm

Kranksæt vægt: FC-M8100-1: 620g, FC-M8120-1: 628g, FC-M8130-1: 636g (alle 32T; 175mm, uden BB)

 

DEORE XT 2X12 HOLLOWTECH II 36-26T kranksættet giver den størst mulige spændvidde, når den kombineres med 10-45 kassetten.

 

Kombinationen maksimerer gear-mulighederne i alle slags terræn samtidig med, at de små spring mellem gearene, giver dig mulighed for at holde en jævn kadence.

 

Der findes to kranksæt med to klinger i serien. De har begge et to-boltsystem til at fæstne pedalarmen i venstre side på akslen.

 

FC-M8100-2 kranksættet har en 142mm O.L.D. til kædelinjer på 48.8mm og en Q-factor på 172mm. FC-M8120-B2 kranksættet har en 148mm O.L.D. til kædelinjer på 51.8mm og en Q-factor på 178mm.

 

Vægten for FC-M8120-B2 (36-26T, 175mm, uden BB) er 672g og for FC-M8100-2 36-26T, 175mm, uden BB) er den 654g.

 

Kassette

DEORE XT 12-speed kassetterne kommer med MICRO SPLINE systemet, og fås i 10-45 med små spring mellem gearene eller n 10-51 version for den største mulige spændvidde.

 

Begge kassetter har HYPERgLIDE+ teknologien, som giver dig hurtige skift op og ned, og et ekstremt stille gearsystem. Kassetterne har en aluminiumspider, og de 10 klinger er lavet af stål og de sidste to af aluminium. Det giver den bedste holdbarhed og laveste vægt.

 

CS-M8100-12 10-51T kassetten vejer 470g og 10-45T udgaven vejer 461g.

Kæde

en nye DEORE XT 12-speedkæde er blevet redesignet med en forlænget inderplade, som skal forbedre kædefæstningen og -spændingen. Den kommer med en forkromet kædelink-plade, som forstærker holdbarheden yderligere, og giver dig glattere og hurtigere gearskift op og ned på kassetten. CN-M8100 kæden (113 led + Quick Link) vejer 252g.

 

For- og bagskifter

DEORE XT bagskifteren giver dig et præcist og hurtigt skifte over en kæmpe gearkombination, og fås enten til single (RD-M8100-SgS) eller dobbelt (RD-M8120-SgS) klinge foran.

 

Begge skiftere har SHIMANO SHADOW RD+ indstillingen, Bump Stoppers og pulley-hjul med 13 tænder. Alt sammen detaljer, som skal gøre din tur mere stille og nemmere at nyde. Bagskiftervægt: RD-M8100-SgS: 284g, RD-M8120-SgS: 290g.

 

DEORE XT forskifteren kommer både i en udgave til 48.8mm & 51.8mm kædelinjer, og fås til D-type, E-type eller M-type montering. Forskiftervægt: FD-M8100-D: 135g, FD-M8100-E: 106g, FD-M8100-M: 114g.

 

Skiftegreb

ISPEC-EV skifterne har mulighed for både side- og rotationsjustering, så du kan tilpasse din køreoplevelse fuldstændigt.

 

gummibelægningen på selve skifteren og en to-vejs udløsning giver et endnu bedre gearskifte.

 

Højrehåndskskifteren (SL-M8100-IR) har et multiskifte, så du hurtigt kommer i bund på kassetten, og til de ryttere som kører med to klinger, giver MONO-skifteren på venstre side (SL-M8100-IL) et præcist og hurtigt skifte op og ned. DEORE XT M8100 skifterne fås også i en spændebåndsversion.

 

Vægt på skifterne: SL-M8100-IR: 120g, SL-M8100-IL: 73g, SL-M8100-R: 117g, SL-M8100-L: 78g.

 

Bremser

DEORE XT bremsekalibrene fås i en XC-specifik version med to stempler og en trail/enduro version med fire stempler. Versionen med to stempler har samme design som den tidligere XT M8000-udgave.

 

Det betyder, at de tidligere g02A/3A/J02A/3A resin bremseklodser og g04S/J04C metal klodserne passer til, mens 4-stemplersversionen har en helt ny konstruktion, som kommer fra XTR M9100 designet. Hertil passer de samme N03A (resin) og N04C (metal) bremseklodser (som også er kompatible med D03S eller D02S klodserne).

 

DEORE XT bremsegrebene fungerer med både XC og trail/enduro-kalibrene og kommer med Shimanos SERVO WAVE system, som giver hurtigere effekt, mere bremsekraft og mindre frigang.

 

Bremsegrebene støtter nu også på  to steder positioner på forhold til styret. Det giver et bedre moment i bremsen. grebene har også en skrue til at justerefrigang, og en justeringsskrue, så du hurtigt kan lave en justering, mens du kører.

 

XC bremsen (BR-M8100-BL-M8100) med rotorer (160 mm RT-MT800) og bremseklodser vejer 392g og Enduro bremsen (BR-M8120-BL-M8100) vejer 410g med skiver og klodser.

 

Rotorer

De redesignede DEORE XT ICE TECHNOLOgIES FREEZA rotorer (RT-MT800) er designet så de maksimerer nedkølingen, så du får en jævn nedbremsning og dine bremseklodser holder længere. De er lavet med en sandwichkerne af aluminium, der er svejset på en holdbar stål yderside, som fordeler varme væk via varmefinnnerne i skivens centrum.

 

Størrelserne er 140mm (88g), 160mm (109g), 180mm (132g) og 203mm (164g).

Hjul

I modsætning til XTR M9100 serien, kommer Shimano DEORE XT M8100 serien med en komplet hjulserie bestående af 27.5 and 29” hjul til XC og Trail/Enduro. Shimano XC-hjulene er lavet med 24 mm brede tubeless ready fuldt forseglet fælg til dæk op til 2.35”.

 

De 28 dobbelttrukne straight-pull eger giver den perfekte kombination mellem stivhed og vægt (WH-M8100-27.5: 1764g, WH-M8100-29: 1840g).

 

På den anden side af bordet står det Trail/Enduro-specifikke DEORE XT hjulsæt med en 30 mm indvendig fælgdybde lavet til dæk op til 2.6”.

 

Bagnavet kan fås til zero-dish (O.L.D. 148mm) og aluminiumsfælgen tager 28 j-bukkede eger som holder tubeless-hjulene stærke men stadig lette nok til at klare aggressive ryttere og køreture. (WH-M8120-27.5: 1846g, WH-M8120-29: 1932g).

 

Både XC og trail/enduro baghjulene fås med E-THRU aksler (15mm for, 12mm bag), 148mm O.L.D. bredder og kommer med Shimanos MICRO SPLINE kassettehus.

 

De enkelte DEORE XT for- og bagnav fås også i bredder på 100mm og 142mm, 110mm og 148mm, og 157mm. Vægt på navene: HB-M8110: 142g, HB-M8110-B: 147g, HB-M8110-BS: 158g, FH-M8110: 305g, FH-M8110-B: 307g, FH-M8110-BS: 306g, FH-M8130-B: 310g.

SLX - for dem som udforsker deres kald til mountainbiken

Ligesom DEORE XT-gruppen er den nye SLX M7100 gruppe også bygget med Shimanos banebrydende 12-speed MICRO SPLINE kassetter med enten 10-45 eller 10-51 kombinationer, 1x12 or 2x12 kranksæt, en dedikeret 12-speed SLX-kæde, 2- eller 4-stemplers bremser, fuldt justerbare ISPEC-EV skiftere, optimerede for- og bagskiftere, og 12-speed nav.

 

Skabt til at give den gode kvalitet til dem, der udforsker mountainbikingens hemmeligheder.

 

Kranksæt

Det nye DEORE SLX 1x12 kranksæt er designet med HOLLOWTECH II pedalarme med integreret krankaksel og hul pedalarm.

 

Klingerne kommer med Dynamic Chain Engagement+ profil på tænderne. De er skabt til narrow/wide og er nøglen til den forbedrede kædefæstning, og det friktionsminimerede og næsten lydløse gearsystem.

 

For at sikre at klingen sidder sikkert fast og nemt kan monteres, er kranken skabt med et direct mount-system som gør det simpelt at skifte klinge. Kranksættet fås med klinger i 30T, 32T og 34T og kan skiftes frit mellem XTR og DEORE XT-klinger. Pedalarmene fås i 165mm, 170mm, og 175mm.

 

SLX M7100 XT kranksæt fås i tre kædelinjer:

 

 - 52mm (FC-M8100-1) til en Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.) på 142mm eller 148mm. Den giver den smalleste Q-Faktor på 172mm.
 - 55mm (FC-M8120-1) til en O.L.D. på 148mm til brede dæk og mere frirum mellem ramme og dæk (Q-factor 178mm)
 - 56.5mm (FC-M8130-1) til en O.L.D. på 157mm og en bred Q-factor på 181mm

Kranksæt vægt: FC-M7100-1: 631g, FC-M7120-1: 638g, FC-M7130-1: 656g  (alle 32T; 175mm, uden BB).

 

SLX 2x12 HOLLOWTECH II 36-26T kranksættet giver den størst mulige spændvidde, når den kombineres med 10-45 kassetten.

 

Kombinationen maksimerer gear-mulighederne i alle slags terræn samtidig med, at du får små spring mellem gearene.

 

Der findes to kranksæt med to klinger i serien. De har begge et to-boltsystem til at fæstne pedalarmen i venstre side på akslen.

 

Ligesom DEORE XT, har FC-M7100-2 kranksættet en 142mm O.L.D. til kædelinjer på 48.8mm og en Q-faktor på172mm. FC-M7120-B2 kranksættet har en 148mm O.L.D. til kædelinjer på 51.8mm og en Q-faktor på 178mm.

 

Vægten på FC-M7120-B2 (36-26T, 175mm, uden BB) er 682g og for FC-M7100-2 (36-26T, 175mm, uden BB) er den 674g.

 

Kassette

SLX 12-speed kassetterne kommer med MICRO SPLINE systemet, og fås i 10-45 med små spring mellem gearene eller en 10-51 version for den største mulige spændvidde.

 

Begge kassetter har HYPERgLIDE+ teknologien, som giver dig hurtige skift op og ned, og et ekstremt stille gearsystem. Kassetterne har en aluminiumspider på de 11 klinger af stål og en af aluminium. Det giver den bedste balance mellem holdbarhed, vægt og kørestil. CS-M7100-12 10-51T kassetten vejer 534g og 10-45T udgaven vejer 513g

 

Kæde

Den nye SLX 12-speed Hg-kæde er blevet redesignet med en forlænget inderplade, som skal forbedre kædefæstningen og -spændingen. Den kommer med en SIL-TEC kædelink-plade, som giver kæden et bedre glid og forbedrer holdbarheden. CN-M7100 kæde (113 led + Quick Link) vejer 252g.

 

For- og bagskifter

SLX bagskifteren giver dig et præcist og hurtigt skifte over en kæmpe gearkombination, og fås enten til single (RD-M7100-SgS) eller dobbelt (RD-M7120-SgS) klinge foran. Begge skiftere har SHIMANO SHADOW RD+ indstillingen, Bump Stoppers og pulley-hjul med 13 tænder.

 

Alt sammen detaljer, som skal gøre din tur mere stille og nemmere at nyde. Bagskiftervægt: RD-M7100-SgS: 316g, RD-M7120-SgS: 322g.

 

SLX forskifteren kommer både i en udgave til 48.8mm & 51.8mm kædelinjer, og fås til D-type, E-type eller M-type montering. Forskiftervægt: FD-M7100-D: 135g, FD-M7100-E: 166g, FD-M7100-M: 114g.

 

Skiftegreb 

ISPEC-EV skifterne har mulighed for både side- og rotationsjustering, så du kan tilpasse din køreoplevelse fuldstændigt. Til de ryttere, som kører med to klinger, giver MONO-skifteren på venstre side (SL-M7100-IL) et præcist og hurtigt skifte op og ned. SLX M7100 skifterne fås også i en spændebåndsversion. Vægt på skifterne: SL-M7100-IR: 121g, SL-M7100-IL: 73g.

Bremse

SLX bremsekalibrene fås i en XC-specifik version med to stempler og en trail/enduro version med fire stempler. Versionen med to stempler har samme design som den tidligere udgave.

 

Det betyder at de tidligere SLX-klodser g02A/J02A resin bremseklodser og g04S/J04C metal klodserne passer til, mens 4-stemplersversionen har en helt ny konstruktion, som kommer fra XTR M9100 designet. De passer med D03S (resin) og D02S (metal) bremseklodser (som også er kompatible med N03A eller NO4C klodserne med finner).

 

SLX bremsegrebene fungerer med både XC og trail/enduro-kalibrene og kommer med Shimanos SERVO WAVE system, som giver hurtigere effekt, mere bremsekraft og mindre frigang. Bremsegrebene støtter nu også på to steder på styret. Det giver et bedre moment i bremsen. grebene har også en justeringsskrue, så du hurtigt kan lave en justering, mens du kører.

 

XC bremsen (BR-M7100-BL-M7100) med rotorer (160 mm SM-RT70) og bremseklodser vejer 425g og Enduro bremsen (BR-M7120-BL-M7100) vejer 444g med skiver og klodser.

 

Rotorer

SLX-seriens ICE TECHNOLOgIES rotorer (SM-RT70) er designet til at maksimerer nedkølingen, takket være en kerne af aluminium, der er svejset på en holdbar stål yderside. Det giver dig en jævn bremsekraft og forlænger levetiden på dine bremseklodser. Størrelserne er 140mm (121g), 160mm (133g), 180mm (159g) og 203mm (193g).

Nav

De enkelte SLX fornav og bagnav fås i bredder på 100mm og 142mm, 110mm og 148mm, og 157mm. Bagnavet (FH-M7110) kommer med et kassettehus med Shimanos nye MICRO SPLINE design. Vægt på navene: HB-M7110: 142g, HB-M7110-B: 147g, FH-M7110: 350g, FH-M7110-B: 354g, FH-M7130-B: 359g.

Lægger man alle mulighederne er sammen, så er det tydeligt at den nye DEORE XT M8100 serie giver præcis den høje kvalitet, som den krævende og eventyrjagende mountainbikerytter kræver i dag.

 

Samtidig trækker SLX M7100-serien, som deler det same DNA, på netop denne inspiration til at kunne tilbyde høj kvalitet til alle dem, som er ved at opdage, hvor sjovt, det er at køre på mountainbike.

 

Henry Bosch, Shimano Europe MTB produktkoordinator siger: “Da vi udviklede XTR-serien var vores mantra høj fart, fokus og kontrol. Til DEORE XT og SLX måtte vi udvide vores mantra. Vi har tænkt meget over, hvordan og hvorfor folk kører på mountainbike. Det rette svar var for os at skabe en serie af dele, som havde den rette kvalitet og præcist de specifikationer, som passer til rytternes ambitioner, til de eventyrjagende kørestile og den høje kvalitet, som mountainbikere over hele kloden spørger efter. Samtidig med at vi er sikre på, at rytterne for den holdbare kvalitet, der kræves til at have så meget sjovt som muligt i sporene.”

 

SHIMANO DEORE XT og SLX er at finde på cykler i handlen i juni måned samt som after market-dele fra udvalgte forhandlere fra fredag den 14. juni 2019. Mere info på Shimanos hjemmeside.

Continental lancerer dæk med gummi fra mælkebøtter
Dækproducenten Continental er i år main partner for Tour de France, og den synlighed producenten får derigennem, vil de bruge til at øge opmærksomheden om bæredygtighed. I den forbindelse lancerer de nu et dæk lavet af miljøvenligt mælkebøtte-gummi.
Motion: Min MTB-sæson
Her på siden vil vi give et indblik i det danske MTB-miljø på motionsplan. Derfor vil vores tester af mountainbike-udstyr - Kent Løngaa - skrive en række blogindlæg om sin sæson: Både om træning, kammeratskab, løb, og udstyr.
Færøerne - et cykelparadis uden for kategori
Hvor skal cykeleventyret gå hen næste gang? Et godt bud kunne være Færøerne som har en rå og fantastisk natur. En oplevelse du aldrig vil glemme.
Test: Isolés sommertøj
Isolés holder den høje kvalitet med sin nye sommerkollektion, hvor der er tilføjet flere væsentlige opgraderinger og nyskabelser sammen med et øget miljømæssigt fokus.
Hver tredje alvorligt tilskadekomne er cyklist
Sidste år steg antallet af dræbte og tilskadekomne cyklister til det højeste niveau i over 10 år. En kampagne fra Rådet for Sikker Trafik og 66 kommuner skal få flere cyklister og bilister til at være ekstra opmærksomme i kryds, hvor de fleste alvorlige cykelulykker sker.
Hvordan lyder et cykeltyveri?
Det giver ABUS’ foldelås BORDO Alarm svaret på. Alarmen udløser nemlig en 100 dB høj og markant lyd, så snart en cykeltyv rusker i låsen.
Oplev Harzens bedste cykelterræn lige uden for døren
Maritim Hotel i Braunlage er med sin centrale placering midt mellem Harzens højeste bjerge og tæt på områdets mest spændende byer det perfekte udgangspunkt for et cykelophold.
Harzens cykelparadis ligger kun få timer fra grænsen
Kører man sydpå, er Harzen det første rigtige bjergområde, man støder på. Fra den dansk-tyske grænse er der blot 400 kilometer til det smukke og kuperede terræn, hvor priserne er overkommelige og cykelmulighederne fremragende. Harzen hitter lige nu som cykeldestination.
Test: Canyon Neuron 9.0
Inden for kategorien mountianbikes findes der cykler til mange forskellige discipliner: XC, Enduro, Downhill - you name it! Der findes dog ikke ”One bike to rule them all”. Eller gør der? Med den nye Neuron, har Canyon forsøgt at løse den gordiske knude og sende en ægte allround MTB på gaden.

Instagram #motionsfeltet

Tour de Taxa åben for forhåndstilmeldinger til turen til Paris i 2020
Der er fem teams, som cykler med start fra fem forskellige byer i Danmark til Paris hvert år i juli samtidig med den sidste uge af Tour de France. Tour de Taxa cykler til fordel for julemærkehjemmene, og denne sommers tur til Paris er tiende af sin slags.
Nye headset i webshoppen - Plantronic Backbeat trådløs in-ear
Hovedtelefoner til cykelturen kan være en udfording, hvis du også vil kunne høre hvad der foregår rundt omkring dig. Her kommer Plantronics trådløse headset ind i billedet med nye muligheder.
GOOD VIBES ONLY – Hold kæden stram og REN! med Muc-Off
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner…  
Fejl i Giro-managerspillet - stillingen opdateret
Årets Giro d'Italia er slut og vinderen blev Richard Carapaz. I Feltet.dks Giro d'Italia managerspil blev vinderen Brian Hjortnæssom har vundet en lækker racercykel fra Python Pro.
Kræftramte danskere cykler over 7.000 kilometer
Overskuddet fra et rekordhurtigt salg af Brian Holms La Flamme Rouge-cykeltøj i Lidl er bogstavelig talt blevet aktiveret. 14 kræftramte danskere fik en oplevelse for livet, da de tilbagelagde over 7000 kilometer på cykel i Mallorcas bjerge.
Produktnyt: Nye Shimano DEORE XT & SLX grupper med 12 speed til MTB
Den bedst-til-prisen kvalitetsgruppe bliver nu 12-speed. Ved at benytte sig af erfaringerne fra de bedste mountainbikeryttere i verden har Shimano givet deres teknologi videre til MTB.
Astana-rytter med i gadeløb i Lyngby
Når der den 1. juni køres gadeløb i centrum af Kongens Lyngby bliver det med deltagelse af belgiske Laurens de Vreese fra Astana teamet.
Stor cykelfest i Lyngby i weekenden - Kør som de professionelle
I går kunne Lyngby CC fejre 100 års jubilæum, men den helt store fest bliver på lørdag. Alle cykelinteresserede er inviterede til cykelløb i hjertet af byen.
Test: ABUS AirBreaker
Hjelmen som Valverde bar, da han blev verdensmester, er et meget veludført kompromis mellem det aerodynamiske og det lette og luftige. En sand tophjelm, som kan det hele.
GOOD VIBES ONLY – Fra cykelmoster til Queen of Mountain?! (Part 2): GREJSDALSSLØBET
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner…
Motionscykelløbet København-Aarhus genopstår
Lørdag den 10. august køres København-Aarhus for 20. gang. Det er 30 år siden, løbet blev kørt for første gang.
Bag sponsorlinjerne: Lidl sponsorerer verdens bedste cykelhold
Lidl er Official Fresh Food Partner for Deceuninck-Quick Step, der i sidste sæson var det mest vindende hold i verden. Men hvorfor engagerer Lidl sig i det hele taget i sportshold- og aktiviteter, og hvad får de ud af det? Det og meget mere har vi spurgt dagligvarekædens Head of Marketing om.
Test: Canyon Ultimate CF SLX Disc 9.0 SL
En imponerende let og accelerationsvillig racer med en udstyrspakke som er så lækker, at det er imponerende at Canyon kan sælge den til prisen.
Babysitteren fra helvedet: Danny MacAskill er Danny Daycare
Det er sikkert ikke alle forældre, der ville lade overlade deres børn til Danny MacAskill, men Stu Thomson og hans kone har gjort netop det, og turen med datteren Daisy i cykeltrailer må siges at være… Anderledes.
Schwarzwald Super - udfordring og nydelse
Schwarzwald Super Cykelmaraton den 25. august 2019 i Münstertal / Schwarzwald, er måske det smukkeste og absolut mest krævende cykelterræn i Tyskland.

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Continental lancerer dæk med gummi fra mælkebøtter
Dækproducenten Continental er i år main partner for Tour de France, og den synlighed producenten får derigennem, vil de bruge til at øge opmærksomheden om bæredygtighed. I den forbindelse lancerer de nu et dæk lavet af miljøvenligt mælkebøtte-gummi.
Motion: Min MTB-sæson
Her på siden vil vi give et indblik i det danske MTB-miljø på motionsplan. Derfor vil vores tester af mountainbike-udstyr - Kent Løngaa - skrive en række blogindlæg om sin sæson: Både om træning, kammeratskab, løb, og udstyr.
Færøerne - et cykelparadis uden for kategori
Hvor skal cykeleventyret gå hen næste gang? Et godt bud kunne være Færøerne som har en rå og fantastisk natur. En oplevelse du aldrig vil glemme.
Test: Isolés sommertøj
Isolés holder den høje kvalitet med sin nye sommerkollektion, hvor der er tilføjet flere væsentlige opgraderinger og nyskabelser sammen med et øget miljømæssigt fokus.
Hver tredje alvorligt tilskadekomne er cyklist
Sidste år steg antallet af dræbte og tilskadekomne cyklister til det højeste niveau i over 10 år. En kampagne fra Rådet for Sikker Trafik og 66 kommuner skal få flere cyklister og bilister til at være ekstra opmærksomme i kryds, hvor de fleste alvorlige cykelulykker sker.
Hvordan lyder et cykeltyveri?
Det giver ABUS’ foldelås BORDO Alarm svaret på. Alarmen udløser nemlig en 100 dB høj og markant lyd, så snart en cykeltyv rusker i låsen.
Oplev Harzens bedste cykelterræn lige uden for døren
Maritim Hotel i Braunlage er med sin centrale placering midt mellem Harzens højeste bjerge og tæt på områdets mest spændende byer det perfekte udgangspunkt for et cykelophold.
Harzens cykelparadis ligger kun få timer fra grænsen
Kører man sydpå, er Harzen det første rigtige bjergområde, man støder på. Fra den dansk-tyske grænse er der blot 400 kilometer til det smukke og kuperede terræn, hvor priserne er overkommelige og cykelmulighederne fremragende. Harzen hitter lige nu som cykeldestination.
Test: Canyon Neuron 9.0
Inden for kategorien mountianbikes findes der cykler til mange forskellige discipliner: XC, Enduro, Downhill - you name it! Der findes dog ikke ”One bike to rule them all”. Eller gør der? Med den nye Neuron, har Canyon forsøgt at løse den gordiske knude og sende en ægte allround MTB på gaden.

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

AndetBoligadvokat