Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Christina Faber Sørensen 30.05.2019 @ 17:00

Den bedst-til-prisen kvalitetsgruppe bliver nu 12-speed. Ved at benytte sig af erfaringerne fra de bedste mountainbikeryttere i verden har Shimano givet deres teknologi videre til MTB.

Den nye DEORE XT M8100 serie, som er den seneste opgradering af den originale MTB-gruppe, bygger videre på sit solide eftermæle om at levere den holdbarhed og kvalitet, som de moderne mountainbike-ryttere i dag har brug for. Gruppen er i handlen fra midten af juni 2019.

 

Allerede i juli 2019 er den nye SLX M7100 serie også klar til at blive solgt. Den er støbt ud fra samme DNA som både XTR og Deore XT og er designet til at give høj kvalitet til alle, der leder efter gode oplevelser på deres mountainbike.

 

DEORE XT - holdbarhed og kvalitet til moderne mountainbikeryttere

Den nye DEORE XT M8100 serie gemmer på nyheder som Shimanos banebrydende 12-speed MICRO SPLINE kassetter med enten 10-45 eller 10-51 kombinationer, 1x12 or 2x12 HOLLOWTECH II kranksæt, kraftfulde 2- eller 4-stemplers bremser, fuldt justerbare ISPEC-EV skiftere, 12-speed præcisionsskift på både for- og bagskifter, hurtigtkølende ICE TECHNOLOgIES FREEZA rotorer og komplette XC eller Enduro hjulsæt.

 

Alt sammen skabt med den moderne mountainbikerytter for øje.

 

Kranksæt

Det nye DEORE XT 1x12 kranksæt er designet med HOLLOWTECH II pedalarme med integreret krankaksel og hul pedalarm.

 

Klingerne kommer med Dynamic Chain Engagement+ profil på tænderne. De er lavet narrow/wide og er nøglen til den forbedrede kædefæstning, og det friktionsminimerede og næsten lydløse gearsystem.

 

For at sikre at klingen sidder sikkert fast og nemt kan monteres, er kranken skabt med et direct mount-system, som gør det simpelt at skifte klinge. Kranksættet fås med klinger i 28T, 30T, 32T, 34T og kan skiftes frit mellem XTR og SLX-klinger. Pedalarmene fås i 165mm, 170mm, 175mm og 180mm.

 

DEORE XT kranksæt fås med tre kædelinjer:

 

 - 52mm (FC-M8100-1) til en Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.) på 142mm eller 148mm. Den giver den smalleste Q-Faktor på 172mm
 - 55mm (FC-M8120-1) til en O.L.D. på 148mm til brede dæk og mere frirum mellem ramme og dæk (Q-factor 178mm)
 - 56.5mm (FC-M8130-1) til en O.L.D. på 157mm og en bred Q-factor på 181mm

Kranksæt vægt: FC-M8100-1: 620g, FC-M8120-1: 628g, FC-M8130-1: 636g (alle 32T; 175mm, uden BB)

 

DEORE XT 2X12 HOLLOWTECH II 36-26T kranksættet giver den størst mulige spændvidde, når den kombineres med 10-45 kassetten.

 

Kombinationen maksimerer gear-mulighederne i alle slags terræn samtidig med, at de små spring mellem gearene, giver dig mulighed for at holde en jævn kadence.

 

Der findes to kranksæt med to klinger i serien. De har begge et to-boltsystem til at fæstne pedalarmen i venstre side på akslen.

 

FC-M8100-2 kranksættet har en 142mm O.L.D. til kædelinjer på 48.8mm og en Q-factor på 172mm. FC-M8120-B2 kranksættet har en 148mm O.L.D. til kædelinjer på 51.8mm og en Q-factor på 178mm.

 

Vægten for FC-M8120-B2 (36-26T, 175mm, uden BB) er 672g og for FC-M8100-2 36-26T, 175mm, uden BB) er den 654g.

 

Kassette

DEORE XT 12-speed kassetterne kommer med MICRO SPLINE systemet, og fås i 10-45 med små spring mellem gearene eller n 10-51 version for den største mulige spændvidde.

 

Begge kassetter har HYPERgLIDE+ teknologien, som giver dig hurtige skift op og ned, og et ekstremt stille gearsystem. Kassetterne har en aluminiumspider, og de 10 klinger er lavet af stål og de sidste to af aluminium. Det giver den bedste holdbarhed og laveste vægt.

 

CS-M8100-12 10-51T kassetten vejer 470g og 10-45T udgaven vejer 461g.

Kæde

en nye DEORE XT 12-speedkæde er blevet redesignet med en forlænget inderplade, som skal forbedre kædefæstningen og -spændingen. Den kommer med en forkromet kædelink-plade, som forstærker holdbarheden yderligere, og giver dig glattere og hurtigere gearskift op og ned på kassetten. CN-M8100 kæden (113 led + Quick Link) vejer 252g.

 

For- og bagskifter

DEORE XT bagskifteren giver dig et præcist og hurtigt skifte over en kæmpe gearkombination, og fås enten til single (RD-M8100-SgS) eller dobbelt (RD-M8120-SgS) klinge foran.

 

Begge skiftere har SHIMANO SHADOW RD+ indstillingen, Bump Stoppers og pulley-hjul med 13 tænder. Alt sammen detaljer, som skal gøre din tur mere stille og nemmere at nyde. Bagskiftervægt: RD-M8100-SgS: 284g, RD-M8120-SgS: 290g.

 

DEORE XT forskifteren kommer både i en udgave til 48.8mm & 51.8mm kædelinjer, og fås til D-type, E-type eller M-type montering. Forskiftervægt: FD-M8100-D: 135g, FD-M8100-E: 106g, FD-M8100-M: 114g.

 

Skiftegreb

ISPEC-EV skifterne har mulighed for både side- og rotationsjustering, så du kan tilpasse din køreoplevelse fuldstændigt.

 

gummibelægningen på selve skifteren og en to-vejs udløsning giver et endnu bedre gearskifte.

 

Højrehåndskskifteren (SL-M8100-IR) har et multiskifte, så du hurtigt kommer i bund på kassetten, og til de ryttere som kører med to klinger, giver MONO-skifteren på venstre side (SL-M8100-IL) et præcist og hurtigt skifte op og ned. DEORE XT M8100 skifterne fås også i en spændebåndsversion.

 

Vægt på skifterne: SL-M8100-IR: 120g, SL-M8100-IL: 73g, SL-M8100-R: 117g, SL-M8100-L: 78g.

 

Bremser

DEORE XT bremsekalibrene fås i en XC-specifik version med to stempler og en trail/enduro version med fire stempler. Versionen med to stempler har samme design som den tidligere XT M8000-udgave.

 

Det betyder, at de tidligere g02A/3A/J02A/3A resin bremseklodser og g04S/J04C metal klodserne passer til, mens 4-stemplersversionen har en helt ny konstruktion, som kommer fra XTR M9100 designet. Hertil passer de samme N03A (resin) og N04C (metal) bremseklodser (som også er kompatible med D03S eller D02S klodserne).

 

DEORE XT bremsegrebene fungerer med både XC og trail/enduro-kalibrene og kommer med Shimanos SERVO WAVE system, som giver hurtigere effekt, mere bremsekraft og mindre frigang.

 

Bremsegrebene støtter nu også på  to steder positioner på forhold til styret. Det giver et bedre moment i bremsen. grebene har også en skrue til at justerefrigang, og en justeringsskrue, så du hurtigt kan lave en justering, mens du kører.

 

XC bremsen (BR-M8100-BL-M8100) med rotorer (160 mm RT-MT800) og bremseklodser vejer 392g og Enduro bremsen (BR-M8120-BL-M8100) vejer 410g med skiver og klodser.

 

Rotorer

De redesignede DEORE XT ICE TECHNOLOgIES FREEZA rotorer (RT-MT800) er designet så de maksimerer nedkølingen, så du får en jævn nedbremsning og dine bremseklodser holder længere. De er lavet med en sandwichkerne af aluminium, der er svejset på en holdbar stål yderside, som fordeler varme væk via varmefinnnerne i skivens centrum.

 

Størrelserne er 140mm (88g), 160mm (109g), 180mm (132g) og 203mm (164g).

Hjul

I modsætning til XTR M9100 serien, kommer Shimano DEORE XT M8100 serien med en komplet hjulserie bestående af 27.5 and 29” hjul til XC og Trail/Enduro. Shimano XC-hjulene er lavet med 24 mm brede tubeless ready fuldt forseglet fælg til dæk op til 2.35”.

 

De 28 dobbelttrukne straight-pull eger giver den perfekte kombination mellem stivhed og vægt (WH-M8100-27.5: 1764g, WH-M8100-29: 1840g).

 

På den anden side af bordet står det Trail/Enduro-specifikke DEORE XT hjulsæt med en 30 mm indvendig fælgdybde lavet til dæk op til 2.6”.

 

Bagnavet kan fås til zero-dish (O.L.D. 148mm) og aluminiumsfælgen tager 28 j-bukkede eger som holder tubeless-hjulene stærke men stadig lette nok til at klare aggressive ryttere og køreture. (WH-M8120-27.5: 1846g, WH-M8120-29: 1932g).

 

Både XC og trail/enduro baghjulene fås med E-THRU aksler (15mm for, 12mm bag), 148mm O.L.D. bredder og kommer med Shimanos MICRO SPLINE kassettehus.

 

De enkelte DEORE XT for- og bagnav fås også i bredder på 100mm og 142mm, 110mm og 148mm, og 157mm. Vægt på navene: HB-M8110: 142g, HB-M8110-B: 147g, HB-M8110-BS: 158g, FH-M8110: 305g, FH-M8110-B: 307g, FH-M8110-BS: 306g, FH-M8130-B: 310g.

SLX - for dem som udforsker deres kald til mountainbiken

Ligesom DEORE XT-gruppen er den nye SLX M7100 gruppe også bygget med Shimanos banebrydende 12-speed MICRO SPLINE kassetter med enten 10-45 eller 10-51 kombinationer, 1x12 or 2x12 kranksæt, en dedikeret 12-speed SLX-kæde, 2- eller 4-stemplers bremser, fuldt justerbare ISPEC-EV skiftere, optimerede for- og bagskiftere, og 12-speed nav.

 

Skabt til at give den gode kvalitet til dem, der udforsker mountainbikingens hemmeligheder.

 

Kranksæt

Det nye DEORE SLX 1x12 kranksæt er designet med HOLLOWTECH II pedalarme med integreret krankaksel og hul pedalarm.

 

Klingerne kommer med Dynamic Chain Engagement+ profil på tænderne. De er skabt til narrow/wide og er nøglen til den forbedrede kædefæstning, og det friktionsminimerede og næsten lydløse gearsystem.

 

For at sikre at klingen sidder sikkert fast og nemt kan monteres, er kranken skabt med et direct mount-system som gør det simpelt at skifte klinge. Kranksættet fås med klinger i 30T, 32T og 34T og kan skiftes frit mellem XTR og DEORE XT-klinger. Pedalarmene fås i 165mm, 170mm, og 175mm.

 

SLX M7100 XT kranksæt fås i tre kædelinjer:

 

 - 52mm (FC-M8100-1) til en Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.) på 142mm eller 148mm. Den giver den smalleste Q-Faktor på 172mm.
 - 55mm (FC-M8120-1) til en O.L.D. på 148mm til brede dæk og mere frirum mellem ramme og dæk (Q-factor 178mm)
 - 56.5mm (FC-M8130-1) til en O.L.D. på 157mm og en bred Q-factor på 181mm

Kranksæt vægt: FC-M7100-1: 631g, FC-M7120-1: 638g, FC-M7130-1: 656g  (alle 32T; 175mm, uden BB).

 

SLX 2x12 HOLLOWTECH II 36-26T kranksættet giver den størst mulige spændvidde, når den kombineres med 10-45 kassetten.

 

Kombinationen maksimerer gear-mulighederne i alle slags terræn samtidig med, at du får små spring mellem gearene.

 

Der findes to kranksæt med to klinger i serien. De har begge et to-boltsystem til at fæstne pedalarmen i venstre side på akslen.

 

Ligesom DEORE XT, har FC-M7100-2 kranksættet en 142mm O.L.D. til kædelinjer på 48.8mm og en Q-faktor på172mm. FC-M7120-B2 kranksættet har en 148mm O.L.D. til kædelinjer på 51.8mm og en Q-faktor på 178mm.

 

Vægten på FC-M7120-B2 (36-26T, 175mm, uden BB) er 682g og for FC-M7100-2 (36-26T, 175mm, uden BB) er den 674g.

 

Kassette

SLX 12-speed kassetterne kommer med MICRO SPLINE systemet, og fås i 10-45 med små spring mellem gearene eller en 10-51 version for den største mulige spændvidde.

 

Begge kassetter har HYPERgLIDE+ teknologien, som giver dig hurtige skift op og ned, og et ekstremt stille gearsystem. Kassetterne har en aluminiumspider på de 11 klinger af stål og en af aluminium. Det giver den bedste balance mellem holdbarhed, vægt og kørestil. CS-M7100-12 10-51T kassetten vejer 534g og 10-45T udgaven vejer 513g

 

Kæde

Den nye SLX 12-speed Hg-kæde er blevet redesignet med en forlænget inderplade, som skal forbedre kædefæstningen og -spændingen. Den kommer med en SIL-TEC kædelink-plade, som giver kæden et bedre glid og forbedrer holdbarheden. CN-M7100 kæde (113 led + Quick Link) vejer 252g.

 

For- og bagskifter

SLX bagskifteren giver dig et præcist og hurtigt skifte over en kæmpe gearkombination, og fås enten til single (RD-M7100-SgS) eller dobbelt (RD-M7120-SgS) klinge foran. Begge skiftere har SHIMANO SHADOW RD+ indstillingen, Bump Stoppers og pulley-hjul med 13 tænder.

 

Alt sammen detaljer, som skal gøre din tur mere stille og nemmere at nyde. Bagskiftervægt: RD-M7100-SgS: 316g, RD-M7120-SgS: 322g.

 

SLX forskifteren kommer både i en udgave til 48.8mm & 51.8mm kædelinjer, og fås til D-type, E-type eller M-type montering. Forskiftervægt: FD-M7100-D: 135g, FD-M7100-E: 166g, FD-M7100-M: 114g.

 

Skiftegreb 

ISPEC-EV skifterne har mulighed for både side- og rotationsjustering, så du kan tilpasse din køreoplevelse fuldstændigt. Til de ryttere, som kører med to klinger, giver MONO-skifteren på venstre side (SL-M7100-IL) et præcist og hurtigt skifte op og ned. SLX M7100 skifterne fås også i en spændebåndsversion. Vægt på skifterne: SL-M7100-IR: 121g, SL-M7100-IL: 73g.

Bremse

SLX bremsekalibrene fås i en XC-specifik version med to stempler og en trail/enduro version med fire stempler. Versionen med to stempler har samme design som den tidligere udgave.

 

Det betyder at de tidligere SLX-klodser g02A/J02A resin bremseklodser og g04S/J04C metal klodserne passer til, mens 4-stemplersversionen har en helt ny konstruktion, som kommer fra XTR M9100 designet. De passer med D03S (resin) og D02S (metal) bremseklodser (som også er kompatible med N03A eller NO4C klodserne med finner).

 

SLX bremsegrebene fungerer med både XC og trail/enduro-kalibrene og kommer med Shimanos SERVO WAVE system, som giver hurtigere effekt, mere bremsekraft og mindre frigang. Bremsegrebene støtter nu også på to steder på styret. Det giver et bedre moment i bremsen. grebene har også en justeringsskrue, så du hurtigt kan lave en justering, mens du kører.

 

XC bremsen (BR-M7100-BL-M7100) med rotorer (160 mm SM-RT70) og bremseklodser vejer 425g og Enduro bremsen (BR-M7120-BL-M7100) vejer 444g med skiver og klodser.

 

Rotorer

SLX-seriens ICE TECHNOLOgIES rotorer (SM-RT70) er designet til at maksimerer nedkølingen, takket være en kerne af aluminium, der er svejset på en holdbar stål yderside. Det giver dig en jævn bremsekraft og forlænger levetiden på dine bremseklodser. Størrelserne er 140mm (121g), 160mm (133g), 180mm (159g) og 203mm (193g).

Nav

De enkelte SLX fornav og bagnav fås i bredder på 100mm og 142mm, 110mm og 148mm, og 157mm. Bagnavet (FH-M7110) kommer med et kassettehus med Shimanos nye MICRO SPLINE design. Vægt på navene: HB-M7110: 142g, HB-M7110-B: 147g, FH-M7110: 350g, FH-M7110-B: 354g, FH-M7130-B: 359g.

Lægger man alle mulighederne er sammen, så er det tydeligt at den nye DEORE XT M8100 serie giver præcis den høje kvalitet, som den krævende og eventyrjagende mountainbikerytter kræver i dag.

 

Samtidig trækker SLX M7100-serien, som deler det same DNA, på netop denne inspiration til at kunne tilbyde høj kvalitet til alle dem, som er ved at opdage, hvor sjovt, det er at køre på mountainbike.

 

Henry Bosch, Shimano Europe MTB produktkoordinator siger: “Da vi udviklede XTR-serien var vores mantra høj fart, fokus og kontrol. Til DEORE XT og SLX måtte vi udvide vores mantra. Vi har tænkt meget over, hvordan og hvorfor folk kører på mountainbike. Det rette svar var for os at skabe en serie af dele, som havde den rette kvalitet og præcist de specifikationer, som passer til rytternes ambitioner, til de eventyrjagende kørestile og den høje kvalitet, som mountainbikere over hele kloden spørger efter. Samtidig med at vi er sikre på, at rytterne for den holdbare kvalitet, der kræves til at have så meget sjovt som muligt i sporene.”

 

SHIMANO DEORE XT og SLX er at finde på cykler i handlen i juni måned samt som after market-dele fra udvalgte forhandlere fra fredag den 14. juni 2019. Mere info på Shimanos hjemmeside.

Brian Holm: Cyklister er også nogle idioter
For Brian Holm har en lang karriere og mange timer på landevejene budt på uheld og konflikter - og i mange situationer er cykelrytteren blevet torpederet af aggressive bilister. Men derfor skal ansvaret stadig deles mellem cyklister og bilister.
Prøv banecykling til Bike Blowout messen
Kom til cykelmesse og prøv banecykling i Ballerup Super Arena. Sæt en god omgangstid og få lov til at køre finalen.
På tur til Vejlsøhus og MTB i Silkeborg
Vejlsøhus ligger i smørhullet midt i det fantastiske mountainbikeområde, som Silkeborg byder på. Hotellet er et perfekt udgangspunkt for et aktivt ophold for venner, familie eller kollegaer, som elsker at hoppe på den tohjulede med god affjedring.
Test: AGU sommerkit til kvinder
Hollandske AGU præsenterer med deres kollektion, TREND, smart og feminint cykeltøj til den kræsne cykelkvinde, hvor pasform, funktionalitet samt lækkert design går op i en højere enhed og til en pris, som samtidig er fornuftig.
På tur til Tysklands førende cykelby
For mange er Bremen og Bremerhaven blot to byer, man passerer på sin vej mod Nordfrankrig, de belgiske brosten eller det flade Holland. Men området, der blot ligger 280 kilometer fra den dansk-tyske grænse, er et besøg værd, for her har cykler førsteprioritet.
Test: Tøj fra MAAP på tur i bjergene
MAAP er et mærke, som vender masser af hoveder på landevejen med markant og afdæmpet design. Vi har testet tøjet i de sværest mulige omgivelser - de høje bjerge.
Produktnyt: Epic HT - Den letteste hardtail til dato
Specialized har lanceret en ny udgave af deres Epic MTB cykel, som er let - meget let!
Prøv banecykling - og få billet til 6-dagesløbet
Du har nu muligheden for at prøve kræfter med cykelbanen i Ballerup!
Produktnyt: Canyon lancerer ny fitness-cykel - Roadlite:ON
Canyon har i dag lanceret en ny fitness cykel: Roadlite:ON, som er en en elcykel bygget på Canyons populære landevejsramme og egenskaber.

Instagram #motionsfeltet

Hotel Hafen Flensburg - Cykelferie og forkælelse
De fleste forbinder Flensborg med grænsehandel og med byen, man kører forbi, inden turen fortsætter sydpå. Med under et ophold på Hotel Hafen Flensburg vil man dog hurtigt opleve, at byen summer af liv, byder på små hyggelige brostensbelagte gader samt smukke sejlture på fjorden, og så er byen udgangspunkt for nogle gode og anderledes cykelture.
På cykel i franske alpine omgivelser
Franske Annecy hitter på alle parametre - uanset om man kommer for at cykle, bade eller nyde de smukke alpine omgivelser - og samtidig er priserne på et niveau, hvor de fleste kan være med.
Smukke og mondæne schweiziske fristelser
Om det er det varierede cykelterræn omkring Geneve, der har skabt grundlaget for Jacob Fuglsangs karriere, er uvist. Men sikkert er det, at bjergene, vandet og de flotte omgivelser i Fuglsangs fødeby indbyder til både cykling og storbyferie.
Gmunden – cykling, sejltur og konditori
I den nordligste del af de østrigske alper, finder man den smukke sø Traunsee, og her er Gmunden den første by, man støder ind i.
Via Panoramica, sejltur og hyggelig middelalderby
Den gamle middelalderby Malcesine, der ligger i den nordøstlige del af Gardasøen, er et perfekt udgangspunkt for cykelture nede langs søens klare vand, og samtidig har du muligheden for komme lidt op i terrænet, hvor de smukkeste panoramaudsigter udfolder sig. Malcesine byder på ægte italiensk stemning, vasketøj hængende i gaderne og gode muligheder for afslapning. Byen er bestemt et besøg værd for cykelinteresserede. 
Disse 10 bøger bør du under Touren - SPAR 50%
Juli måned er det oplagte tidspunkt for fordybelse i cykelsporten, når de lange etaper i Tour de France ruller hen over tv-skærmen. Her får du ti oplagte bud på cykelbøger, du kan læse de kommende uger.
S-Works – Asgreen og Mørkøvs hemmelige våben
Når rytterne på de Specialized-sponsorerede hold ruller ud på Tour-etaperne, så er et af deres hemmelige våben produkter fra amerikanernes S-Works-kollektion.
Hjælp os - Vind en Garmin Egde 830
​Vil du vinde en Garmin Edge cykelcomputer 830 til en værdi af 3.199 kroner?
Produktnyt: Cannondale opgraderer på E-MTB fronten
Cannondale har netop lanceret to nye E-MTB’ere; Moterra’en har været i Cannondales progran i flere år, og nu har Cannondale sendt en komplet re-designet udgave på gaden sammen med en elektrificeret udgave af deres trail MTB Habit.
Test: isolés Charles High Summer vindvest
En sand letvægter af en vindvest, som er perfekt til sommeren og som æstetisk viderefører det stramme, nordiske look fra isolés.
Tour Tech: Specialized lancerer nyt våben til Asgreen - ny enkeltstartscykel
Specialized bruger hvert år betragtelige ressourcer på at udvikle nogle af verdens hurtigste cykler. Nu har amerikanerne opdateret deres Shiv TT-model - den cykel som rytterne bruger i kampen mod uret.
Produktnyt: Rolf Sørensen sportsernæring fra LIDL
Rolf Sørensen har i samarbejde med Lidl lanceret en række produkter til at holde cykelbenene kørende.
GOOD VIBES ONLY – Fra cykelmoster til Queen of Mountain?!? (Part 3): Status og evaluering på 4 måneders struktureret træning
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner…
Danmarks første cykelhandler app: Heino Cykler sætter standarden
Med en ny app til både Android og iOS flytter Heino Cykler tilgængeligheden helt ud i kundernes fingre.
Ny bog fra Thomas Dekker: Druk, damer og doping
Thomas Dekker var et af cykelsportens største talenter. Rabobank-rytteren fortæller i en ny bog, hvordan han ødslede sit talent væk.

Seneste indlæg i debatten

Jeg har kig på en Trek Madone 5.9 fra 2014 med nedenstående udstyr, men er i tvivl om det er et godt køb som en brugt cykel, der har kørt ca. 4.500 km. og til en pris på ca. 13-14.000 kr. Er der nogle der har erfaring med modellen og evt. har en holdning til hvad den skal koste? På forhånd tak :) - Shimano Ultegra 6800 gruppesæt med direct mounted bremser for og bag - 11 speed 11-28 Shimano Ultegra kassette - Campagnolo Bullet 50 Carbon Clincher hjulsæt med opgraderet keramisk lejre - 3T ARX-PRO frempind - 3T ERGOSUM PRO styr - Selle Italia Flite K Carbonio saddel med Carbon Rails - 2 x NewUltimate carbon flaskeholdere - Treks DuoTrap integreret kadence sensor (ANT+ Bluetooth inkluderet) -Garmin outfront mount> Lidt på samme måde har jeg det med Danmark rundt. Vinderen skal jo findes blandt dem der kører en god enkeltstart og kan placere sig nogenlunde i en spurt. Af dem der reelt har en chance for at vinde, er det lidt som at kaste en terning, jeg synes ofte det er tilfældigheder der afgør Danmark rundt. I betragtning af hvor fladt Danmark er, så synes jeg egentlig at det er nogle rigtig godt all-round ryttere der har vundet PNDR. Ja, man skal kunne køre en god enkeltstart, men også kunne køre godt på f.eks. Vejle-etapen, og i nogle år også kunne køre en solid omgang sidevindskørsel. Så tit er der noget klassikerpotentiale over dem der vinder PNDR. Generelt, så synes jeg løbet har været rigtigt godt i forhold til at præsentere danske eller udenlandske ryttere lige før de får deres international gennembrud. Mængden af cykelløb der kan ses i fjernsynes eller på nettet stiger jo ret voldsomt i disse år. Jeg kan godt forstå hvis man synes at der er en nedre grænse selvom det er et nationalt løb. Gad f.eks. ikke se Fyn rundt, men ser gerne GP Herning og PNDR. PNDR primært dog aftenprogrammet på DR og så måske lidt mere fra de afgørende etaper. Hvis man kan lide en lur til cykling i fjernsynet, så er Vueltaen altid garanti for nogle ekstremt kedelige første timer af en etape ;-) Det er jo ikke nødvendigvis en dårlig ting for fuglsangs ambitioner, hvis ambitionen fortsat er top-3/5 i Touren. Men der er et par andre stærke der har forladt holdet, så spændende st se hvad de henter indAustralske Zak Dempster tog i dag karrierens femte sejr i det hollandske éndagsløb, Veenendaal-Veenendaal Classic efter et langt udbrud. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/dempster_vinder_hollandsk_ndagsloeb/

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Brian Holm: Cyklister er også nogle idioter
For Brian Holm har en lang karriere og mange timer på landevejene budt på uheld og konflikter - og i mange situationer er cykelrytteren blevet torpederet af aggressive bilister. Men derfor skal ansvaret stadig deles mellem cyklister og bilister.
Prøv banecykling til Bike Blowout messen
Kom til cykelmesse og prøv banecykling i Ballerup Super Arena. Sæt en god omgangstid og få lov til at køre finalen.
På tur til Vejlsøhus og MTB i Silkeborg
Vejlsøhus ligger i smørhullet midt i det fantastiske mountainbikeområde, som Silkeborg byder på. Hotellet er et perfekt udgangspunkt for et aktivt ophold for venner, familie eller kollegaer, som elsker at hoppe på den tohjulede med god affjedring.
Test: AGU sommerkit til kvinder
Hollandske AGU præsenterer med deres kollektion, TREND, smart og feminint cykeltøj til den kræsne cykelkvinde, hvor pasform, funktionalitet samt lækkert design går op i en højere enhed og til en pris, som samtidig er fornuftig.
På tur til Tysklands førende cykelby
For mange er Bremen og Bremerhaven blot to byer, man passerer på sin vej mod Nordfrankrig, de belgiske brosten eller det flade Holland. Men området, der blot ligger 280 kilometer fra den dansk-tyske grænse, er et besøg værd, for her har cykler førsteprioritet.
Test: Tøj fra MAAP på tur i bjergene
MAAP er et mærke, som vender masser af hoveder på landevejen med markant og afdæmpet design. Vi har testet tøjet i de sværest mulige omgivelser - de høje bjerge.
Produktnyt: Epic HT - Den letteste hardtail til dato
Specialized har lanceret en ny udgave af deres Epic MTB cykel, som er let - meget let!
Prøv banecykling - og få billet til 6-dagesløbet
Du har nu muligheden for at prøve kræfter med cykelbanen i Ballerup!
Produktnyt: Canyon lancerer ny fitness-cykel - Roadlite:ON
Canyon har i dag lanceret en ny fitness cykel: Roadlite:ON, som er en en elcykel bygget på Canyons populære landevejsramme og egenskaber.

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

AndetBoligadvokat