Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

13.05.2019 @ 06:30

Feltet.dk har været på Mallorca for at blive præsenteret for Castellis nyeste aerodynamiske landvindinger og for at mærke italienernes stærke passion for kompromisløst cykeltøj.

“Vi ved faktisk ikke, hvorfor man fryser sine hænder. Måske starter det faktisk omkring lårene”.

 

Ordene - og endnu vigtigere, den kringlede analyse - kommer fra Steve Smith. Leveret over en øl i en hotelbar inden aftensmaden.

 

Selvom emnet kredser om fysiologi, så er scenen er ikke en medicinsk konference og temaet har - trods alt - ikke lægelig tyngde. Her tales om cykling. Eller rettere; om cykeltøj. Men her tages cykeltøj seriøst. Ordene bliver ledsaget af en alvor i øjnene, så man ikke er i tvivl om netop seriøsiteten.


For manden bag ordene - føromtalte Steve Smith - står nemlig forrest i kampen for at løse de beklædningsmæssige udfordringer, man står overfor som cykelrytter. Ét innovativt produkt ad gangen.

 

Steve er Brand Manager for Castelli. Jep, italienerne med skorpionen, som til daglig leger med Team Ineos og som på vores breddegrader især er blevet synonym med den ikoniske Gabba-jakke. Mere om den senere i øvrigt.

 

Vi befinder os på et hotel på Mallorca, hvor Castelli har sat et udvalg af alverdens cykelmedier i stævne for at præsentere deres nye Aero Race-kollektion.


Den føromtalte, lille sætning symboliserer på forunderlig vis hele den essens, som man tager med sig hjem efter tre dage i selskab med et af verdens mest kendte cykelbrands.

 

 

Speed / Emotion

De fleste brands opererer med et pay-off - et catchy ordspil, som skal understrege mærkets tilgang til den opgave, de har sat sig selv i verden for at løse. I tilfældet Castelli er dette: ’Speed /Emotion’

 

Men én ting er ord. De er bare - ja - ord. Svære at integrere i produkter eller services. Nærmest umulige at leve og ånde.

 

Da jeg tilbage i december havde muligheden for at tilbringe tre dage med Castelli, på det afsidesliggende hotel på Mallorca, stod det dog hurtigt ganske klart, at selve produkterne så rigeligt kan levere fart, mens følelserne for cyklingen hænger helt uden på lycraen hos folkene bag.

 

For dagene på hotellet og på en leje-Pinarello i Mallorcas bjerge var en nærmest endeløs snak om cykling og i særdeleshed cykeltøj. Nørderi på to hjul.


Både på de større linjer; om de allestedsnærværende overvejelser om aerodynamik. Men også det mere finurlige. Som når Steve Smith deler sin research omkring kolde fingre over en - ironisk nok - kold øl.

 

For nok er amerikanske Steve Smith øverste chef for Castelli, men han omtaler sig ikke som CEO, når han adspørges om sin rolle af journalistflokken. Og han slår mig heller ikke som én, der kun nyder det øverste lederskabs perspektiv. For det er helt tydeligt, at han er helt nede i materien.

 

Han studerer konstant sine egne produkter i brug af os journalister og inviterer hele tiden til småsnak om materialer, funktioner og tanker. Hele tiden leveringsdygtig i fascinerende anekdoter om et produkts tilbliven - eller kasserede prototyper som ikke var gode nok til at nå helt over målstregen.

 

 

Det danske touch

Italienske Castelli er dog ikke kun influeret af en amerikaner. På det danske marked har brandet nemlig i mange år været repræsenteret af Per Bausager. Den tidligere cykelrytter, som nu indtager rollen som en vidende og respekteret ekspert udi cyklingens mange afkroge.

 

En af de stemmer som der lyttes til, uanset om der diskuteres taktik eller vejens store mestre. Bausager spidser også gerne pennen, når der skal langes svaj ud til dem, som viger fra den gode stil på landevejen. Og her snakker vi faktisk ikke så meget tøj - snarere de traditionsbundne, ofte uskrevne regler, som gør vores sport så smuk og som ligger Pers hjerte nær.

 

Bausager kørte selv i Castelli-uniform i sin karriere og har siden videreført sin passion og loyalitet for mærket igennem Bikebuster, Bausager CC og nu som en del af den hastigt voksende Virtu-koncern.

 

Mens Bausager har spillet en væsentlig rolle for Castelli i Danmark, så er det en dansker, som sørger for at skorpionen kravler op på brystet af stadig flere ryttere i hele verden. Castellis marketingschef hedder nemlig Søren Jensen. En århusianer bosat i Dolomitterne og med ansvaret for, at den innovation, som Castelli jagter så kompromisløst, bliver formidlet over hele kloden.

 

Søren har således en stor del af æren for, at Castelli i dag indtager positionen som et af verdens mest respekterede cykelbrands og for at italienerne anses som en af spydspidserne, hvis man er på jagt efter performance og den nyeste teknologi.

 

Søren er desuden arkitekten bag denne pressetur. Organisatoren som hele tiden har styr på detaljen.


Tydeligvis en rolle han også indtager i det daglige. Han slår mig, som en slags vejkaptajn i Castelli-truppen. En person med en afgørende røst og en sikker hånd, når de vigtige beslutninger skal tages.

 

Den slags som man rigtig gerne vil have på sit hold. Men selv midt i et travlt program oser passionen for cyklingen ud af ham. Stoltheden over produkterne. Nysgerrigheden efter feedback.

 

Jo - det der med ’emotion’, virker det som om, at Castelli har helt styr på.

 

 

’We speak the same race language’

Ordene kommer fra Andrea Peron. Tidligere CSC-rytter og nuværende Race Director hos Castelli.


Han fungerer til daglig som bindeled mellem brandet og det tidligere Team Sky - nu Team Ineos.


Det betyder i praksis, at han nærmest er en del af det britiske hold. Han er med andre ord med til at sørge for farten.

 

Sætningen falder som en konklusion på, hvorfor Castelli og Team Skys ægteskab ikke kun er praktisk - men ægte kærlighed. For de jagter det samme. Marginalerne. De små, men konstante fremskridt, som betyder så meget i en nådesløs sport.

 

På tøjsiden handler det i bund og grund om at udfordre grænserne for det mulige. Udfordre status quo og lade idéer og feedback fra profferne flyde sammen i en konstant strøm af prototyper, indtil verdens mest krævende ryttere vender tomlen op.

 

En af disse innovationer er Aero Race-serien, som er baggrunden for vores besøg.


Da den blev lanceret for første gang i 2006, afløste den løstsiddende trøjer, som var datidens norm. Castelli troede nemlig på de aerodynamiske fordele. Også selv om konsulenter udi aerodynamik fra andre brancher forsøgte at overbevise om, at det skam ikke betød meget for hastigheder under 200 km/t. 

 

Castellis vedholdenhed bidrog dog til, at det sponsorerede Cervelo Test Team strøg til tops på verdensranglisten som Pro Konti-hold og som et klik med skiftegrebet fik cykelverdenen øjnene op for tøjets aerodynamiske betydning.

 

En udvikling som nu er nået så langt, at de Castelli-sponsorerede hold faktisk oplever et reelt problem, når deres ryttere fører en Grand Tour. Det betyder nemlig, at man skal køre i en førertrøje, som ikke har de samme egenskaber.

 

Det var især et problem i sidste års Tour de France, hvor Geraint Thomas var tvunget til at køre den afgørende enkeltstart i en anden dragt, som var væsentligt langsommere end Castellis. Et problem som Castelli har taget op med UCI med henblik på en regelændring.

 

 

Samme tøj som profferne

Aero Race -kollektionen er nået til version 6.0 på trøjesiden mens shortsene er nummer 4.0.

 

Her har Castelli udnyttet en vindtunnel i Norge, hvor medarbejderne har specialiseret sig i cykling.


Især er der arbejdet med forskellige stofkvaliteter. Her har fokus været, hvordan vinden slipper stoffet, da det betyder en masse for aerodynamikken. Også syningerne er optimerede og placeret anderledes - eksempelvis ved skuldrene, da det forstyrrer flowet.

 

Tøjet blev allerede testet af Team Sky under Touren i 2018, hvor rytterne nød godt af at spare 15 watt i de hektiske finaler, hvor hastighederne let rammer 50 km/t. I praksis kan sådan en besparelse omsættes til 1 km/t mere på speedometeret.

 

Selv om det for menigmand kan synes ubetydeligt, så kan det betyde forskellen på øverste trappetrin på skamlen eller en hurtigt glemt andenplads. Skal man til sammenligning forbedre sig 15 % i træning, så ved alle, at det tager årevis.

 

Og selv om det måske er ubetydeligt for os motionister, så kan vi faktisk køre i det samme tøj som Geraint Thomas og Chris Froome. For Aero Race-kollektionen man kan rive ned fra hylderne, er den samme som Team Ineos kører i.

 

Til min overraskelse afslører Steve Smith også, at størrelserne faktisk også er gennemgående på tværs af motionister og proffer. Og at han i øvrigt mener, at alle selvfølgelig skal nyde godt af de landvindinger i udviklingen, som sker konstant. Hvorfor skulle du og jeg ikke have de samme fordele og komfort? Han har en pointe, tænker jeg.

 

Han afslører også, at det med størrelserne ind imellem godt kan give lidt udfordringer.

 

Chris Froome har så stor lungekapacitet, at han reelt er en størrelse large om brystet, mens resten er small. Det kræver en nøje sammensat trøje. Wout Poels derimod har ekstra lange og tynde arme, som kræver væsentlige justeringer i ærmerne.

 

Cykelsport er på alle måder en ekstremsport. Selv ved symaskinerne i Norditalien.

 

 

Når man opfinder en produktkategori

Gabba. For cykelryttere der færdes i dårligt vejr, var disse fem bogstaver nærmest en revolution. Et materiale som kunne holde vind og vand ude, men som havde pasform som en rigtig jersey. Siden så ikonisk, at produktkategorien for den slags jakker af mange blot omtales som netop ’Gabba’.

 

Under mit besøg, får jeg også lejlighed til at høre nogle yderste interessante anekdoter om tiden omkring dens tilblivelse.

 

At sige at Gabba-prototypen blev til ved et tilfælde er en tilsnigelse. For den blev reelt til i krydsfeltet af Castellis evige jagt på udvikling og feedbacken fra prof-rytteren. Det krydsfelt som på én gang er legeplads og eksamensbord for de snurrende cykelhjerner.

 

Historien starter med, at Castelli havde et ønske om at udvikle bedre regnvejrsprodukter og i den forbindelse havde sat udvalgte ryttere fra Cervelo Test Team i stævne. Blandt den var Gabriel Rasch - med øgenavnet Gabba.

 

Klassikerspecialisten Rasch var godt og grundigt træt af at køre regnvejrsramte brostensløb. For valget stod mellem at fryse i almindeligt tøj eller ofre sine chancer ved at påføre sig et blafrende festivaltelt af en regnjakke.

 

Derfor medbragte han til mødet en gammel, slidt vindvest fra et tidligere hold, som han mente, var det bedte kompromis han hidtil havde set. Nok kunne den ikke holde regnen helt ude, men det var trods alt bedre end en kæmpe jakke.

 

Castellis udsendte var ikke just imponerende over materiale eller fit, men i tråd med firmaets pionerånd og løfte om at hjælpe profferne, tog produktafdelingen kampen op.

 

Briefet? Noget med at tage rytternes lidt kraftigere træningstrøje, påføre den højere krave, en hale til vandsprøjt, korte ærmer og så afprøve et nyt stof fra GORE, som Castelli havde udviklet.

 

 

Og så skulle projektet i øvrigt eksekveres med håndbremsen delvist trukket for ikke at spilde dyrebare tid og ressourcer. Som produktionen fik at vide: ” Men brug ikke for meget tid på det: Vi skal bare have dem klar til profferne, men vi kommer aldrig til at sælge nogle”!

Resten er historie.

 

Holdet fik udleveret prototyper om torsdagen op til en af de første klassikere og brugte dem allerede i løb om søndagen. Castelli -teamet erindrer især én kommentar efter jomfru-turen. Her udbrød en af rytterne: ”Alle kommer til at kopiere den her”!

 

Derefter gik det stærkt. De andre hold bemærkede med det samme den store fordel, som disse trøjer gav. Trøjerne var da helt sorte og let genkendelige.

 

Derfor blev det års klassikersæson en nærmest lyssky affære for store dele af Castell.


Eksempelvis på et hotel inden Strade Bianche, hvor de besøgende Castelli-medarbejdere blev opsøgt af ryttere fra flere teams, som lige ville høre hvor de kunne få fingrene i den der sorte tingest.

 

Det helt store gennembrud kom i 2013 da der var optræk til snevejr. Der fik Castelli forespørgsler fra ti teams, som gerne ville købe Gabba-jakker. Det resulterede i syv hotelbesøg, hvor jakkerne måtte leveres i poser uden Castelli-logo, for at holdene, som var sponsorerede af andre ikke skulle ende med for meget ballade.

 

Ser man løbene fra forårssæsonen det år, så kan man se en masse sorte jakker - nogle prototyper uden logoer, andre med Castelli-skorpionen streget ud med sprittusch.

 

Siden er Gabba-projektet blevet til Perfetto som igen er under udvikling til Castellis RoS-serie. RoS står for ‘Rain or Shine’ og betyder at produkterne udvikles, så de performer lige godt i tørt og vådt vejr.

 

Som Geraint Thomas har døbt det: ‘Super Hero Outfit’.

 

Og Gabriel Rasch: Hans navn vil for evigt stå stærkere i historiebøgerne via Castelli og hans øgenavn Gabba snarere end på resultatlisterne.

 

 

Innovationen stopper ikke

Dagen efter trækker vi igen i den nye Aero Race-serie og danner os endnu flere indtryk af de nye produkter i Mallorcas bjerge.


Der er smil hele vejen rundt. Solen kigger frem og tøjet spiller. Er det godt nok til Team Ineos - ja, så er det helt sikkert også godt nok til os. Og tøjet er da også lækkert. Det skal jeg nok fortælle mere om i en testartikel inden længe.

 

På bjergsiderne flyder cykelsnakken sammen med pedalstrøgene og passionen får frit løb.


Sjældent har jeg var i selskab med så dedikerede folk, som tydeligvis elsker lige præcis det de laver.

 

Og det er faktisk noget af det, som står stærkest i erindringen: Et persongalleri af mennesker som sætter en kæmpe ære i at udvikle innovative produkter og hvis passion og stolthed over deres erhverv er særdeles smittende.

 

Inden jeg sætter mig i flyet på vej hjem igen tænker jeg, at med disse folk ved roret - ikke mindst de danske islæt - så er der nok ikke nogen fare for, at Castelli stopper med at levere banebrydende produkter foreløbigt. 

Ny mountainbike teknikbane ved Brandbjerg
Ny mountainbike teknikbane ved Brandbjerg danner spænding og uderum for hele familien.
Nyt managerspil til VM og efterårsløbene
Feltet.dk er klar med årets sidste managerspil: Efterårsspillet!  Et spil, hvor de store endagsløb inklusiv VM for eliten og U23, Lombardiet Rundt samt årets sidste WorldTour-etapeløb er med.
Specialized Days - en unik mulighed for at se og prøve 2020-nyhederne
Specialized byder nu dig og dine cykelinteresserede venner velkommen til to spændende dage i Roskilde fra den 21. til den 22. september. 
Produktnyt: Trek Supercaliber XC MTB
Med præsentationen af den nye Supercaliber, har Trek rystet posen godt og grundigt, og brudt med vanetænkningen, når det handler om, hvordan en Full suspension MTB skal se ud.
Debutanten skriver: Stjerneløbet - En hyldest til de frivillige kræfter
I weekenden var Skribenten til ’Stjerneløbet’ i Roskilde. Løbsdebuten endte med at blive en noget anden oplevelse end ventet. Held i uheld gjorde nemlig, at jeg kom om bag løbet og oplevede de frivillige kræfter, der holder hele Cykeldanmark kørende.
Test: isolés Charles Shelter ECO Jersey og vest
En veludført løsning til de danske ydersæsoner, som kan klare både vind og vand uden at rytteren koger over. Kvaliteten er vanlig, overlegen isolés standard.
GOOD VIBES ONLY - Lidt om overgange og cykelløb
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner…
Vuelta-værkstedet: Jakob VANDT sgu!
Feltet.dk og cykelsøgemaskinen Velomio.com lancerer i samarbejde med Deceuninck-Quick Steps mekaniker, Rune Kristensen, en blog under årets Vuelt a España. I bloggen vil du komme helt tæt på verdens bedste cykelryttere og hold samt få et unikt indblik i, hvad der sker i kulissen, når rytterne ikke er på landevejen og hvad en mekanikers rolle er.
Prøv banecykling - og få billet til 6-dagesløbet
Du har nu muligheden for at prøve kræfter med cykelbanen i Ballerup!

Instagram #motionsfeltet

Test: Garmin Edge 530 og 830
Denne tester kan stadig huske sin første cykelcomputer, som kunne vise hastighed, distance og hvor langt man havde kørt total. Bevares den kunne også tage tiden, men det er alligevel kvantespring fra der hvor udviklingen i dag har taget os hen indenfor denne kategori. Om det er mest sigende i forhold til denne testers alder eller den hurtighed, hvormed tingene i vore tider udvikler sig, skal vi lade stå i det uvisse.
Vuelta-værkstedet: Svar på Jeres spørgsmål
Feltet.dk og cykelsøgemaskinen Velomio.com lancerer i samarbejde med Deceuninck-Quick Steps mekaniker, Rune Kristensen, en blog under årets Vuelt a España. I bloggen vil du komme helt tæt på verdens bedste cykelryttere og hold samt få et unikt indblik i, hvad der sker i kulissen, når rytterne ikke er på landevejen og hvad en mekanikers rolle er.
Produktnyt: Garmins nye ure med solopladning
Garmin® lancerer Fēnix® 6-serien Multisport GPS ur-serien introducerer større skærme, innovative præstationsfunktioner, længere batterilevetid - og Garmins første solopladede ur.
Test: Trek Checkpoint SL 6
Et rigtig godt bud på en fartmaskine til grusveje og samtidig en cykel der overrasker på landevejen.
Vuelta-værkstedet: Måtte ikke køre videre for politiet
Feltet.dk og cykelsøgemaskinen Velomio.com lancerer i samarbejde med Deceuninck-Quick Steps mekaniker, Rune Kristensen, en blog under årets Vuelt a España. I bloggen vil du komme helt tæt på verdens bedste cykelryttere og hold samt få et unikt indblik i, hvad der sker i kulissen, når rytterne ikke er på landevejen og hvad en mekanikers rolle er.
First ride: Canyon Ultimate CF Evo Disc
Feltet.dk har haft den ultralette bjergcykel Canyon Ultimate CF Evo Disc til test i 14 dage. Læs vores forhåndsindtryk af cyklen.
Test: Principia Aero
Det ikoniske danske brand er helt fremme i feltet med en moderne aeroracer med skivebremser og masser af køreglæde.
Vuelta-værkstedet: Jeg stopper - Rygter om Riis' hold
Feltet.dk og cykelsøgemaskinen Velomio.com lancerer i samarbejde med Deceuninck-Quick Steps mekaniker, Rune Kristensen, en blog under årets Vuelt a España. I bloggen vil du komme helt tæt på verdens bedste cykelryttere og hold samt få et unikt indblik i, hvad der sker i kulissen, når rytterne ikke er på landevejen og hvad en mekanikers rolle er.
Vuelta-værkstedet: Hårdt arbejde på hviledagen
Feltet.dk og cykelsøgemaskinen Velomio.com lancerer i samarbejde med Deceuninck-Quick Steps mekaniker, Rune Kristensen, en blog under årets Vuelt a España. I bloggen vil du komme helt tæt på verdens bedste cykelryttere og hold samt få et unikt indblik i, hvad der sker i kulissen, når rytterne ikke er på landevejen og hvad en mekanikers rolle er.
Test: Specialized S-Works Prevail-hjelm og EXOS-sko
To af de mest brugte produkter i årets Tour som begge byder på innovative nyskabelser, som peger mod fremtiden og viser kræfterne i Specialized’s udviklingsafdeling.  
Sporbyggerne, de sande helte
Du blæser ned af sporet for fuldt skrald, mens du tager de perfekt formede berms med den helt rigtige teknik, så at du har maksimal fart ud af svingene, og selv om det har regnet hele natten, er der ikke noget vand på sporet, og der er ikke nogen irriterende mudderhuller, der stanser dit fede flow.
GOOD VIBES ONLY - FYEN RUNDT - med hovedet under armen... eller noget!
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner…
Test: Pinarello Dogma F10
Der findes rigtige mange dygtige cykelproducenter rundt omkring i verden, men en af dem der som oftest står frem som en af de helt store er uden tvivl Pinarello. Pinarello Dogma F10 er en vaskeægte high-end racercykel, hvor designfilosofi og kvalitet går hånd i hånd og samtidig opretholder de dyder, som gennem 67 år har gjort Pinarello til en af de helt store mærker på cykelscenen.
Vuelta-værkstedet: Så kom den endelig
Feltet.dk og cykelsøgemaskinen Velomio.com lancerer i samarbejde med Deceuninck-Quick Steps mekaniker, Rune Kristensen, en blog under årets Vuelt a España. I bloggen vil du komme helt tæt på verdens bedste cykelryttere og hold samt få et unikt indblik i, hvad der sker i kulissen, når rytterne ikke er på landevejen og hvad en mekanikers rolle er.
Test: Specialized S-Works Tarmac Disc
Med sikkerhed en af markedets bedste racercykler, som excellerer i alt hvad den udsættes for.

Seneste indlæg i debatten

Tak for dit svar. Havde godt luret at det ikke var den bedste model der sad på cyklen. Hvilke forgaffel modeller vil du anbefale som et minimum? Kommer ikke til at købe løb osv., men det må gerne være noget der duer :) Jeg er støt på andre modeller RockShox Judy Gold, Roxshox Reba også Fox 32/34 i forskellige modeller, men har ringe forstand på det, andet end hvad jeg lige kan læse mig til. Planen var nu egentlig også mest de store grusveje. Mest af alt for at være skærmet lidt fra “is-vind” til vinter. Og egentlig mest for at komme lidt ud, fremfor trainerroad intervaller. Det bliver jo nok ikke til 4-timers ture, men tænker godt det kan fungere lidt som noget med højere intensitet (og ikke mindst adspredelse). Det kommer vel dels an på terrænet og hvilken type cykel man kører? Men jeg skal da være den første til at indrømme, at jeg helt sikkert ikke træner nok ved lavere kadence, men det er så også utroligt sjældent jeg kører opad noget, hvor jeg ikke kan holde i hvert fald 80rpm. Men altså, jo mere intenst jeg kører, des højere er min kadence som regel også. Set i dét lys kunne det da godt være jeg skulle arbejde lidt mere på styrken i mine ben. Selvfølgelig, jeg havde ikke set at der rent faktisk ikke var en krankboks i. Men, nu hvor det er en Pinarello kopi, kunne man så forestille sig at de havde været så snedige at lave ITA gevind? - Tvivler nu stærkt på det ved nærmere eftertanke. De kinarammer jeg har set har været med enten BSA Eng, BB30 eller BB386 (hvad det end så er?)

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Ny mountainbike teknikbane ved Brandbjerg
Ny mountainbike teknikbane ved Brandbjerg danner spænding og uderum for hele familien.
Nyt managerspil til VM og efterårsløbene
Feltet.dk er klar med årets sidste managerspil: Efterårsspillet!  Et spil, hvor de store endagsløb inklusiv VM for eliten og U23, Lombardiet Rundt samt årets sidste WorldTour-etapeløb er med.
Specialized Days - en unik mulighed for at se og prøve 2020-nyhederne
Specialized byder nu dig og dine cykelinteresserede venner velkommen til to spændende dage i Roskilde fra den 21. til den 22. september. 
Produktnyt: Trek Supercaliber XC MTB
Med præsentationen af den nye Supercaliber, har Trek rystet posen godt og grundigt, og brudt med vanetænkningen, når det handler om, hvordan en Full suspension MTB skal se ud.
Debutanten skriver: Stjerneløbet - En hyldest til de frivillige kræfter
I weekenden var Skribenten til ’Stjerneløbet’ i Roskilde. Løbsdebuten endte med at blive en noget anden oplevelse end ventet. Held i uheld gjorde nemlig, at jeg kom om bag løbet og oplevede de frivillige kræfter, der holder hele Cykeldanmark kørende.
Test: isolés Charles Shelter ECO Jersey og vest
En veludført løsning til de danske ydersæsoner, som kan klare både vind og vand uden at rytteren koger over. Kvaliteten er vanlig, overlegen isolés standard.
GOOD VIBES ONLY - Lidt om overgange og cykelløb
I forbindelse med mit medlemskab på Team Motionsfeltet.dk har jeg fået en invitation til at skrive om mit liv og mine erfaringer med motionscykling her på Motionsfeltet.dk. Jeg er ikke journalist, og jeg er ikke licensrytter eller noget, der ligner…
Vuelta-værkstedet: Jakob VANDT sgu!
Feltet.dk og cykelsøgemaskinen Velomio.com lancerer i samarbejde med Deceuninck-Quick Steps mekaniker, Rune Kristensen, en blog under årets Vuelt a España. I bloggen vil du komme helt tæt på verdens bedste cykelryttere og hold samt få et unikt indblik i, hvad der sker i kulissen, når rytterne ikke er på landevejen og hvad en mekanikers rolle er.
Prøv banecykling - og få billet til 6-dagesløbet
Du har nu muligheden for at prøve kræfter med cykelbanen i Ballerup!

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

Andet