Ved at bruge vores tjenester accepterer du samtidig vores brug af cookies.OKLÆS MERE OM COOKIES »

Af: Morten Andersen 10.06.2018 @ 09:00

Har du nogensinde leget med tanken om at køre en af de stores Gran Fondo-løb i udlandet? Så er vores artikelserie her - ’Vejen til Maratona’ måske noget for dig.

Her vil vores udstyrsredaktør Morten Andersen fortælle om hans rejse mod det italienske løb Maratona Dles Dolomites. Du kan få et solidt indblik i at passe op til 10 timers træning ugentligt ind i en travl hverdag, i selve træningen og det at arbejde med en cykeltræner for første gang.

 

Du kan også samle nogle fif op til egen træning.

 

Du kan også læse om udstyret som bliver brugt til projektet og få et indblik i hvilke overvejelser man kan gøre sig omkring grejet, når der står masser af træning og et langt bjergrigt løb på menuen. Vi har fået en række af vores spændende partnere til at være med.

 

Solskin og cykelhoteller i Alta Badia

Efter at fredag havde budt på mere end fire timer i sadlen, kunne kroppen godt mærkes en anelse lørdag morgen. Dolomitterne viste sig dog heldigvis fra sin flotteste side og det var ikke svært at finde motivation til at hoppe i tøjet, når den grønne dal lå badet i solskin med de nøgne klipper som majestætisk baggrund.

 

Alta Badia-regionen, som var vært for mit ophold, har i selve Badia-dalen via to hoteller specialiseret sig i at huse cykelturister med mod på at køre masser af højdemeter.

 


Således er hotellet, hvor jeg boede ekstra godt gearet til at komme nogle af de behov i møde, som man har, når man er afsted for at cykle.

 

Melodia Del Bosco, som hotellet hedder, har således en stor cykelgarage, hvor man trygt og sikkert kan opbevare sin cykel. Denne er desuden indrettet med alt det mest basale værktøj til at lave småjusteringen og reparationer, ligesom at der er vedligeholdelsesprodukter til rådighed samt et område til at vaske sin cykel. Her er også en flåde af fine udlejningscykler, så man ikke behøver at rejse med sin egen, hvis man synes, det er for besværligt.

 

På hotellet er der desuden vaskeservice, så man kan aflevere sit beskidte cykeltøj inden aftensmaden og hente det rent og tørt i forbindelse med morgenmaden dagen efter.

 

Endelig er hotellet et af samlingsstederne for Dolomites Bike Team, som hver dag kører guidede ture i området. Hotellets ejer, Klaus Irsarra, er selv en del af dette team og en dedikeret rytter.

 

Hotellet summer således af cykling, det er tydeligt fra når man træder ind allerførste gang. Faktisk er Klaus lykkedes med at skabe lidt af et brand, ’Pedalo Per Le Dolomiti’, som formidler glæden ved at cykle i området og som hver sæson danner ramme om en masse fede events.

 

Området har så meget at byde på, at jeg vil lave en dedikeret artikel om mulighederne i Alta Badia, som er et stærkt anbefalelsesværdigt område, hvis man planlægger at tage ned og køre bjerge. Hold øje med et af de næste kapitler, hvis du kunne tænke dig at høre mere om dette fantastiske område.

 

Monsterdag i Dolomitterne

Det store spørgsmål efter morgenmaden: Hvad skal dagen stå på?

 

Inde i hovedet havde jeg i en uges tid leget med tanken om at køre hele Maratona-ruten igennem.


Om ikke andet så for at få lov at få prof-følelsen af at køre en decideret ’recon’ - og håbe på at følelsen ville kunne kanalisere lidt flere watt i stængerne, om ikke andet.

 

Der var dog en bestemt ting i spil, før jeg endeligt ville beslutte mig: Vejret.


Kører man Maratona-ruten kommer man ret langt væk ’hjemmefra’ og hvis man bliver fanget i 2000 meters højde i lyn og torden, så kan det pludselig være lidt tricky.

 

Derfor var en anden mulighed at holde sig på den kendte Sellaronda-rundstrækning, som er små 60 kilometer, hvis man starter fra Melodia Del Bosco.


Den gennemkøres alligevel som indledning på Maratona Dles Dolomites, så jeg ville skulle starte på den under alle omstændigheder. Den består af fire stigninger, så selvom der ville være halvlangt hjem uanset, så ville jeg trods alt være tættere på. Ligeledes er denne rundstrækning langt mere populær blandt både gæster og lokale, så hvis uvejret skulle komme, ville jeg trods alt ikke være helt alene, som jeg havde lidt fornemmelsen af at være på Passo Giau især dagen før.

 

Det så dog ud til at holde tørt og der var tommel op fra Klaus og de lokale guider ved morgenmaden; vejret holder. (Tip til at køre i bjerge: Stol altid mere på de lokale end på alverdens vejrudsigter. De har en sjette sans for den slags ting).

 

Jeg besluttede mig for at begive mig ud med et mål om at gennemkøre hele ruten.

 

 

Syv timer - syv stigninger

Aftenen før havde jeg skrevet lidt frem og tilbage med coach Mads Christensen om formen og diskuteret hvordan den lange lørdag skulle og kunne udnyttes bedst.

 

Samtalen forløb nogenlunde sådan her:

 

Mig: ’Skal jeg køre langt eller lidt kortere og så fyre den af med nogle hårde intervaller’?

 

 Mads:’…..’

 

Mig: ’Og nu skal du ikke sige begge dele'

 

Mads: ’Få kørt nogle 15-20 minutters intervaller i din high-medium zone og med varierende kadence’

 

Mig: ’Super’

 

Mads: Og vigtigt at få nogle timer og kilometer på - den hårde træning kan du sagtens lave derhjemme også. Vigtigt at udnytte at du kan få kørt nogle lange stigninger’.

 

Et veludført coach-trick lige dér! Præsentér intervallerne først og så lige nævne at der også skal køres langt oveni.

 

På med tøjet og ud på rammen. Først ud på Sellaronda-ruten, som er et loop med fire stigninger: Campolongo, Pordoi, Sella og Gardena.

 

Rundturen starter og ender i Corvara og udgør første del af Maratona-ruten som sagt. Campolongo er en smule stejl i bunden, men flader mod toppen, hvor man kan få godt med rul i den.


Det er en vigtig erfaring før selve løbet, hvor jeg tror at det godt kan betale sig at give den gas på den sidste del og få luft afstand hen over toppen, hvor nedkørslen er noget mere stejl og med garanti blive lige så overfyldt som en tysk motorvej i industriferien.


Herefter venter Pordoi, som er noget mere skarp og byder på noget stejlere procenter og kontinuerlige hårnålesving mod toppen. Her gælder det med garanti om at finde sin egen rytme, for det giver ingen fordel at hænge på en gruppe op ad.

 

Nedkørslen går ned mod Canazei, men inden man når bunden, drejer man blødt til højre og ruller direkte ind på Sella-stigningen. Det er jeg også glad for, at jeg har prøvet inden selve løbet, for man går fra at rulle nedad med 45-50 kilometer i timen til at ramme et kort stykke med falsk flad som udvikler sig til en rampe, som er kendetegnende for Sella: Stejl og hård.

 

Er du gal en benbrækker, hvis man som jeg har glemt at få kørt benene rundt på nedkørslen! Efter 30 sekunder kan jeg mærke syren hobe sig op og jeg må helt ned i gear for at få kadencen op og køre den væk. Her kan jeg til gengæld mærke, at alle de kadenceskift, som Mads’ træning har budt mig på, kommer mig til gode. Jeg sender ham en venlig tanke mens syren så småt slipper sit tag, rytmen indfinder sig og jeg overhaler en masse andre ryttere op ad.

 

Efter nedkørslen fra Sella, står den på Gardena-passet. Det er en lidt underlig størrelse, hvor nedkørsel igen afløses af en kort stigning inden et åbent dalstykke med mulighed for vind. Hernæst går det igen et par kilometer mod toppen via en reel stigning. Runden sluttes af med en lang og lidt teknisk nedkørsel, inden jeg igen rammer mit udgangspunkt, Corvara.

 

Nålen står på 60 kilometer kørt og med udsigt til 140 af slagsen før jeg er hjemme, så napper jeg en apfelstrudel og en cola inden jeg igen forcerer Campolongo for at komme ud mod dalene, som giver adgang til de sidste - og hårdeste - stigninger.

 

 

Vanvittigt udsigt

Stykket efter anden opkørsel på Campolongo er lidt spøjst. Først går det nedad i lang tid - kun et par procenters fald - så man drøner ned igennem dalene. Så rammer man nogle stykker med et par procenters stigning. Her kan det godt betale sig at ligge lidt på lur i en gruppe og finde et godt hjul. Det vil jeg helt sikkert forsøge på d. 1. juli.

 

Man får her også for alvor lov at mærke, at man er i et udpræget bjergområde. Der er nemlig ikke en eneste flad meter! På vej ud mod Passo Giau, som er rutens vel nok hårdeste stigning, kører man flere gange opad på noget som minder om reelle stigninger, selvom man faktisk kun er i dalen.


Men området er næsten absurd smukt og opvejer lidt for at det så småt begynder at gå ondt i bentøjet.


På et tidspunkt skal man forcere et par kilometer med rigtige stigningsprocenter, hvilket man forbander langt væk, som ender på en lille top kaldet ’Bellavista’. Her åbner dalen sig op med grønne marker, floder og træer så langt øjet rækker - alt sammen flankeret af de evigt majestætiske klippebaggrunde, som hele tiden rejser sig mod skyerne, og giver en barsk kontrast til de grønne, frodige nuancer, som ellers gør området mildt. Det er en passende og billedlig påmindelse om at områdets skønhed også besidder en ru virkelighed og at bjergene er terræn man på alle måder skal have respekt for.

 

Jeg nyder udsigten kort og triller ned til foden af dagens store eksamen: Passo Giau.

 

For hvordan vil benene reagere efter 4-5 timer i sadlen på en timelang stigning, som er ubarmhjertig med sine små 10 % gennemsnitsstigning? Giau er den endefuld som man nødlidende kan tvinges til at indkassere, hvis man har været lidt for kæk i replikken på dagens første håndfuld stigninger.

 

Jeg spiser lidt og begiver mig op ad. Starten er decideret ond. Stejl. Hårnålesving afløses af lange, ulidelige stykker, hvor man føler, at man står stille. Tiden ligeså.

 

Jeg kæmper lidt cirka midtvejs, det tilstår jeg gerne. Forsøger at holde på og få kørt de watt, som jeg har aftalt med coach. Tanker lidt vand ved en kilde og tvinger cyklen til toppen.

 

Giau ER en led fætter! Især fordi den kommer sent på ruten og er så lang og monoton.

 

Nedkørslen er ti lgengæld både behagelig og smuk og triller direkte ned for foden af Falzarego-stigningen, som er både løbets og dagens trænings sidste stigning.

 

 

Faktisk er Falzarego lidt to-delt i dette tilfælde, da de sidste halvanden af de11,5 kilometer faktisk er Passo Valparola, som man skal tage for at komme helt til toppen.

 

Stigningen er knap så hård som den foregående, men den har et helt fladt stykke på godt to kilometer på midten, hvilket jo lyder dejligt, men faktisk viser sig at være det modsatte.


Min rytme forsvinder nemlig som dug for eftermiddagssolen og mine ben kan slet ikke vænne sig til at skulle på stor klinge.

 

Også en værdifuld erfaring til selve løbet, at være forberedt på dette flade stykke.

 

En go’ dinger!

Tilbage i Badia-dalen står nålen på 140 kilometer og over 4000 højdemeter. 7 timer og 20 minutter i sadlen. Også kendt som en solid lørdags-dinger!

 

Benene er brugte og jeg led en smule på de sidste to stigninger. Dog fornemmer jeg, at en del af min træthed er fordi jeg bestemt har spist og drukket for lidt. For det første havde jeg for lidt kalorier med ud i lommerne og jeg nedprioriterede at tage et ekstra pitstop for at imitere løbsdagen mest muligt.


Desuden efterlod jeg en dunk på toppen af Passo Sella, da jeg tog et kort hvil og fik en jakke på. Opdagede det først i bunden og kom hurtigt til konklusionen, at så måtte en anden hellere få glæde af den. Jeg havde ikke behov for at køre 10 kilometers stigning ekstra for den i hvert fald.

 

Jeg har en tendens til at ville køre meget lette gear og med høj kadence på stigningerne, hvilket jo er meget godt, da det formentlig kan være med til at udsætte muskeltrætheden på en lang dag. Men jeg føler også, at jeg kan arbejde lidt mere med min power, så jeg kan tåle at træde tungere og holde lidt mere momentum, når stigningsprocenterne er under otte. Det vil jeg lige snakke med coach Mads Christensen om, når vi nu planlægger slutspurten frem mod løbet d. 1. juli.

 

Som sagt kan Alta Badia-området og Dolomitterne anbefales på det varmeste og jeg vil skrive et mere overordnet kapitel om netop det i næste uge.

 

Vi høres!

 

Læs hele beretningom vejen til Maratona:

Vejen til Maratona

Vejen til Maratona - kapitel 1: Syrebad hos Cyclo Position

Vejen til Maratona - kapitel 2: Watt i skuret

Vejen til Maratona - kapitel 3: Maveinfluenza - og hul igennem til benene

Vejen til Maratona - kapitel 4: Første dag i Dolomitterne

Schwarzwald Super - udfordring og nydelse
Schwarzwald Super Cykelmaraton den 25. august 2019 i Münstertal / Schwarzwald, er måske det smukkeste og absolut mest krævende cykelterræn i Tyskland.
Touren til Gardasøen – 5 uger tilbage
Som medlem af Team Motionsfeltet.dk PREMIUM har jeg fået mulighed for at køre TransAlp i sommeren 2019. Min tanke er derfor, at jeg løbende vil opdatere på mit lille projekt, om at blive klar til Tour TransAlp her til sommer.
Det skal du være opmærksom på, hvis du skal have ny mountainbike
Trænger du til en ny mountainbike, der kan følge med dig, når du skal ud og opleve skovenes bakkede terræn og Danmarks fede mountainbikebaner? Eller er den gamle mountainbike ved at være lidt slidt i bremserne og kassetten? Uanset hvad der er tilfældet, så er det vigtigt, at du sætter dig godt ind i dine præferencer og ønsker, før du går ud og investerer i en ny mountainbike.
Produktnyt: Shimano GRX
Med udgangspunkt i den fremherskende gravel trend, har Shimano sendt en komplet drivetrain serie på markedet. Serien opfylder behovene for alle type ryttere, lige fra den seriøse gravelracer til motionisten, der foretrækker at nyde turen væk fra alfarvej.
Castelli og den danske forbindelse
Feltet.dk har været på Mallorca for at blive præsenteret for Castellis nyeste aerodynamiske landvindinger og for at mærke italienernes stærke passion for kompromisløst cykeltøj.
Test: Assos S9 bibshorts
Nyt selesystem giver bedre stabilitet og mærkbar komfort i Assos’ nyskabende S9-platform, som holder den høje kvalitet, som schweizerne er kendte for.  
SIDSTE CHANCE: Præmier for 73.055 kroner i Giro-spillet
Vind cykler, rabatkoder, managerhold og årsabonnementer på Eurosport Player m.m. Sæt dine Giro d'Italia managerhold nu!
Bynært, sjovt og sikkert MTB-spor i Vejle - perfekt til motionsrytteren
Feltet.dk har været til indvielse og gennemkørt et nyt otte kilometer langt mountainbike-spor i Søndermarksskoven, Vejle.
Hjulene ruller på Rydhave: Tidligere ligaprofil og cykelrytter bliver lærer
43-årige Kim Laursen er ansat som ny lærer for cykelrytterne på Rydhave Slots Efterskole, der også bruger verdensmester Dina Thorslund i træningen.

Instagram #motionsfeltet

Produktnyt: Rapha lancerer shorts med lommer
Rapha udvider deres serie af Cargo-shorts med lommer til at inkludere den prisbevidste Core-kollektion.
Nyt MTB-spor indvies i Vejle
VisitVejle har offentliggjort, at et nyt otte kilometer langt MTB-spor bliver indviet i Vejle i begyndelsen af maj.
Bliv inspireret af Team Motionsfeltet.dk - Touren til Gardasøen uge 12
Som medlem af Team Motionsfeltet.dk PREMIUM har jeg fået mulighed for at køre TransAlp i sommeren 2019. Min tanke er derfor, at jeg løbende vil opdatere på mit lille projekt, om at blive klar til Tour TransAlp her til sommer.
Se masser af video i Feltet.dks videosektion
Du kan fremover finde masser af videoreaktioner og sammendrag fra verdens største cykelløb. 
Ny cykelmesse i Ballerup Super Arena til november
Den første weekend i november omdannes Ballerup Super Arena til en kæmpe cykelmesse, når Bike Blowout slår dørene op for første gang.
Test: Bergamont Grandurance Elite cykel
Over 3 uger har jeg fået testet Bergamont’s Grandurance Elite. Jeg var heldig at have cyklen i en periode som mest bød på rigtig dårlig dansk forårsvejr. Masser af vand fra oven og meget få solstrejf.
Produktnyt: Garmin lancerer Edge 530 og Edge 830
Garmin har lanceret to nye produkter, som snart kommer i butikkerne. Det er Edge 530 og Edge 830 - GPS-cykelcomputere med avanceret navigation, sikkerhedsfunktioner og præstationsdata.
Aalborg MTB Marathon 2019 giver garanti for gåsehud
27. april 2019 er datoen, hvor det traditionsrige Aalborg MTB Marathon holder sit indtog i Aalborg - og byen fyldes med 3000 MTB-ryttere til en oplevelse, der sætter sig på nethinden.  
Tema om elcykler: Trek Powerfly
På en e-mountainbike kan man følge med uden at kunne køre med. En E-mountainbike kan gøre, at man som cykel-novice kan køre med sine mere rutinerede venner uden først at køre sig i form.
Ny MTB-bog: Slip for dårlige vaner på cyklen
Ny MTB-bog er udkommet: "Kom ud over kanten". Bogen er skrevet af Torben Iisager, som har erfaring med MTB-løb rundt om i verden og ikke mindst mange års undervisning i ind- og udland som personlig træner.
Tema om elcykler: Pininfarina E-volutione
Elcyklerne er over os og har gjort deres indtog særligt hos folk hvor lemmerne på den ene eller anden måde knager eller pendlerne som kan komme hurtigere og nemmere rundt i det daglige.
Tema om elcykler: Cannondale eMTB Moterra NEO 3
At bruge en elektrisk assisteret MTB til motionsformål, lyder måske ikke umiddelbart som en gennemtænkt ide. For man er jo ude for at motionere både ben og lunger, ikke?
Test: ABUS Moventor
Leder du efter en ny hjelm, i det prisgunstige segment, så læs med her. ABUS Moventor er en fornuftig MTB-hjelm, med masser af muligheder  for justeringer, og så er den hestehale-kompatibel.
Optakt: Tema om elcykler
Cykelbranchen udvikler sig hele tiden. Nye trends popper op og nye produkter udvikles hele tiden. En af disse sæsoners mest vedblivende trends er elcyklen.
Grejsdalsløbet åbner for paracykling i Parasportens år
Grejsdalsløbet fejrer parasportens år i Vejle ved at byde velkommen til paracyklister i Danmarks hårdeste motionscykelløb. Paracyklisterne får deres egen startgruppe til Grejsdalsløbet søndag den 12. maj 2019 klokken 11.15.

Seneste indlæg i debatten

Sir Bradley Wiggins foreslår Victor Campenaets at komme ud af sin komfortzone, og ser ham gerne skifte til Team Ineos, der med sin mere videnskabelige tilgang til sporten kan udvikle ham mere, ifølge Wiggins. Læs artiklen her https://www.feltet.dk/nyheder/wiggins_med_raad_til_campenaerts_forlad_lotto_-_de_arbejder_stadig_som_i_1974/Nu er det et par år siden jeg sidste har skrevet herinde - har fulgt lidt passivt med. Men jeg har fået brug for et godt råd. Jeg har fået lyst til at supplere cykel og løbetræningen med lidt svømning. Og det har selvfølgeligt krævet en tricykel med henvisning til n+1 reglen :grinning: Jeg har købet en brugt Giant Trinity Composite 2 fra 2014 - den passer super godt - og jeg har et fornuftigt tempo på den. Men de der standard shimano 501 hjul, ser ikke specielt lirede ud, og jeg tænker der er mere fart i nogle højprofilhjul. Er der nogle gode bud? Jeg har set på nogle zipp 808 på DBA - det er til lukkede ringe - hvilket jeg ikke har prøvet før. Og brugte carbonhjul med carbon bremseflade - er det "nogo", og hvad skal jeg se efter? Alternativt har jeg set på de her clinchers: https://www.cykelpartner.dk/retrospec-superlight-carbon-hjulsaet-700c-road-88-mm-clincher-sort_AT3418990.html - Jeg kan intet finde om dem på nettet. Og er det Swiss Stops sorte klodser der er det rigtige valg? Håber på et par gode råd:sunglasses: Formålet med stack og reach er jo netop at det kan bruges på alle cykler. Men der er en række faldgruber. Frempind: vinkel og længde Styr: reach og drop og vinkel på bukningerne (man kan jo bruge sit gamle styr) Vinkel på kronrøret: jo flere spacere, des kortere reach Vinkel på saddelrøret: kan sadlen indstilles som den gamle ved samme højde. I princippet burde (nogle producenter gør det) oplyses både et max og et min stack og reach, hvis man falder inden for de to burde cyklen kunne tilpasses. På triathlon cykler måler man typisk sit pad x,y. Altså et koordinatsystem, ud fra krankboksen, hvor man har positionen på holderen til armene. Du kan gøre det samme med en landevejscykel, brug dog bremsegrebene som punktet du måler til. Dér hvor det bliver kompliceret, er når rammerne du sammenligner har forskellig geometri, eks vinklen på kronrøret, så skal der tages højde for dette med frempindens længde og vinkel. Det er lidt bøvlet at regne på, men absolut muligt. Det kræver dog at du ved præcist hvor producenten af rammen har sit stack/reach punkt, er det på selve rammen, eller er det på styret, så du evt. skal regne styr/frempind/spacere fra. Det du skal bruge er henholdvis lavest og højest mulige punkt på stilken Der står BB7900 nede ved kranken. Jeg har dura ave 7900

Vær med i klubben - find en cykelklub i nærheden af dig

Team Motionsfeltet.dk

Vil du også gerne deltage i cykelløb i ind- og udland?

Schwarzwald Super - udfordring og nydelse
Schwarzwald Super Cykelmaraton den 25. august 2019 i Münstertal / Schwarzwald, er måske det smukkeste og absolut mest krævende cykelterræn i Tyskland.
Touren til Gardasøen – 5 uger tilbage
Som medlem af Team Motionsfeltet.dk PREMIUM har jeg fået mulighed for at køre TransAlp i sommeren 2019. Min tanke er derfor, at jeg løbende vil opdatere på mit lille projekt, om at blive klar til Tour TransAlp her til sommer.
Det skal du være opmærksom på, hvis du skal have ny mountainbike
Trænger du til en ny mountainbike, der kan følge med dig, når du skal ud og opleve skovenes bakkede terræn og Danmarks fede mountainbikebaner? Eller er den gamle mountainbike ved at være lidt slidt i bremserne og kassetten? Uanset hvad der er tilfældet, så er det vigtigt, at du sætter dig godt ind i dine præferencer og ønsker, før du går ud og investerer i en ny mountainbike.
Produktnyt: Shimano GRX
Med udgangspunkt i den fremherskende gravel trend, har Shimano sendt en komplet drivetrain serie på markedet. Serien opfylder behovene for alle type ryttere, lige fra den seriøse gravelracer til motionisten, der foretrækker at nyde turen væk fra alfarvej.
Castelli og den danske forbindelse
Feltet.dk har været på Mallorca for at blive præsenteret for Castellis nyeste aerodynamiske landvindinger og for at mærke italienernes stærke passion for kompromisløst cykeltøj.
Test: Assos S9 bibshorts
Nyt selesystem giver bedre stabilitet og mærkbar komfort i Assos’ nyskabende S9-platform, som holder den høje kvalitet, som schweizerne er kendte for.  
SIDSTE CHANCE: Præmier for 73.055 kroner i Giro-spillet
Vind cykler, rabatkoder, managerhold og årsabonnementer på Eurosport Player m.m. Sæt dine Giro d'Italia managerhold nu!
Bynært, sjovt og sikkert MTB-spor i Vejle - perfekt til motionsrytteren
Feltet.dk har været til indvielse og gennemkørt et nyt otte kilometer langt mountainbike-spor i Søndermarksskoven, Vejle.
Hjulene ruller på Rydhave: Tidligere ligaprofil og cykelrytter bliver lærer
43-årige Kim Laursen er ansat som ny lærer for cykelrytterne på Rydhave Slots Efterskole, der også bruger verdensmester Dina Thorslund i træningen.

Motionsfeltet.dk   •   Åsvinget 5   •   9800 Hjørring   •   Tlf. 5155 8966   •   info@motionsfeltet.dk

AndetBoligadvokat